کد خبر: ۹۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 20 September 2015
ترویج و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین وظایفی است که باید به درستی در بین مردم تبیین شود.

شهروندان باید با این فریضه به خوبی مأنوس شده و خود را موظف بر اجرایی کردن این مهم در سطح جامعه کنند.

تحقق انقلاب اسلامی، یک معروف بزرگ بوده است که در دفاع از آرمان‌های امام (ره)، دفاع از مظلومین جهان و گسترش دین مبین اسلام و حکومت اسلامی صورت گرفت. این حرکت امروز به عنوان نماد فرهنگ و معنویت در دنیا شناخته می‌شود.

امروز قطار انقلاب اسلامی بر ریل امر به معروف و نهی از منکر حرکت می‌کند و همه ما نسبت به آنچه در پیرامونمان می‌گذرد مسئول هستیم و باید ضمن ترویج ارزش‌های اخلاقی و انسانی، نسبت به رفتارهای خلاف شئون اسلام حساسیت نشان دهیم.

درست است که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ضعف‌هایی هم وجود دارد، اما اجرای این دو فریضه هرگز ترک نشده و ملت ما همواره بر پایه اصول اسلامی خود حرکت کرده و از ریل انقلاب خارج نشده‌اند.

شبیخون فرهنگی ابزار دشمنان انقلاب اسلامی برای نفوذ در حکومت اسلامی است. فساد و فحشاء و بی‌بند و باری منکر است و مردم ما این مصادیق را خلاف آموزه‌های اسلامی می‌دانند و باید تمام سعی خودمان را چه در ادارات و چه در جامعه مصروف برخورد با این منکرات بکنیم.

باید آگاه باشیم که امروز نیز، بی‌توجهی عمومی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در مسائل فرهنگی جامعه، می‌تواند موجب سست شدن اعتقادات مردم شود و زمینه‌های نفوذ دشمنان در کشور را فراهم کند و این موضوعی است که دغدغه اصلی همه مسئولان باید باشد .

حفظ شعائر اسلامی، رعایت حقوق شهروندی را از مصادیق امر به معروف است. ترویج صفات خوب همچون نوع دوستی، احترام، تحمل نظر مخالف و حفظ حرمت اشخاص نیز نمونه‌های بارز امر به معروف در جامعه اسلامی هستند.

تظاهر به بی‌بند و باری و رفتارهای خلاف فرهنگ جامعه از جمله دروغگویی و ریاکاری از مصادیق منکرات است و مسئولین باید در برخورد با منکرات به خصوص در مواردی که اجرای آنها به صورت برنامه‌ریزی شده از سوی معاندین صورت گرفته است هوشیار باشند و به صورت قانونی با کسانی که سعی در تخریب ارزش‌های ملت ما دارند برخورد کنند.

عوامل حوزه فرهنگ نقش مهمی در دفاع از ارزش‌های ما را به عهده دارند، بنابراین باید ضمن تجهیز به ابزارهای مدرن و به روز جذابیت‌های فرهنگ دینی را نیز نشان دهند.

شهدای ما، جان‌های پاک خود را برای حفظ معروف انقلاب اسلامی نثار کرده‌اند و ما نباید اجازه دهیم خون این عزیزان پایمال شبیخون فرهنگی ایادی استکبار جهانی شود.

البته نشاط و شادابی جامعه اسلامی با برنامه‌های غنی فرهنگی باید حفظ شود و جوانان دین را مانع نشاط خود ندانند.

تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شهرستان کرج از وظایف مدیران شهرستان کرج است و در شورای اداری شهرستان کرج و جلسات ستاد، نسبت به تشکیل ستاد در ادارات مصوبه داشته‌ایم و موضوع را با جدیت پیگیری می‌شود.

در این راستا هر اداره شهرستان کرج، یک نماینده به عنوان رابط ستاد معرفی کرده است و در آینده‌ای نزدیک همایش آمران به معروف کرج را برگزار خواهیم کرد.


دکتر محمد تقی ایرانی فرماندار شهرستان کرج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار