آخرین روزهای تابستان برای صنعت نمایشگاهی داغ و پرمخاطب است. در روزهای اخیر 3 نمایشگاه تخصصی شامل چهاردهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواد اولیه بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران،ششمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها و صنایع وابسته و ششمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک با حضور برخی مقامات دولتی و غیردولتی در سایت تهران دایر شده اند
کد خبر: ۹۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۸ 19 September 2015
هزاران نفر از مخاطبان این 3رویداد را مورد بازدید قرار داده اند، به روال تمام رویدادهای نمایشگاهی، این بار نیز به سراغ این نمایشگاه، سالن های مختلف و مسئولان برگزاری رفتیم تا از کم وکیف اتفاقات سایت نمایشگاهی تهران باخبر شویم.

*عبور از سالن های شیرین! 
نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات از دوشنبه 23 شهریور به مدت 4 روز از ساعت 10 صبح تا 18 در فضایی به وسعت 30 هزار متر میزبان مخاطبان است. یکی از مهم ترین امتیازات این نمایشگاه فعالیت در 3 بخش مواد اولیه، ماشین آلات و محصول نهایی است که این تقسیم بندی در رویدادهای بزرگ جهان نیز رعایت می شود. 
جمشید مغازه ای دبیر انجمن شیرینی و شکلات با ابراز رضایت از ابعاد برگزاری این رویداد گفت: از ابتدا نمایشگاه با 2 سالن و با فضای حدود 3 هزار مترمربع شروع به فعالیت کرد که درحال حاضر این فضا به30 هزار مترمربع رسیده است، همچنین برگزاری نمایشگاه در صادرات نیز نقش بسیار موثری داشته است. وی درباره انتظارات خود از مسئولان گفت: ما انتظار داریم همان طور که مشارکت کنندگان با ذوق و شوق قدم پیش گذاشتند و در این نمایشگاه شرکت کردند، دولتمردان، صاحب نظران و بزرگان نیز از نمایشگاه بازدید کرده و توانمندی های این صنعت را از نزدیک مشاهده کنند، در ضمن ما در این زمینه کوتاهی نکرده و اقداماتی نیز انجام داده ایم، به این معنی که از مدیران وزارتخانه های مختلفی که با ما ارتباط تنگاتنگ دارند مثل وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، سازمان استاندارد، اتاق بازرگانی، مجلس شورای اسلامی و سایر نهادهایی که به نوعی با ما تعامل دارند دعوت به عمل آوردیم و انتظار داریم که آنها نیز تشریف آورده و از نزدیک عظمت این صنعت را مشاهده کنند، البته در بسیاری از مواقع به دلیل گرفتاری و همزمانی امور مختلف و مشکلات این امر مقدور نیست. بر اساس اعلام مسئولان افزون بر 80 درصد غرفه داران خودشان دست به ساخت سازه های نمایشگاهی زده اند و این اتفاق خبر از ارتقای سطح کیفی نمایشگاه ها در فصل نوین صنعت نمایشگاهی دارد. برخی کارشناسان معتقدند نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران در خاورمیانه بی رقیب است اما برخی دیگر نیز نمایشگاه بزرگ امارات را بهتر و معتبرتر می دانند. اما آنچه مسلم است، این رویداد با سرعت درحال نزدیک شدن به استانداردهای جهانی است و با توجه به سابقه اندکش نسبت به رویدادهای دیگر نظیر آی اس ام آلمان، هم اکنون در شرایط ایده آلی به سر می برد.
یک نمایش با کیفیت 
ششمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها و صنایع وابسته در6 هزار مترمربع برپا شده و 91 شرکت داخلی به همراه شرکت های خارجی از آلمان، ایتالیا، سریلانکا، مالزی و هند در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات تولیدی خود ازجمله آبمیوه، آب معدنی، قهوه، چای و دمنوش را به نمایش گذاشته اند.کانون انجمن های صنایع غذایی ایران برگزارکننده ششمین نمایشگاه بین المللی نوشیدنی ها و صنایع وابسته است. این رویداد با همکاری و مشارکت 5انجمن تخصصی صنایع غذایی شامل انجمن تولیدکنندگان آب های معدنی و آشامیدنی ایران، انجمن صنایع تولید و صادرکنندگان کنسانتره و آبمیوه ایران، انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران، انجمن صنفی تولیدکنندگان ماءالشعیر و مالت ایران و انجمن واردکنندگان با محوریت کانون انجمن های صنایع غذایی ایران به عنوان یک فراتشکل مادر برگزار شده و همزمانی برگزاری این نمایشگاه با چهاردهمین نمایشگاه شیرینی و شکلات ایران موجب افزایش استقبال و بازدید بیشتر مخاطبان از آن شده است.
محمدرضا مرتضوی دبیرخانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران بعد از بازدید از غرفه های مختلف گفت: صنایع شیرینی و شکلات و نوشیدنی ما هر روز در حال پیشرفت و ترقی هستند. این صنایع می توانند وزنه صادراتی غذا را بالاتر ببرند. با توجه به اینکه آبمیوه، کنسانتره و نوشیدنی های تولید شده از صنایع لبنی ما جزو نوشیدنی های سالم کشور هستند، ما باید تلاش کنیم صنایع لبنی مان را بهبود بخشیم. درحال حاضر میانگین سرانه مصرف ایرانی ها در این بخش حدود 10 لیتر است که در آینده می تواند ارتقا پیدا کند. این امر با کمک صنعت نمایشگاهی محقق خواهد شد. وی ادامه داد: به طور قطع برگزاری نمایشگاه های این چنینی در ارتقای شرایط صنعتی و افزایش ظرفیت های این حوزه موثر است. نمایشگاه داری یعنی میزبان صنایع با اهمیت بود، ن یعنی تلاش برای نشان دادن ظرفیت ها و درنهایت کمک کردن به سرعت توسعه اقتصادی. با توجه به ارتباط خوبی که بین نمایشگاه بین المللی تهران و خانه صنعت، معدن و تجارت استان تهران وجود دارد، می توان تدابیری را برای بهبود فضای کسب و کار در سایت تهران اندیشید. در آینده قصد داریم جلساتی را در این زمینه با شرکت نمایشگاه ها کلید زده و همکاری های خود را گسترش بدهیم.
دنیایی بچگانه اما پر سود! 
به ششمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک می رسیم. رویدادی از هر جنبه جذاب و البته با حال و هوای بچگانه. این نمایشگاه در قالب 5 سالن اصلی و حدود 4 هزار مترمربع فضای مفید نمایشگاهی کلید خورده است. شرکت های مختلف تولیدی، خدماتی و صنایع وابسته، جدیدترین کالاها، تولیدات و دستاوردهای خود را در فضایی کاملا تخصصی ارائه می کنند و نمایندگانی از کشورهای مختلف نیز با تولیدکنندگان داخلی همراه هستند. علی محتشم امیری، مجری این رویداد در گفت وگو با صمت گفت: این نمایشگاه با تاکید ویژه بر سلامت روحی، روانی و فیزیکی مادران و با هدف ارائه آخرین روش های علمی پرورش نوزادان و کودکان، پرورش و تقویت خلاقیت و نوآوری آنها برگزار شده است. به علاوه بسترسازی برای دستیابی به چارچوب ها و استانداردهای کیفی، ایمنی و زیست محیطی برای لوازم، مبلمان و اسباب بازی ها در خانه، یکی دیگر از اهداف اصلی برگزاری این رویداد نمایشگاهی است.وی در توصیف شرایط کیفی این نمایشگاه تاکید کرد: سعی کردیم نشان های تجاری قدرتمندی را در کنار خود داشته باشیم. توجه ویژه ای نیز به نشان(برند)های نوپا داریم و سعی می کنیم شرایط را برای دیده شدن و به شهرت رسیدن آنها فراهم کنیم. بنابراین تنوع محصولات را در کنار دیدگاه های مختلف خود لحاظ کرده ایم.
براساس گزارش ها در ششمین نمایشگاه بین المللی مادر، نوزاد و کودک، شرکت ها و نمایندگی هایی از کشورهای اسپانیا، هلند، آلمان، ترکیه، چین، ایتالیا، ژاپن، بلژیک، اسپانیا، امارات و انگلیس حضور دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار