رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۲۴۹ هزار نفر در خوزستان واکسینه شدند همچنین ۱۰۹ هزار نفر از این تعداد دز دوم را دریافت کرده اند که در مجموع ۳۵۸ هزار دوز واکسن در استان تزریق شده است.
کد خبر: ۹۷۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۲ 17 July 2021

دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار داشت: واکسیناسیون با سرعت خوبی در حال انجام است به گونه‌ای که روز گذشته حدود ۲۰ هزار نفر در استان واکسینه شدند اگرچه تلاش ما واکسیناسیون ۵۰ هزار نفر در روز است.

وی با بیان اینکه افراد بالای ۶۰ سال باید ابتدا در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام و پس از فراخوان، برای دریافت واکسن مراجعه کنند افزود: مجوز واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال نیز برای خوزستان صادر شده اما هنوز سامانه برای این افراد باز نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تاکنون ۷۲ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال، ۸۰ درصد سالمندان ۷۵ تا ۷۹ سال، ۷۳ درصد سالمندان ۷۰ تا ۷۴ سال، ۶۰ درصد افراد ۶۵ تا ۶۹ سال و ۱۲ هزار نفر افراد بالای ۶۰ سال استان را واکسینه کرده‌ایم.

وی افزود: تاکنون پنج هزار نفر از عوامل اجرایی انتخابات که نامشان به ما معرفی شده بود را واکسینه کردیم و حدود پنج هزار دز دیگر باقی مانده است که انتظار داریم فرمانداری‌ها هر چه سریع تر اسامی این افراد را در اختیارمان قرار دهند.

ابول نژادیان گفت: با وجود موجودی واکسن در شهرستانها، اما میزان مراجعه مردم در حد مطلوبی نیست لذا از فرمانداران انتظار داریم در بخش اطلاع رسانی به ما کمک کنند تا واکسیناسیون گروه های هدف با سرعت بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه روز گذشته ۱۰۰ بیمار بستری و یک هزار و ۱۰۰ بیمار سرپایی در استان داشتیم افزود: با توجه به در پیش بودن عید غدیر و قربان باید از ظرفیت دستگاه ها، نهادها، مساجد و ... در کنترل بیماری استفاده کرد تا وارد موج جدید بیماری نشویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در حال حاضر تنها راه ممکن برای رهایی از بیماری، انجام واکسیناسیون است و امیدواریم مردم به موقع نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

در حال حاضر یک شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۶ شهرستان نارنجی و ۱۰ شهرستان زرد کرونایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار