کد خبر: ۹۸۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۳ 08 August 2021

به گزارش تابناک هرمزگان مریم پاسالار در یادداشتی نوشت:
خبرنگاری یکی از حرفه هایی است که افرادی که آن را پیشه می کنند باید یک سری خصوصیات داشته باشند که در ادامه بیان می کنیم:

اعتبار چیزی است که هر خبرنگار خوبی باید داشته باشد. به عبارت دیگر ، یک خبرنگار باید شخصیت ها و رفتارهایی از خود نشان دهد که باعث می شود مردم به او اعتماد کرده و مورد اعتماد او قرار گیرند.
یک خبرنگار خوب باید شجاع و با اعتماد به نفس باشد. بدون شجاعت و اعتماد به نفس برای یک فرد دشوار است که یک خبرنگار خوب باشد. رعب و وحشت هر خبرنگاری به آنها هیچ جا نمی رساند.
کنجکاوی یکی دیگر از ویژگیهای بسیار مهم هر خبرنگار خوب است. نیاز به کنجکاوی دائمی وجود دارد. روحیه کنجکاوی به خبرنگار کمک می کند تا داستانهای خوبی را بدست آورد.
یک روزنامه نگار باید دارای شک و تردید سالم باشد. این به معنی بررسی و بررسی مجدد اطلاعات است که بسیار مهم است زیرا هر داستان بر اساس حقایق و شواهد است.
یک خبرنگار باید بتواند سریع و با اشتیاق روی هر داستانی کار کند. نوشتن اخبار به ویژه به مهلت ها ارتباط زیادی دارد. بنابراین این بدان معناست که یک خبرنگار خوب باید بتواند تحت فشار کار کند و مهلت ها را رعایت کند. اگر نمی توانید فشار را از بین ببرید ، کار کردن به عنوان یک خبرنگار سخت خواهد بود.
یک خبرنگار خوب باید بتواند حقایق را به شیوه ای بسیار دقیق جمع آوری کند.
خبرنگاران باید بتوانند خوب بنویسند. منظور من از نوشتن بسیار خوب ، نوشتن داستانهای روشن و متمرکز است که درک آن برای همه آسان است. املای خوب ، نگارشی و دستور زبان نیز از الزامات آن است.
خبرنگاران باید بتوانند برای اخبار و ویژگی های خود سرنخ های بسیار خوبی بنویسند.
یک خبرنگار خوب باید عادت داشته باشد که نسخه خود را قبل از ارسال به ویراستاران خود ویرایش کند.
نیاز به داشتن اطلاعات عمومی گسترده در مورد مسائل مختلف وجود دارد.
یک گزارشگر خوب باید به چیزهایی که ارزش خبری دارد توجه داشته باشد و بتواند بدون گفتن داستانهای جدید تولید کند.
یکی دیگر از مهارت های بسیار مهم که یک خبرنگار خوب باید داشته باشد ، مهارت تولید داستان هایی عادلانه و متعادل است.
یک خبرنگار خوب باید در یادداشت برداری مهارت داشته باشد.
یک گزارشگر خوب باید بتواند اطلاعات را تحلیل و تفسیر کند.
باید در پرسیدن سوالات مناسب در زمان مناسب مهارت داشته باشد.
کار جمع آوری اخبار کاملاً غیرقابل پیش بینی است. ممکن است کسی نداند که چه زمانی اخبار منتشر می شود یا کجا اتفاق می افتد. به همین دلیل است که یک خبرنگار باید بتواند و مایل به کار در ساعات نامنظم باشد.
گزارشگر باید بازیکن تیم خوبی باشد و بتواند با دیگر خبرنگاران ، عکاسان و حتی ویراستاران کار کند.
یک گزارشگر خوب باید بتواند در حین انجام کار خود تصحیح و انتقاد کند.
موارد فوق برخی از ویژگیهای اساسی است که خبرنگاران صرف نظر از رسانه ای که در آن مشغول به کار هستند باید داشته باشند - رسانه های مکتوب یا رسانه های پخش فرقی ندارد پس از همین الان باید با یک نگاه نقادانه به خود شروع به اصلاح و ایجاد این شاخصه ها در خود کنیم قطعا بهترین تقدیر از یک خبرنگار مزین شدن به ویژگی های فوق است.

ویژگی های یک خبرنگار چیست؟

در پایان از استاد بزرگوارم مرحوم جناب ایوب دبیری نژاد مدیرمسئول اسبق روزنامه دریا و پیشکسوت حوزه رسانه وخبری استان هرمزگان یاد می کنم که آموزش های خویش را مدیون زحمات ایشان می دانم و صداقت در سخن و قلم و شفافیت درعمل وکردار را سرلوحه احقاق حقیقت وروشنگری وآگاهی بخشی در حوزه خبر را بنیان واساس یک خبرنگار حقیقت جو می دانست و تعلیم وهدایت نمود وبرای حاج ایوب دبیری نژاد وهمه رفتگان در حوزه خبری آرزوی مغفرت را دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار