همه می دانیم که ابراهیم رییسی با شعار استقلال سیاسی وبرای مبارزه بافساد و بهبود وضعیت معیشت مردم به این عرصه ورود نموده است و راه تحقق شعارهای ایشان نیز پرهیز از دنباله روی از مشی دوره های پیشین است ،راه وروشی  که نه تنها راه را برای ورود فساد ورانت به درون ساختار مدیریت کشور باز نمود بلکه به دلیل عدم کارآیی مانع از تحقق برنامه های کلان برای کمک به تامین معیشت و زندگی مردم کشور شد.
کد خبر: ۹۷۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۱ 01 July 2021

تابناک ایلام ::به روال هر چهار سال یکبار،بزرگترین رویداد سیاسی واجتماعی کشور به نام انتخابات به وقوع می پیوندد ،رویدادی مهم که می تواند تمامی ساحت های زندگی شهروندان ایرانی را تحت تاثیر قرار دهد ،تمامی ارکان کشور به اتفاق بخش قابل توجهی از مردم را درگیر خود می کند تا با انتخاب مردم ،سرنوشت کشور در اختیار یک فرد یا جریان سیاسی  قرار گیرد.

پرونده انتخابات ریاست جمهوری 1400 هم با پیروزی ابراهیم رییسی بسته شد و بزودی  با شناسایی و تعیین وزرای کابینه ،کسب رای اعتماد مجلس وبرگزاری مراسم تحلیف ،در نیمه دوم مردادماه رسما سکان مدیریت کشور در اختیار فردی جدید با نگرش وتیمی کاملا متفاوت از هشت سال گذشته قرار خواهد گرفت .

اما اینجا یک نکته مهم باید مورد اهتمام قرار گیرد،ابراهیم رییسی در شعارهای انتخاباتی اش به این موضوعات تاکید داشته اند ،اول اینکه آمده اند تا با تحول آفرینی وایجاد تغییر در شیوه مدیریت کشور ومبارزه با فساد ،مدیریت کشور را در راستای بهبود وضعیت زندگی مردم  روی ریل قرار دهد.

دوم اینکه هرچند در انتخابات این دوره به دلیل برخی اتفاقات و اصرار دستگاههای ناظر بر حذف یک جریان سیاسی ،تقریبا رقابت معنای واقعی کلمه را از دست داد و به رقابتی درون جریانی تبدیل شد ؛اما زمام تبلیغات ،میدان داری سیاسی و رقابت ها در اختیار تمامی گروههای منتسب به جریان اصولگرا قرار داشت و این اصولگرایان هستند که شادمانه بر طبل پیروزی می کوبند .اما نباید فراموش کنیم که شعار ابراهیم رییسی مبتنی بر نفی هر دور جریان سیاسی چپ وراست و حذف آنها از گرونه رقابت ها بود .

برهمین اساس باید گفت که منتخب هشتم جمهور با رویکردی جدید وگفتمانی تازه پا به عرصه حیات سیاسی کشور گذاشته است ،گفتمانی که آمده است تا تبیین شعائر انقلابی حول محور مقابله با فساد ،مانع از شکل گیری مافیای قدرت وثروت بعنوان عامل زایش فساد در ارکان مختلف مدیریت کشور شوند .

در حالیکه تیم رییس جمهور منتخب به همراه حلقه اول نزدیکان خود با بهره گیری از تمامی ابزارهاو  شناسایی بهترین مسیرها ، تحقق شعارهای رییسی را دنبال کرده و در این راه از مشورت با افراد صاحبنظر از هر جریان سیاسی حتی با مخالفین خود دریغ نکرده اند ،برگزاری برخی گعده ها و سهم خواهی ها در استان هایی همچون ایلامی و تقسیم غنائم مدیریتی قابل تامل است .

سوای اینکه این رسانه در تحلیل نطق اضطراری سارا فلاحی در خصوص تبیین گفتمان ابراهیم رییسی آن را از منظر دیگری به بحث نشست ،اما سخنان نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی در بر شمردن خصوصیات دولت متفاوت سیدابراهیم رییسی با گفتمان تازه را می توان چارچوبی منطقی برای انتخاب تیم مدیریت همراه دولت در لایه های بالادستی ،میانی وپایین دستی به حساب آورد ،چارجوبی که براساس آن میتوان مانع از ورود افراد فرصت طلب وسهم خواه بعنوان زمینه سازان رانت وفساد به درون ساختار مدیریت کشور در دوره جدید شد .

اطرافیان و نزدیکان تصمیم ساز حلقه اول رییسی باید بدانند ،سنگ بنای استفاده نادرست از ابن الوقت ها و سهم خواهان از کیک قدرت از شانزده سال پیش در ساختار مدیریت کشور گذاشته شد و همین اتفاق نا میمون زمینه ساز ورود افراد نالایق ،غیر متعهد وغیر متخصص صرفا باتکیه بر داشتن حکم مسئولیت در ستادهای انتخاباتی به درون این ساختار شد ،ورودی که منشاء شکل گیری حجم عظیمی از رانت وفسادهای رنگانگ در کشور شده است .

همه می دانیم که ابراهیم رییسی با شعار استقلال سیاسی وبرای مبارزه بافساد و بهبود  وضعیت معیشت مردم به این عرصه ورود نموده است و راه تحقق شعارهای ایشان نیز پرهیز از دنباله روی  مشی دوره های پیشین است ،راه وروشی  که نه تنها راه را برای ورود فساد ورانت به درون ساختار مدیریت کشور باز کرد، بلکه به دلیل عدم کارآیی مانع از تحقق برنامه های کلان برای کمک به تامین معیشت و زندگی مردم شد.

ازاینرو لازم است که با تیزینی بیشتری،فعالیت ستادهای انتخاباتی پرتعداد وسهم خواه استان مورد مداقه قرار گرفته گیرد ،چرا که افراد پرتعدادی که این روزها احکام مسئولیت ستاد انتخابات را علم کرده اند ،فقط وفقط به منافع فردی وخانوادگی فکر کرده و اگر این افراد معیاری برای تعیین مدیران آتی استان قرار گیرند ،به یقین تغییر مورد خواست دولت جدید صرفا در تغییر نام ونشان رانت خواران خلاصه خواهد شد و همین موضوع در کوتاه مدت باعث دلسردی همراهان ،رای دهندگان وقاطبه مردم  خواهد شد. موضوعی که این بار می تواند شقیقه  امنیت ملی کشور را نشانه گیرد .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
بابا ول کن تابناک ایلام
تو‌چکار به کار رئیسی و ستادهای انتخاباتی اش داری
تو‌که هر چه داشتی برای برادر محسن گذاشتی حالا انتظار داری دولت سیزدهم از جنابعالی مشورت بگیرد
تو اگر حکیم بودی سر خویش دوا نمودی
مدیر پایگاه

با عرض سلام ،حمایت ما از آقا محسن دلی بوده و چیزی نیست که مخفی بماند و بدان هم افتخار می کنیم.


اما بعد ؛چه شما بخواهید وچه نخواهید دولت سیزدهم در استان با تابناک مشورت خواهد کرد و این مشورت نیز از همین هفته از طریق مرکز آغاز شده است .


یک نکته مهم اینکه با توجه ارتباط تنگاتنگی که با حلقه اول تصمیم گیری منتخب مردم داریم ،بعنوان رسانه هرگز اجازه نخواهیم داد منافع مردم قربانی منافع فردی وخانوادگی عده ای منفعت طلب شود که در یک جیب خود حکم ستاد رییسی ودر جیب دیگرشان حکم دیگری را پنهان کرده اند .

ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
اگر به فرض محال هم رئیسی بنا را بر انتخاب مدیران لایق و متخصص داشته باشد و از بین اعضای ستادهای انتخاب نکند متاسفانه بحث سهم خواهی و دخالت های نماینده گان مجلس در ایلام سلب انتخاب مشکل دار و ضعیف ترین افراد در این استان بعنوان مدیران دستگاههای اجرایی می گردد اگر جناب آقای ریسی توانست این معضل را در سراسر ایران و بخصوص استان ایلام که از پررنگی هم گذشته و چیزی به نان دولت و اختیار از مدیران میانی نمانده است حل گردد می توان به شعار های آقای رئیسی امیدوار بود خود دولت آقای ریسی می بایست بصورت آزاد و شجاعانه و بدور از امتیاز دادن حتی به نمایندگان مدیران میانی و محیطی را انتخاب و از آنها حمایت نماید و نمایندگان مردم مطالبه گر حقوق مردم باشتد.بع امید قطع شدن دست نمایندگان از انتخاب افراد بی لیاقت و ضعیف و رانت خوار و گدایان پست های مدیریتی که سبب سر خوردگی نیروهای لایق شده اند
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
در ایلام بزرگانی چون عادل آذر، فریدون همتی، داریوش قنبری،دکتر علی اکبری، دکتر دلبیشه،واقعا لیاقت وزیر یا معاونت دارن
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
این حضرات رانتی و مافیایی که شما نام برده اید قسمتی از مشكل وضع موجود و بوجود آورنده آن هدتند.. این فسیل های اداری و مشکل زا باید بازنشسته شوند..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۵
اگه جناب رییسی به لطفی امام جمعه سابق پست داد که باید در کابینشو گل بمالی و به امید هشت سال عقب نشینی بشینیم
رشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۶
اینهایی که نام بردین بجز پارتی بازی عده ای دزد بیش نیستن .کدام بزرگی.قنبری برو بررسی بکن ببین عضو کدام شرکت های نفتی و پتروشیمی است . شهرداری تهران . استخدام بدون ضابطه برادارانش. مدیریت خواهرهش.علی اکبری هم همین وضع رو داره.همتی هم یکی از فاسدان و چاپلوسانه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۲
اینایی که نام بردید تمامی آنها دارای پرونده های متعدد هستند و در زمان حکومتشان افتضاح بار آوردند با یک سرچ کوچک درخواهی یافت ، حداقل دو نفر آدم بی غل و غش رو نام ببر علیمردجان !!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار