رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کمیجان گفت: مرمت امامزاده ساریه خاتون روستای روشنایی شهرستان کمیجان پایان یافت.
کد خبر: ۹۸۴۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶ 09 August 2021

 

به‌گزارش تابناک مرکزی، سعید نیکنام افزود: مرمت امامزاده ساریه خاتون روستای روشنایی شهرستان کمیجان پایان یافت این مرمت شامل ترمیم کاهگل و مرمت گنبد و دور گنبد بود.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کمیجان گفت: مرمت این بنای تاریخی با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیون ریال انجام شد.
او افزود: ساختمان بقعه از آثار دوره قاجاریه است که بخش‌های مختلفی مانند ایوان، حرم و گنبد دارد، گنبد از مصالح تلفیق سنگى ساخته و با سیمان پوشش داده شده است.
رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کمیجان گفت: در داخل حرم، هشت طاق‌نما وجود داشته و دارای نورگیرها، پنجره مشبک گره ‏چینى است. ضریح چوبى با طرح پنجره فولادى روى مرقد قرار گرفته که توسط «استاد وفسى» در سال۱۳۵۴ شمسى ساخته شده است.
نیکنام ادامه داد: در یک قالب گچى موجود در حرم، با مرکب کتیبه‏اى نام بارگاه (بارگاه معصومه) و نام بانیان (محمّدحسین ـ محمّدعلى) و مقدار مصالح و هزینه و تعداد افرادى که در ساخت بقعه مشارکت داشته ‏اند، ذکر شده است.
او یادآور شد: این بقعه در تاریخ ۱۳۸۷/۵/۲به شماره ۲۳۱۲۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار