تابناک: بر اساس مصوبه کمیته کارشناسی کنترل و مبارزه با دخانیات، تبلیغ و فروش مواد دخانی در شعاع 100 متری مدارس اصفهان بویژه به دانش آموزان و جوانان ممنوع شد.
کد خبر: ۹۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 19 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز شنبه اعلام کرد: این تصمیم در کمیته کارشناسی کنترل و مبارزه با دخانیات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اتخاذ شد و با فعالیت این مراکز برخورد قانونی می شود.

این معاونت اضافه کرد: برای اجرایی شدن این تصمیم مقرر شد ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها در مدت دو هفته، مراکز و اماکن عرضه کننده مواد دخانی که در شعال 100 متری مدارس و مراکز آموزشی قرار دارند را شناسایی و به شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها اعلام کنند.

ارسال مجموع آموزشی مضرات دخانیات به ادارات آموزش و پرورش و اجرای برنامه های آزمون غیر حضوری درباره دخانیات برای معلمان، مدیران و مربیان مدارس به مدت 10 ساعت آموزشی، شناسایی و تعطیل کردن واحدهای عرضه ادوات استعمال مواد دخانی( قلیان فروشی ها) بدون پروانه، برخورد قانونی با هرگونه تبلیغ مواد دخانی در سوپر مارکت ها و خوار و بارفروشی ها از جمله اقدامات مقابله با مصرف دخانیات بیان شده است.

نشست با خبرگزاری ها و صدا و سیما و تبادل نظر پیرامون چگونگی اطلاع رسانی در باره مضرات دخانیات،درج مطالب آموزشی مربوط به آن بر روی حداقل 20 درصد از تابلوهای تبلیغاتی شهر از سوی شهرداری اصفهان، ممنوع شدن استعمال قلیان در پارک های سطح شهر از سوی شهرداری، حذف قلیان از چایخانه ها و سفره خانه های سنتی و تعطیل کردن اماکن عرضه کننده قلیان طبق قوانین مربوط در استان اصفهان از دیگر مصوبات این کمیته اعلام شده است.

براساس اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کمیته کارشناسی کنترل و مبارزه با دخانیات کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان با حضور معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت استان، مدیر گروه بهداشت محیط استان و نمایندگان شورای اسلامی شهر، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ، اداره کل آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان صنعت معدن و تجارت و اداره تبلیغات اسلامی استان اصفهان تشکیل شد.

تعداد ششهزار واحد آموزشی در استان اصفهان وجود دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار