معاون شرکت برق خراسان جنوبی:
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از قطع برق ۴ سازمان پر مصرف استان خبر داد.
کد خبر: ۹۷۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴ 01 July 2021


"بخشایی" گفت: برق این سازمان ها پیرو مصوبه هیات وزیران و در راستای حفظ پایداری شبکه برق قطع شده است.
وی در حاشیه جلسه مدیریت بار استان با اشاره به افزایش دما و لزوم مدیریت مصرف به ویژه در ادارات افزود: براساس ابلاغ وزارت نیرو، سازمان‌های و ادارات دولتی باید مصرف برق خود را در ساعات اداری و غیر اداری به ترتیب ۵۰ و ۹۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.
به گفته وی در همین راستا تیم های پایش از ابتدای ابلاغ این مصوبه در استان راه اندازی شده و میزان مصرف برق ادارات و سازمان ها را رصد می کنند.
به گفته وی در صورت عدم رعایت، ادارات و سازمان ها اخطار کتبی دریافت می کنند و در مرحله بعد برق سازمان متخلف قطع می شود.
وی همچنین به کاهش شدید تولید نیروگاه های برق آبی به دلیل افت قابل توجه نزولات آسمانی و پیرو مصوبه هیات وزیران و در راستای حفظ پایداری تامین برق مراکز درمانی و منازل مسکونی اشاره و اظهار کرد: هفته گذشته، برق بیش از ۴ اداره و بانک پرمصرف به صورت موقت قطع و پس از دریافت تعهد کتبی، مجدد وصل شد.
وی تصریح کرد: با توجه به تداوم گرمای هوا در استان، بازرسی‌های سرزده از ادارات و سایر مشترکین پرمصرف تا عبور از شرایط بحران ادامه دارد و با مشترکین متخلف در این خصوص با قطع برق برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد: با روش های ساده از جمله استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای آسایش بر روی ۲۵ درجه و بالاتر، استفاده نکردن از لوازم برقی پر مصرف به صورت هم زمان و در ساعت های اوج مصرف و خاموش کردن یک لامپ اضافی به صورت همگانی می توان تابستان را بدون خاموشی پشت سر گذاشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار