آیت الله دژکام گفت: باید در دولت جدید، فاصله میان دولت و مردم کاهش یابد و مردم احساس کنند که دولت متعلق به خود آنها است و باید برای تحقق این امر در تمام ابعاد تلاش شود.
کد خبر: ۹۷۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱ 02 July 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه 11 تیر) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: هیچ کار ناشایستی را نباید حتی در خلوت انجام دهیم زیرا شفاعت حضرت محمد (ص) تنها نصیب افراد با تقوا خواهد شد.

امام جمعه شیراز افزود: به هیچ بهانه ای نباید بی تقوایی را توجیه کرد و امام صادق (ع) می فرمایند که آنچه که به درد دنیا و آخرت نمی خورد نباید گفته و انجام شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به لزوم تاثیر کلام عنوان کرد: باید از زبان و کلام برای راه انداختن کار مردم استفاده کرد اما حرف خیر باید جوری گفته شود که مایه دردسر نشود و با هدف برداشتن باری از روی دوش مردم باید گفته شود.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ادامه داد: خوراک جهنم، لجبازی های این دنیا است و لجبازی کردن موجب سبک شدن افراد می شود.

وی ادامه داد: اگر پشت سر یک نفر حرف می زنید، طوری عمل کنید که دلتان می خواهد پشت سر شما رفتار شود و اگر احترام به دیگران می گذاریم تنها در ظاهر نباشد زیرا باعث می شود جلوی دوبهم زنی ها گرفته شود.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: برگزاری انتخابات با شور و مشارکت مردمی برگزار شد اما نباید دنبال حاشیه ها را گرفت چون کشور ما فرصت این حاشیه ها را ندارد و مدیران ما باید با توجه به رفع موانع تولید و پشتیبانی از تولید به سمت جلو حرکت کنند تا اهداف دیگری محقق شود.

وی افزود: اکنون رقابت در انتخابات تمام شده و تمام مسئولان باید برای رفع مشکلات مردم، رفاقت کنند و کارها را پیش ببرند که موجب امیدواری مردم و روشن شدن آینده کشور می شود.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز گفت: اگر کسی امیدش را به غیر از خدا ببندد، خداوند امیدش را ناامید خواهد کرد و در مسئله مذاکرات نیز نباید امید داشته باشیم که دیگران مشکلات ما را حل می کنند البته مذاکره خوب است.

امام جمعه شیراز افزود: باید همواره در نظر داشت تا خدا نخواهد هیچ کاری انجام نمی شود و تجربه نشان داده است که راهی که خدایی باشد و با توکل بر خدا پیش برود به نتیجه خواهد رسید.

وی تصریح کرد: باید در دولت جدید، فاصله میان دولت و مردم کاهش یابد و مردم احساس کنند که دولت متعلق به خود آنها است و باید برای تحقق این امر در تمام ابعاد تلاش شود.

پایان پیام/664

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار