تابناک- استاد اخلاق حوزه علمیه از راه های رسیدن به حکمت و دور شدن از فانیات می گوید و تاکید دارد که برای رسیدن به حکمت باید از فانیات گذشت.
کد خبر: ۹۷۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 18 July 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، آیت الله سید محمد علی معصومی استاد اخلاق حوزه علمیه و مدیر مدرسه علمیه مالک اشتر بندرعباس در جلسه درس اخلاق اظهارداشت: انسانی كه درگير ماديات شود نمی تواند به سوی هدف حرکت کند چرا که اگر ماديات را از او بگيرید معلق میماند و نمی تواند کاری انجام دهد؛ مانند کسانی كه اعتياد به موبايل و فضای مجازی دارند و اگر آن ها را از او جدا كنيم كاري برای انجام دادن نخواهند داشت

وی افزود : وقتی كه مراتب حكمت را به خوبی طی كنيم خداوند به ما معرفت عطا ميكن ، به صورتی كه ما ميتوانيم با خداوند صحبت كنيم نه اينكه ما بگوييم و چيزی نشنويم ، بلكه ميشنويم ، لذا انسان بايد بتواند به حكمت برسد ؛ همانطور كه گفتيم حكمت از ترك گناهان شروع ميشود و بایستی برای رسیدن به این درجه از همین الان شروع کنیم.


آیت الله معصومی تاکید کرد:
اگر گناه از بين برود مراتب حكمت در انسان آشكار می شود، حكيم بودن زمينه ساز عارف شدن است و اگر نماز با اخلاص خوانده شود و همه كار ها با اخلاص انجام شود زمينه ای به وجود می آيد برای اينكه از مزد و اجر فانی فرار كنيم و اجر را فقط از خدا بخواهيم.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد:
خيلی خوب است كه انسان فرصتی كه خداوند در دنيا به او داده است را از دست ندهد و زود از آن استفاده كند زيرا مرگ خبر نميكند و هر آن ممکن است زمان ما برای انجام کارها به پایان برسد، اینکه بگوییم من بروم فلان جا و برگردم فلان کار را می کنم اتلاف وقت است و در قیامت ار این خبرها نیست.


مدیر مدرسه علمیه مالک اشتر خاطرنشان کرد: خداوند متعال تاكيد ميكند كه صدقه بدهيد ، زيرا صدقه كاری ميكند كه انسان از فانيات بگذرد و دور بشود ، بهترين چيزی كه انسان را از فانيات دور ميكند ؛ زكات ، خمس ، صدقه و انفاق است.

 

وی خاطرنشان کرد: در قيامت افراد ميگويند برگرديم به دنيا تا هر چه داريم صدقه بدهيم تا بلكه از فانيات دور شويم ؛ چون ميدانند كه رشدی كه در ترك و گذشتن از فانيات است بسيار ارزشمند است .


انتهاي پيام/9063

برچسب ها: درس اخلاق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار