کد خبر: ۹۷۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴ 08 July 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 17/4/1400 تقدیم حضور می گردد.


دستگیری کلاهبردار میلیارد ریالی در بابل
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار 70 میلیار ریالی در شهرستان بابل خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدموسی حسینی در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین مورد کلاهبرداری از برخی کسبه و بازاریان شهرستان بابل با ارائه چک های فاقد اعتبار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی بابل، متهم را که تحت عنوان خرید و عرضه محصولات کشاورزی با ارائه چک های بلامحل از آنان کلاهبرداری کرده بود شناسایی کردند.
سرهنگ حسینی در ادامه اظهار داشت: این کلاهبردار حرفه ای که بیشتر طعمه های خود را از بین افراد مسن و کم سواد انتخاب می کرد، پس از هماهنگی های قضائی دستگیر شد.
این مقام انتظامی از دستگیری یک همدست متهم در ادامه این عملیات نیز خبر داد و گفت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده به 10 فقره کلاهبرداری جمعا به مبلغی بالغ بر 70 میلیارد ریال از مردم در شهرستان بابل و یکی از استان های همجوار اعتراف کرد.
جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده با قرار قانونی روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد: از معامله با افراد ناشناس و قبول چک و یا ضمانتنامه های فاقد اصالت از آنان خودداری کنند.
حسینی با تاکید بر رعایت هشدارهای انتظامی از سوی شهروندان، از آنان خواست: در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک، موضوع را در اسرع وقت به پلیس 110 یا مراجع قضائی اعلام دارند.

-------------------------------------------

دستگیری سارق کابل مخابرات در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق حرفه ای کابل مخابرات با 9 فقره سرقت خبر داد.
سرهنگ "محمدزمان شالیکار" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل مخابرات در شهرستان بابل موضوع در دستور کار ماموران پاسگاه انتظامی حیدرکلا قرار گرفت.
وی افزود: با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی های همه جانبه، ماموران موفق به شناسایی یک سارق حرفه ای و همدست وی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: متهم پس از هماهنگی های قضائی با دادستان این شهرستان در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.
سرهنگ شالیکار، در ادامه اظهار داشت: متهم در تحقیقات تخصصی پلیسی به 9 فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کرد و بهمراه همدست خود با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانون تحویل مراجع قضائی شد.
وی در پایان با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی این شهرستان از هیچ تلاشی برای مقابله با سارقان و بالا بردن احساس امنیت در جامعه فروگذار نخواهد کرد از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس 110 موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

-------------------------------------------

دستگیری 65 معتاد متجاهر در عباس آباد
فرمانده انتظامي شهرستان "عباس آباد"، از دستگیری65 معتاد متجاهر و پر خطر در راستاي اجرای ارتقاء امنيت اجتماعي خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ دوم "سید جعفر افضلی"، در تشریح این خبر اظهار داشت : ماموران انتظامی در راستاي برخورد با معتادان متجاهر موضوع را با اجرای ارتقاء امنيت اجتماعي و کنترل مناطق آلوده و جرم خیز در دستور کار خود قرار دادند.
وي از انجام اقدامات اطلاعاتی و تلاش بی وقفه ماموران انتظامی خبر داد و افزود :ماموران انتظامی پس از شناسایی مناطق آلوده و جرمخیز و مخفیگاه افراد معلوم الحال موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان عباس آباد با اشاره به دستگیری 5 سارق حرفه ای و2 زندانی فراری افزود: ماموران انتظامی در اجراي اين طرح 65 معتاد متجاهر را در سطح شهر جمع آوری و پس از تشکیل پرونده به مراکز درمانی و ترک اعتیاد معرفی کردند.
سرهنگ افضلی در خاتمه خاطرنشان کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع مواد مخدر، مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.

-------------------------------------------

كشف 6 تن چوب قاچاق در "میاندورود"
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از توقيف خودروی حامل 6 تن چوب جنگلي قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سرهنگ"مجید باقری جامخانه" در تشريح اين خبر،بیان داشت: در راستاي اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران حين کنترل خودروهاي عبوري در یکی از محورهای اصلی، یک خودروی حامل چوب را متوقف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود، افزود: ماموران در بازرسی از خودروی مورد نظر 6تن چوب جنگلی که به صورت غیر مجاز از جنگل های این شهرستان برداشت شده بود،کشف کردند.
سرهنگ باقری با اشاره به دستگیری 2 قاچاقچی چوب در این عملیات، افزود: متهمان را پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني،به مرجع قضائي معرفی و چوب های قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی این شهرستان تحویل شد.
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود در خاتمه پديده قاچاق کالا را به ضرر اقتصاد کشور و تولیدات داخلی دانست و به شهروندان توصيه كرد:در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا موضوع را به پليس 110 اطلاع دهند.

-------------------------------------------

حادثه غریق در شهرستان نور
فرمانده انتظامی شهرستان نور از غرق شدن مرد 30ساله اهل تهران حین شنا در منطقه ممنوعه سواحل این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی داداش تبار" با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر حادثه غریق در سواحل این شهرستان، بلافاصله ماموران پاسگاه ناتل کنار به محل حادثه عزیمت کردند.
وی تصریح کرد: ماموران با حضور در محل حادثه، در بررسی های اولیه دریافتند، مرد 30ساله اهل تهران حین شنا در خارج از محدوده طرح به علت عدم آشنایی به فنون شنا در دریا غرق شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نور، افزود: با حضور گروه های امداد و نجات وتلاش ماموران انتظامی، جسد نامبرده پس از حدود4 ساعت تلاش بی وقفه کشف و تحویل سردخانه شد.
سرهنگ داداش تبار با هشدار به شهروندان و مسافرانی که برای شنا به دریا مراجعه می کنند خواست: با توجه به خطر شیوع بیماری کرونا ضمن پرهیز از سفر و همچنین شنا در دریا، از شنا در خارج از طرح سالمسازی دریا خودداری کنند .

-------------------------------------------

دستگیری 2 سارق سیم و کابل برق در نکا
فرمانده انتظامی شهرستان نکا از دستگيري 2 سارق سیم و کابل برق و کشف 15 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد
سرهنگ " قاسم عزیزی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفتدر پی وقوع چندین فقره سرقت سيم برق و کابل مخابراتي در شهرستان موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي، تصريح کرد: با انجام تحقيقات ميداني، ماموران موفق به شناسایی 2 سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.
سرهنگ عزیزی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان در مخفیگاهشان دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده به 15 فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات در این شهرستان اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نکا در خاتمه با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهرندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در محل سکونت خود مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-------------------------------------------

مروری بر دلایل بروز بی حجابی در برخی از زنان
بى ‏حيايى، زن را با همه ارزش والاى ذاتى‏ اش ابزارى براى سودجويان مى ‏سازد و غرور زنانه‏ شان را كه بخش جدا ناشدنى از شخصيت زنانگى آنان است خواهد شكست.
انسان در پناه محافظ، احساس آرامش مى ‏كند، پوشش اسلامى نيز نگهبان زن است و به او امنيت و آرامش مى ‏بخشد، پس هر چه اين پوشش كامل‏تر شود درصد امنيت و حفاظت زنان بالاتر مى ‏رود.
زحمت حجاب، حق بيمه‏ اى است كه زن براى تأمين سلامت خود مى ‏پردازد؛ زيرا حجاب مانع جريان يافتن هواى نفس و نگاه ‏هاى آلوده و فسادآميز به حريم پاك زنان مى ‏شود، پوشش، سدّى بزرگ در برابر تهاجم فرهنگ غرب است.
جايگاه والاى زن مى ‏طلبد كه اين گوهر آفرينش در صدف حجاب قرار گيرد تا ارزش ‏هاى انسانى‏ اش در امان بماند، فلسفه نگهبانى و پوشش اشيا ارزش آنهاست و هر قدر اين ارزش بالاتر باشد، نسبت نگهدارى آنها نيز بيشتر مى‏ شود.
پوشيدگى زن نماد پرهيزكارى اوست، وقتى زن تقواى جنسى را رعايت كند و خود را بپوشاند، وعده ‏هاى الهى كه براى پرهيزكاران داده شده است درباره او نيز محقق مى ‏شود و در واقع چيرگى بر هواهاى نفسانى و چشم‏ پوشى از لذت ‏هاى حرام، به انسان هيبت و وقار مى ‏بخشد.
به صورت ناخودآگاه، برخورد مردان با زنانى كه پوشش ناقصى دارند برخوردى شهوانى و ابزارى است، ولى برخوردشان با زنان پوشيده و با حجاب اسلامى برخوردى همراه با احترام و تكريم قلبى است.
نوع پوشش زن معرّف شخصيت عفيف يا هوس ‏انگيز اوست كه موضع‏ گيرى مرد را در برابر او مشخص مى ‏كند و تا وقتى بانوان خود را از ديد چشم ‏هاى حريص مردان مى‏ پوشانند درياى نفس آنها آرام است، ولى وقتى به جلوه ‏گرى دست مى‏ زنند تلاطم روحى و نابسامانى روانى را براى مردان فراهم مى ‏آورند.
بي حجابي و آسيب هاي اجتماعي:
كارشناسان و قضات دادگاه هاي خانواده بر اين باورند كه بدحجابي مديريت و تسهيل كننده جدايي زوجين در جامعه به شمار مي رود و هنگامي که در جامعه هنجارهايي كه نه تنها در دين ما بلكه در عرف و اصالت ايراني ريشه دارد زيرپا گذاشته شود و زنان و مردان با ظاهري نامعقول در بطن اجتماع حضور يابند اين شيوه پوشش و رفتار منجر به تحريك هيجانات و غرايز شده و افراد را از نظر روحي و رواني تحت فشار قرار مي دهد.
به گونه اي كه افراد تعادل روحي و رواني خود را از دست مي دهند و از آنجايي كه براي غرايض انساني حد و مرزي وجود ندارد تحريك غرايض به واسطه گسترش بي حجابي و بي بندو باري در جامعه منجر به بسياري از آسيب هاي اجتماعي ازجمله ازهم گسيختگي خانواده ها و طلاق مي شود.
گرمي خانواده ها، استحكام رابطه زن و شوهر،تداوم زندگي، آرامش و ثبات، دلبستگي و عشق و علاقه مرد به همسر قانوني و شرعي خود مرهون حجاب زنان است .
مردان اگر به راحتي و به آساني در تمام صحنه هاي اجتماع دسترسي به زنان داشته باشند ضمانتي براي اثبات محبت و دلبستگي آنان به همسرانشان نخواهد بود، تحريك هوي و هوس آنان را از زندگي دلسرد كرده و اين امر عامل مهمي برای از هم پاشيدگي كانون خانواده خواهد بود.
ارتباط عاطفي با فرزندان:
بدحجابي نخستين لطمه را به خود فرد وارد مي سازد و زمينه برخوردهاي توهين آميز برخي افراد با فرد بدحجاب را فراهم مي سازد، برخي والدين با اين تصور كه رعايت پوشش اسلامي موجب محدوديت و آزار فرزندشان است آنها را از اين مصونيت محروم مي كنند.
افزايش آگاهي ها، انگيزه و علاقه به رعايت موازين شرعي در وهله نخست وظيفه خانواده و سپس برعهده مسئولان اجتماعي بوده و وظيفه نيروي انتظامي در اين زمينه هشدار و برخورد با افراد خاطي است، والدين بايد محسنات حجاب اسلامي و مضرات بي حجابي را براي فرزندان خود بيان كرده و ارتباط عاطفي خود را با فرزندانشان تقويت كنند.
بي حجابي و از همگسيختگي عاطفي:
بي بندو باري و زيرپاگذاشتن ارزش هاي ديني، نهاد خانواده را از معنويت، صفا و پاكي تهي مي سازد و موجب ازهم گسيختگي عاطفي و هنجارهاي حاكم بر آن مي شود و بي بند و باري و زيرپا گذاشتن ارزش هاي ديني، نهاد خانواده را از معنويت، صفا و پاكي تهي مي سازد.
بي حجابي و علل آن:
دنياي امروز دنياي حاكميت رسانه ها و دنياي ارتباطات است و هر جامعه اي افكار خود را توليد و عرضه مي كند، و در اين ميان شانس برد و استيلاي تفكرات با گروهي است كه توانايي بيشتري در برخورداري از ابزار رسانه دارد؛ چيزي كه امروزه ما در مواجهه با تهاجم فرهنگ غرب چه از طريق اينترنت و چه ماهواره با آن روبه رو مي باشيم که در اين ميانه انفعال رسانه هاي خودي از ارائه برنامه هاي جايگزين و خوراك فكري مناسب به نسل جوان مزيد بر علت شده است.
از سوي ديگر چشم و هم چشمي به وجود آمده در سايه اين همه رنگ و لعاب عرضه شده روسري ما را عقب تر كشيده و مانتوها را تنگ تر و كوتاه تر مي كند.
در يك ارزيابي كلي درمي يابيم كه گروهي از بدحجابان از روي عمد بدحجابي مي كنند و اين بدحجابي ها شبكه اي و سازمان دهي شده است، اما گروه ديگر نه از روي عمد بلكه تنها به هدف عقب نماندن از غافله، بدحجاب مي شوند و از آنجايي كه ريشه اين رفتار يكسان متضاد است،طبعا برخورد متفاوتي را مي طلبد.
برخي از روانشناسان معتقدند: دختراني كه از پوشش و آرايش هاي نابهنجار استفاده مي كنند از نوعي بيماري رواني به نام هيستريونيك رنج مي برند، اين بيماري شامل افرادي مي شود كه دچار كم توجهي در خانواده بوده و احساس ناامني شديدي در اجتماع مي کنند.
اين افراد براي انكه احساس امنيت بيشتري داشته باشند از پوشش ها و ظواهر نابهنجار استفاده مي كنند تا توجه اطرافيان را به خود جلب كنند و احساس امنيت بيشتري كنند، اما اين رفتار آنها بالعكس موجب به وجود آمدن بيشترين آسيب هاي اجتماعي و نهايتا ناامني بيشتر آنان براي حضور در اجتماع مي شود و معمولا زندگي برده واري دارند.
راهکارها:
1- توجه به الگوي پوشش اسلامي و رعايت آن در تربيت فرزندان
2- تبليغ گسترش و اطلاع رساني صحيح از آسيب هاي بدحجابی در جامعه
3- نشر و ترويج ارزش هاي اسلامي و به کاربردن توصيه ها و فرمايشات امامان معصوم در اين زمينه
4- ترويج برنامه هاي فرهنگي در خصوص محسنات حجاب و مضرات بدحجابي از طريق رسانه هاي گروهي
نگارنده: سردار "مرتضی میرزایی" فرمانده انتظامی استان مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار