سید ابراهیم سقایی در نشست کارگروه استانی حمایت از تولید منطقه آزاد انزلی که با حضور صاحبان صنایع مستقر در این محدوده برگزار شد، از تشکیل کمیته های تخصصی رفع مسائل واحدهای صنعتی فعال در محدوده این منطقه خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰ 03 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: این سازمان برای رفع موانع پیش روی بخش صنعت این محدوه با رویکرد تحقق اقتصاد مقاومتی با همکاری سایر دستگاه ها و ادارات ذیربط عزم جدی دارد.

به گزارش روز سه شنبه مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، سید ابراهیم سقایی در نشست کارگروه استانی حمایت از تولید منطقه آزاد انزلی که با حضور صاحبان صنایع مستقر در این محدوده برگزار شد، از تشکیل کمیته های تخصصی رفع مسائل واحدهای صنعتی فعال در محدوده این منطقه خبر داد.

وی تشکیل این کمیته ها و تصویب برخی مصوبات برای جلب رضایت واحدهای تولیدی را نشانگر عزم جدی این سازمان برای رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران و صاحبان صنایع این محدوده عنوان کرد.

وی تشکیل کمیته های تخصصی را در حوزه های مالی و بانکی، بیمه ای، ثبت شرکتها، بازرگانی و دارایی اعلام کرد و گفت: موارد مطروحه در این کمیته ها با مساعدت و همراهی ارگانهای ذیربط و بانکهای عامل استان پی گیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: کارگروه حمایت از تولید منطقه آزاد انزلی بر اساس مصوبه ای در خصوص حمایت از بخش تولید تشکیل شده که این کار گروه به منظور بررسی و تصمیم گیری برای رفع موانع و مشکلات فرآوری تولید و ایجاد انگیزه، امید و تحرک بیشتر برای فعالان عرصه های یاد شده به فعالیت خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت واحدهای مشکل دار در بخش های مختلف از قبیل صنعتی، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی کشور و اتخاذ تصمیمات مناسب برای پیشگیری از تعطیلی واحدهای یادشده با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی نهادهای مرتبط، از دیگر اهداف تشکیل کارگروه استانی حمایت از تولید است.

سقایی بر نقش نهادهای اجرایی استان در مسیر عملیاتی نمودن بسترهای قانونی منطقه آزاد انزلی برای رونق هرچه بیشتر اقتصادی در منطقه و استان تأکید و تصریح کرد: طی یک سال اخیر این سازمان اقدامات متعددی را برای رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی فعال در سطح منطقه برداشته که منجر به رونق فضای کسب کار و خلق مزیت های متعدد علاوه بر مزایا و معافیت های قانونی موجود برای توسعه فعالیت های اقتصادی و صنعتی در محدوده این منطقه شده که اثرات مثبت آن نیز به توسعه همه جانبه استان گیلان یاری می رساند. 

نخستین جلسه کارگروه استانی حمایت از تولید در منطقه آزاد انزلی با حضور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان، معاون برنامه ریزی استانداری گیلان، روسای بانکهای عامل و مدیران دستگاههای اجرایی استان، اعضاء انجمن کارآفرینان و سرمایه گذاران منطقه آزاد انزلی با حضور صاحبان صنایع مستقر در منطقه آزاد انزلی برگزار شد.

این جلسه تخصصی به منظور شناسایی و رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی مستقر در محدوده منطقه با حضور فعالان اقتصادی و شرکتهای تولیدی حاضر در این محدوده برگزار شد و سرمایه گذاران منطقه بهمراه مسئولان عالی رتبه این سازمان و مسئولان مرتبط گیلان در خصوص راهکارهای برون رفت چالشها به تبادل نظر پرداختند.

در گزارش ارسالی از سوی روابط عمومی سازمان منطقه آزاد انزلی اشاره ای به مشکلات مطرح شده از سوی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی این محدوده نشده است.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است ، کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی ، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی بیمه ای در این منطقه ، علاوه بر مزایای قانونی همچون امکان مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه ، از اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی تولیدی ، فعال سازی پروژه های راکد عمرانی ، بورس کالای منطقه ، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر اقدامات موثری انجام داده که زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار