در مراسم تحلیف ششمین دوره از شورای اسلامی همدان رقم خورد
پس از توزیع آرای برگ رأی ابتدا رأی‌گیری برای ریاست شورای اسلامی شهر همدان برگزار شد که محمود مسگریان با ۱۱ رأی به عنوان برای یک سال به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شد.
کد خبر: ۹۸۴۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 07 August 2021
در نخستین صحن شورای اسلامی شهر همدان پس از قرائت سوگندنامه توسط اعضای شورای اسلامی همدان رأی‌گیری برای انتخاب رئیس و منشی اول و دوم برگزار شد.
 
به گزارش تابناک همدان، پس از توزیع آرای برگ رأی ابتدا رأی‌گیری برای ریاست شورای اسلامی شهر همدان برگزار شد که محمود مسگریان با ۱۱ رأی به عنوان برای یک سال به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شد.

سپس سعید نظری با ۱۱ رأی به عنوان نایب رئیس و ناصر صفری افلاک و سعید شهابی‌نیا نیز هر کدام با ۱۱ رأی به عنوان منشی اول و دوم انتخاب شدند.
 

رأی‌گیری به صورت مخفی و بدون معرفی کاندیدا برگزار شد.

فرماندار همدان در این مراسم ضمن تشکر از اعضای شورای پنجم اسلامی شهر و روستا، گفت: از اعضای شورای شهر قبلی که تلاش کردند مشکلات شهری را تا حد امکان حل کنند کمال تشکر را دارم.

محمد علی محمدی ضمن تبریک به اعضای فعلی با بیان اینکه اعضای منتخب شورای ششم از این بعد وظیفه و مسئولیت بسیار سنگین برعهده دارند، عنوان کرد:برادران منتخب شورای ششم لازم است که بدانید در حال حاضر با ورود به عرصه شورای شهر جای پای چه کسانی قدم می‌گذارید.

وی با بیان اینکه شهر همدان در طول تاریخ بار‌ها مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است، مطرح کرد:کم‌تر شهری در طول تاریخ وجود دارد که به قدمت شهر همدان مدنیت داشته باشد.

فرماندار همدان ضمن اشاره به جایگاه هگمتانه در طول تاریخ و کشور، تصریح کرد:همدان شهری است که زادگاه امیران، سرداران و ۸۰۰۰ شهید دفاع انقلاب اسلامی است که قطعا اگر این افراد در میان ما بودند محورترین و صاحب نظرترین افراد شهر محسوب می‌شدند.

محمدی ضمن بیان اینکه لازم است اعضای شورای شهر و تمام مسئولین در حرکات، نظرات و تصمیم‌ها وتصمیم سازی‌های خود دقت نظر داشته باشند، اذغان کرد:ادامه راه شهدا در عرصه مدیریت شهری به شما سپرده شده است و لازم است برای اعتلای شهر و میهن خود تلاش کنید.
 

* برای رسیدن به شفافیت از مدیریت شهری به سمت حکم رانی‌شهری حرکت کنیم

 
وی ضمن بیان اینکه لازم است برای رسیدن به شفافیت از مدیریت شهری به سمت حکم رانی‌شهری حرکت کنیم، خاطر‌نشان کرد: در حکم رانی شهری منافع مردم و شهر به منافع افراد ترجیح داده می‌شود.

فرماندار همدان ضمن بیان اینکه در حکم رانی شهری به بحث مشارکت بین احاد مردم پرداخته می‌شود واین موضوع دارای اهمییت است، ابراز کرد‌:شما منتخب ۷۰۰ هزار نفر هستید و نباید با نگاه شهروندان بالا و پایین شهر آن‌ها را نظاره کنید و می‌بایست به تمام نقاط شهر نگاه عادلانه داشت.

محمدی با بیان اینکه شهر همدان در معرض سیل عظیمی از مهاجران قرار گرفته، تصریح کرد: اگر در این برنامه مدون و جامعی نداشته باشیم شک نداشته باشید که مهاجرین برای شما برنامه می‌نویسند و شما را در مسیر راه خود قرار می‌دهند.
 

*دچار عارضه‌ی مسکن نایابی شدیم

 

فرماندار همدان گفت: مردم همدان شایسته قرار گرفتن بحران بی‌مسکنی و افزایش بی رویه هزینه بها نیستند.

وی اشاره به بهای بسیار بالا اجاره بها و مسکن در شهر همدان، اذعان کرد: در شهر به دلیل قیمت بالای زمین و خانه دچار عارضه مسکن نایابی شده ایم به طوری که اگر شهروند مجبور به فروش منزل خود شود دیگر نمی‌تواند در همان منطقه خانه بخرد و باید به پایین‌ترین نقطه شهر برود و کم کم به دلیل ناتوانی در خرید منزل و اجرا بها کارتن خواب می‌شود.

فرماندار همدان در ادامه ضمن با بیان اینکه مردم همدان شایسته قرار گرفتن در این بحران بی مسکن و یا افزایش بی رویه هزینه بها نیستند، گفت: ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در همدان داریم که در ۱۸ سال گذشته تنها ۱۵ درصد آن به اصلاح رسیده است.

محمدی ضمن تاکید بر اینکه توسعه آتی شهر را دلسوزانه اجرا کنید، عنوان کرد: طرح جامع شهری، نقشه راه شورای اسلامی شهر همدان بوده و نه باید به بیراه بروند اگر می‌خواهید قیمت مسکن را بشکنید باید ورود کنید.

وی با بیان اینکه طول عمر کاری بسیار کوتاه است و اگر اقداماتی در این راستای اعتلای شهر انجام نشود دچار زیان دنیا و آخرت می‌شوید، خاطر نشان کرد: دو خصلت کارآیی و اثر بخشی لازمه اقدامات خود قرار دهید و نگاهتان برای انجام پروژه‌ها کوتاه مدت نباشد.

فرماندار همدان ضمن بیان اینکه لازم است مصوبات شورا طبق قوانین باشد، تاکید کرد: در شورای قبلی ۷۱ درصد مصوبات موافق قوانین بوده است و تنها ۱۸.۵ درصد با قوانین مغایرت داشته این امر طبیعی است.

وی ضمن بیان اینکه در انتخابات امسال ۶ هزار نفر درگیر برگزاری انتخابات بودند، گفت: ۳۱۳ شعبه اخذ رای در شهر همدان وجود داشت که ۹۵ درصد برگزار کنندگان انتخاب در این شهر حضور داشتند وتمام تلاش خود را کردیم که این فرآیند انتخاب بر اساس قانون برگزار شود.

فرماندار همدان در خاتمه گفت: قطعی سیستم‌ها در ساعات اولیه انتخابات کشوری بوده است، اما ما موفق شدیم که سریعا این مشکل را حل کنیم.

*در شورای ششم تمام تلاش خود را خواهیم که به نیاز به حق مردم پاسخ داده شود

 
رئیس شورای شهر همدان ضمن بیان اینکه امیدواریم با رای اعتمادی که مردم نسبت به شورای ششم داشتند بتوانیم وضایف خود را بهترین وجه انجام دهیم، عنوان کرد: در شورای ششم تلاش خواهیم کرد که با تصمیم گیری‌هایی که می‌گیریم بتوانیم به حق نیاز‌های حق مردم همدان را پاسخ دهیم.

محمود مسگریان ضمن با بیان اینکه مجریان و مسئولین انتخابی تلاش کردند که انتخاباتی به دور از حاشیه و سالم برگزار شود، گفت: ثمره‌ی این امر انتخاب یک مجموعه‌ای از افراد با تجربه، جوان و متخصص در شورای ششم شد که همه اعضای این تعهد را دارند که با هم دلی و وفاق آنچه را صلاح مردم است و حیطه اختیارات آن‌ها است را تصمیم بگیرند.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار