کشف بزرگ ترین باند سرقت لوازم خودرو در فردیس
متهم پس از انتقال به پليس آگاهي به ارتكاب 144 فقره سرقت از مغازه در شهرستان هاي فرديس، شهريار، ملارد، صفادشت،كرج ، رباط كريم، فيروزكوه، نهاوند، تهران بزرگ و هشتگرد با همدستي 2 نفر دیگر اعتراف کرد.
کد خبر: ۹۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳ 21 September 2015
به گزارش تابناک – البرز: فرمانده انتظامی استان البرز از کشف 144 فقره سرقت و دستگیری 8 سارق و مالخر خبر داد .

سردار بخشعلی کامرانی صالح با اعلام این خبر گفت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر سرقت مغازه ، بررسي موضوع بلافاصله در دستور كار مأموران پلیس آگاهی شهرستان فردیس قرار گرفت.
در تحقيقات اوليه مأموران، شاکي پس از احضار به پليس آگاهي در خصوص جزئيات ماجرا گفت که براي صرف ناهار مغازه را ترك کردم و به هنگام بازگشت متوجه شدم سارقان اقدام به تخريب قفل درب شيشه سكوريت مغازه و تخريب گاو صندوق و سرقت وجه نقد و اشیاء قیمتی و سبک کرده اند.
وی افزود: بلافاصله اکيپي از ماموران مجرب پليس آگاهي جهت بررسي صحنه جرم به آدرس مورد نظر اعزام و در تحقيقات ميداني مشخص شد سارقان 3 نفر مرد جوان هستند كه با يك دستگاه موتور سيكلت و یا یک دستگاه خودرو پرايد در ساعات ظهر اقدام به سرقت مي کنند.
سردار کامرانی صالح گفت: ماموران با جمع آوری اطلاعات محلی و مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان رد یکی از متهمان به نام «غ» را در مشکین دشت کرج شناسایی کرده و مشخص شد که این فرد مدتی است که به اتهام نزاع دست جمعي نيز تحت تعقيب پلیس می باشد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با تلاش شبانه روزي مأموران پليس آگاهي محل سكونت متهم شناسايي و با هماهنگي مقام قضايي منزل وي مورد بازرسي قرار گرفت که بدليل عدم حضور متهم در منزل از خانواده وي استعلام شد كه از محل اسكان نامبرده اظهار بي اطلاعي کردند.
وی گفت: تلاش در جهت شناسايي مخفيگاه متهم آغاز و با انجام مراقبت هاي شبانه روزي پاتوق متهم شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از وی یک عدد چاقو و پیچ گوشتی کشف شد.

متهم پس از انتقال به پليس آگاهي به ارتكاب 144 فقره سرقت از مغازه در شهرستان هاي فرديس،شهريار،ملارد،صفادشت،كرج ،رباط كريم،فيروزكوه، نهاوند، تهران بزرگ و هشتگرد با همدستي 2 نفر دیگر به نام هاي (م – خ) و (ح – ن) با يك دستگاه موتور سيكلت و یا يك دستگاه خودرو پرايد اعتراف کرد.
فرمانده انتظامی استان البرز در خصوص شیوه و شگرد سرقت ها گفت: سارقان با مخدوش کردن پلاک خودرو و یا موتورسیکلت با پارک کردن مقابل مغازهايي كه فاقد حفاظ ایمنی و یا قفل بودند با شکستن شيشه سكوريت مغازه و با استفاده از پيچ گوشتي درب را باز کرده و اموال مغازه را به سرقت برده و در هنگام سرقت و حضور احتمالي مالكان و رهگذران جهت حفاظت خود از سلاح سرد استفاده کرده و اموال مسروقه را در مشكين دشت و كرج با قیمت پایین به فروش مي رساندند.
با هماهنگي مقام قضايي و راهنمايي متهم دستگیر شده ، دو نفر همدست وی به همراه 5 نفر مالخر در كرج، ملارد و مشكين دشت دستگير وبه پليس آگاهي منتقل شدند.

گفتني است، ارزش اموال مسروقه یک ميليارد و 800 ميليون ريال برآورد شده كه پس از شناسايي شكات به آنها تحويل داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار