فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه دفاع مقدس نباید به نام کسی و یا جریانی مصادره شود، گفت: دشمن جرأت تعدی به مرزهای کشور را ندارد به همین دلیل از طریق نفوذ فرهنگی، جوانان را به مسائل دیگر مشغول کرده است.
کد خبر: ۹۸۲۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ 22 September 2015
فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه دفاع مقدس نباید به نام کسی و یا جریانی مصادره شود، گفت: دشمن جرأت تعدی به مرزهای کشور را ندارد به همین دلیل از طریق نفوذ فرهنگی، جوانان را به مسائل دیگر مشغول کرده است.

به گزارش فارس؛ امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و نام شهدای گلگون‎کفن ایران اسلامی و تسلیت شهادت امام باقر(ع) اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس مجاهدان در راه خدا در هر مقام و جایگاهی برای ادای وظیفه به جبهه رفتند.

وی افزود: احساس تکلیف رزمندگان برای دفاع از کشور باعث شد تا نقشه‌های صدام در تصرف چندروزه ایران، نقش بر آب شود.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با بیان اینکه همواره باید دلیرمردی‌های فرزندان این آب و خاک بازگو شود خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس پیشانی نظام اسلامی ایران است و باید برگ‌ زرین این حماسه ماندگار انعکاس دقیق و مناسبی در جامعه داشته باشد.

وی هشت سال دفاع مقدس را دانشگاه انسان‎سازی دانست و گفت: آثار تربیتی این دوران و معنویت آن باعث شده تا برخی، ره صدساله را یک‌شبه طی کنند و به قرب الهی برسند.

امیر سرتیپ بیدادی با اشاره به اینکه در ابتدای جنگ تجهیزات نظامی کافی برای مقابله با صدام وجود نداشت تصریح کرد: رژیم بعث عراق با 12 لشگر و 45 تیپ و 365 هواپیمای جنگی به دنبال تصرف ایران بود اما مقاومت جانانه مردم و نیروهای ایرانی باعث شد تا این توطئه خنثی شود.

وی یادآور شد: نیروی زمینی ارتش یکی از محوری‌ترین ارکان مقابله با تجاوز دشمن بود به طوری که موفق شد اقدامات تأثیرگذاری را در کنار سپاه انجام دهد.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان اضافه کرد: مقاومتی که مردم و نیروهای نظامی در اوایل جنگ از خود نشان داده‌اند باعث شده تا حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی بر همگان ثابت شود.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس مربوط به هیچ گروهی و دسته‌ای نیست یادآور شد: در دوران طلایی هشت ساله دفاع مقدس همه بر اساس احساس تکلیف گوش به فرمان ولایت بودند.

امیر سرتیپ بیدادی با بیان اینکه دفاع مقدس نباید به نام کسی مصادره شود، گفت: دشمن به خوبی فهمیده توان و جرأت تعدی به مرزهای جغرافیایی کشور ما را ندارد به همین دلیل از طریق نفوذ فرهنگی به خانه‌ها، جوانان ما را به مسائل دیگر مشغول کرده است.

وی افزود: ما باید بیشتر از قبل فرهنگ دفاع مقدس را در بین نسل جوان ترویج دهیم که تحقق این موضوع نیاز به فرهنگسازی قوی دارد.

فرمانده تیپ 316 زرهی شهید قهرمان همدان با اشاره به اینکه یک سال در میان محوریت برنامه‌های هفته دفاع مقدس بین ارتش و سپاه تقسیم‌بندی شده، خاطرنشان کرد: در سال 94 اجرای برنامه‌های هفته دفاع مقدس را سپاه مدیریت خواهد کرد که این مراسم با همکاری سایر نهادهای نظامی برگزار خواهد شد.

وی گفت: بازسازی عملیات کربلای 4 یکی از برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس است که به مدت هفت شب در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار