رئیس پلیس راهور مازندران از ضعف این استان در نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات، خبر داد و گفت: کاهش میزان تصادفات مستلزم اجرای طرح هوشمندسازی ثبت تخلفات است.
کد خبر: ۹۷۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳ 14 July 2021

به گزارش تابناک مازندران، سرهنگ نصراله بیگلری ظهر چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران که در سالن جلسات پلیس راهور استان برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۳ هزار دستگاه موتور و خودرو رسوبی در پارکینگ های مازندران وجود داشت، گفت: تاکنون ۲۳۰۰ دستگاه ترخیص شدند و برای ترخیص خودرو و موتور در پارکینگ اقدامات تسهیلی صورت گرفته است.

وی افزود: مراجعان و متقاضیان با استفاده از سامانه پلیس می‌توانند برای ترخیص خودروهای توقیف شده اقدام کنند و نرخ پارکینگ براساس سال ۹۴ خواهد بود و جرایم راهنمایی و رانندگی نیز بخشیده شده و برای پرداخت اقساطی جرایم نیز تمهیداتی اتخاذ شده است.

رئیس پلیس راهور مازندران با اشاره به تسهیل در ترخیص خودروهای توقیف شده نیز، گفت: از ابتدای شروع طرح تاکنون ۲۰۰۰ نفر از تسهیلات ترخیص موتورهای رسوبی و ۳۰۰ نفر برای ترخیص خودروها اقدام کردند.

بیگلری گفت: در حال حاضر ۱۱ هزار دستگاه موتورسیکلت و ۲۰۰۰ دستگاه خودرو در پارکینگ‌ها توقیف هستند و انتظار داریم مالکان از شرایط ایجاد شده برای ترخیص خودروهای رسوبی اقدام کنند.

وی با تاکید بر هوشمندسازی ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی را از جمله برنامه‌ها اظهار کرد: در حال حاضر تمام شهرهای استان به سیستم هوشمند ثبت تخلفات مجهز شده و در این راستا هوشمندسازی ثبت تخلفات را در التزام بخشی و ارتقای انضباط ترافیکی و کاهش تصادفات مؤثر است.

رئیس پلیس راهور مازندران با بیان اینکه ۴۲ درصد فوت شدگان در تصادفات شهری راننده و سرنشین هستند، سرعت بالا را از جمله این دلایل اعلام کرد و گفت: کاهش میزان تصادفات مستلزم اجرای طرح هوشمندسازی ثبت تخلفات است و در استان مازندران برای نصب دوربین‌های هوشمند ثبت تخلفات ضعیف عمل شده است.

بیگلری گفت: ۲۱۳۹ خودرو به دلیل داشتن جریمه بالای یک میلیون تومانی توقیف شدند و همچنین در سال جاری ۴۰ هزار دستگاه خودرو در استان شماره گذاری شد که رشد هفت درصدی داشته است.

وی بر ضرورت تسهیل تردد عابرین پیاده از پل‌های عابر تاکید کرد وگفت: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد مردم از پل عابر استفاده می کنند که این مهم نیازمند تجهیز پل های عابر به آسانسور و پله برقی است که شوراها و شهرداری های استان با تعامل با پیمانکاران باید این مهم را اجرایی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار