معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به این‌که واگن‌هایی که برای پروژه متروی قم سفارش شده آماده نیست؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه خط سوم مترو مشهد نیز فعلا آماده افتتاح نیست؛ وزارت کشور مصوب کرد که دو رام قطار از سازمان قطار شهری مشهد به‌ قم تحویل داده ‌شود.
کد خبر: ۹۸۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۴ 26 July 2021

به گزارش تابناک قم، نشست رسانه‌ای معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با خبرنگاران، بعد از ظهر دیروز به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست عباس حلوائی‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) در تشریح آخرین وضعیت فاز نخست متروی قم اظهار داشت: در حال حاضر فاز نخست خط A آن پیشرفت ۹۵درصدی داشته است و برخی ایستگاه‌ها نظیر ایستگاه میدان مطهری به‌ مراحل پایانی خود رسیده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با بیان این‌که شهرداری قم در تلاش است تا فاز نخست متروی قم امسال به بهره برداری برسد؛ افزود: راه‌اندازی متروی قم گام موثری در کاهش بار ترافیکی شهر، کاهش تصادفات و روان شدن عبور و مرور شهروندان قمی دارد.

وی با اشاره به این‌که واگن‌هایی که برای پروژه متروی قم سفارش شده آماده نیست؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه خط سوم مترو مشهد نیز فعلا آماده افتتاح نیست؛ وزارت کشور مصوب کرد که دو رام قطار از سازمان قطار شهری مشهد به‌ قم تحویل داده ‌شود.

حلوائی‌زاده افزود: در حال حاضر مشکلی وجود دارد و تنها یکی از این قطارها به‌ قم تحویل داده شده است؛ با این حال پیگیری‌ها ادامه دارد و امیدواریم یک رام قطار دیگر را به قم بیاوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار