دانشگاه کاشان در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز۲۰۲۱، در جایگاه ۱۱۴ جهان، دوم کشور و نخست در بین دانشگاه‌های جامع قرار گرفت.
کد خبر: ۹۷۳۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸ 24 June 2021

بر پایه نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز که جدیدترین رتبه بندی دانشگاه‌های جوان در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد ۲۶ دانشگاه ایرانی در جمع ۴۷۵ دانشگاه جوان برتر دنیا قرار گرفتند.

نظام رتبه بندی آموزش عالی تایمز برای رتبه بندی دانشگاه جوان ۲۰۲۱ از همان روشی که دانشگاه‌های جهان را ارزیابی می‌کند استفاده می‌کند و ماموریت‌های اصلی دانشگاه‌ها «تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم انداز بین‌المللی» را مورد ارزیابی قرار می‌دهد اما در این رتبه بندی خاص، دانشگاه‌هایی با قدمت کمتر از ۵۰ سال مدنظر هستند.

دانشگاه‌های ایرانی نیز در این رتبه بندی حضور دارند. در سال ۲۰۱۹، ۱۳ دانشگاه ایرانی در بین ۳۵۱ دانشگاه، در سال ۲۰۲۰، ۲۰ دانشگاه ایرانی در بین ۴۱۴ دانشگاه و اکنون در سال ۲۰۲۱، ۲۶ دانشگاه ایرانی در جمع ۴۷۵ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

شاخص‌های عملکرد به پنج حوزه آموزش (محیط یادگیری)، تحقیق (میزان تحقیقات، درآمد و شهرت)؛ استنادها (تأثیر تحقیقات)؛ چشم انداز بین المللی (کارکنان، دانشجویان و تحقیقات) و درآمد صنعت (انتقال دانش) تقسیم می‌شوند.

تدریس و آموزش، ۳۰ درصد وزن این رتبه بندی را به خود اختصاص می‌دهد که از این میان ۱۰ درصد مربوط به اعتبار دانشگاه، ۶ درصد نسبت اعضای هیات علمی به دانشجو، سه درصد نسبت دانشجویان دکتری به دانشجویان لیسانس، هشت درصد نسبت اعضای هیات علمی دارای درجه دکتری و سه درصد درآمد سازمانی دانشگاه است.

تحقیقات نیز ۳۰ درصد وزن دیگر این رتبه بندی را به خود اختصاص می‌دهد که از این میان بررسی اعتبار تحقیقات ۱۲ درصد، درآمد دانشگاه از تحقیقات ۹ درصد و بهره وری تحقیق نیز ۹ درصد در این شاخص سهم دارند.

برجسته‌ترین شاخص در این رده، شهرت یک دانشگاه برای برتری تحقیقات در میان همسالان خود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار