عضو هیات علمی دانشگاه شیراز موفق به کسب جایزه بین المللی آکادمی جهانی علوم برای دانشمندان جوان کشورهای در حال توسعه شد .
کد خبر: ۹۷۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸ 20 September 2015
تابناک فارس به نقل از واحد مرکزی خبر:آکادمی جهانی علوم در کشور ایتالیا مستقر است و موسس آن عبدالسلام پاکستانی برنده جایزه نوبل فیزیک است.
این آکادمی هر سال بر مبنای فعالیت های پژوهشی شاخص و شرکت در طرح های ملی و برگزیده شدن در جشنواره های معتبر، جوایزی را در چند سطح به دانشمندان برجسته کشورهای در حال توسعه اعطا می کند.
دکتر سید اسماعیل حسینی استادیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه شیراز و دریافت کننده جایزه آکادمی جهانی علوم، متولد 1364 در شهر شیراز، دانش آموخته مقطع دکتری برق گرایش مخابرات از دانشگاه صنعتی شریف است که از سال تحصیلی گذشته تدریس در دانشگاه شیراز را آغاز کرد.
این استادیار دانشگاه شیراز با ارئه طرح تقویت کننده توان فوق پهن باند مایکروویو با روش نوین ترکیب فضایی، رتبه اول پژوهش های کاربردی جشنواره جوان خوارزمی در سال 1391 و با ارائه طرح تولید نوری نوسان مایکروویو با اختلال فاز بسیار کم، رتبه سوم پژوهش های بنیادی جشنواره جوان خوارزمی را در سال 1393 کسب کرد.
وی، همچنین در طرح های ملی ساخت ماهواره دانشگاه صنعتی شریف، ساخت ماهواره مخابراتی قائم و پایش طیف امواج رادیویی مشارکت داشته و تاکنون شش مقاله علمی نیز در مجلات معتبر علمی آمریکا منتشر کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار