عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه خبرنگاران و مطالبه گری حقوق اهالی رسانه جزء شروط وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم خواهد بود که از طرف مجلس یازدهم پیگیرى می‌شود.
کد خبر: ۹۸۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۲ 10 August 2021

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بیمه خبرنگاران و مطالبه گری حقوق اهالی رسانه جزء شروط وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم خواهد بود که از طرف مجلس یازدهم پیگیرى می‌شود.
مجتبی یوسفی  با تبریک روز خبرنگار به تمام اهالى فرهنگ و هنر گفت: روز ١٧ مرداد ماه سالگرد شهادت خبرنگار عزیز شهید محمود صارمی، یادآور تلاش‌های خستگی ناپذیر خبرنگاران زحمتکش است. خبرنگاران به عنوان پیشانی فرهنگی جامعه فرهیخته هستند که با نشر آگاهی تمام مشکلات را از زوایای متفاوت به تصویر کشیده و گاهی با قلم به آنها معنا می‌دهند.

فارغ از تمام تحلیل‌های سیاسی خبرنگاران را با عشق معنا کنید

نماینده مردم اهواز، باوی،حمیدیه و کارون در مجلس شورای افزود: سخت تر از تمام تحلیل‌های سیاسی و اقتصادی خبرنگاران، مشقت و سختی کار آنها است که گاهی پای رسیدن به حقیقت جان خود را دست داده‌اند، تمام سختی و دشواری حرفه خبرنگاران همه در یک واژه یعنی عشق خلاصه می‌شود.

وی ادامه داد: خبرنگاری یکی از مشاغل سخت محسوب می‌شود و متاسفانه این سختی زمانی دیده می‌شود که آنها دل به دامن آتش زده‌اند و سیاوش‌وار حقیقت را به نمایش می‌گذارند و پاینده تمام آنچه گفته‌اند، شنیده‌اند و نوشته‌اند هستند، محمود صارمی، مهشاد کریمی، ریحانه یاسمنی، خبرنگاران پرواز سی - 130 و…. همه نمونه‌هایی از خود گذشتگی و فداکاری این گروه محسوب می‌شوند.

خبرنگاران هنرمندان واقعی هستند که قادرند با تمام واژه‌ها یک محتوا را خلق کنند هر فردی با سوادی جزئی می‌تواند متن بنویسد اما شخصی که بتواند با واژه‌ها وقایع را تحلیل و مشکلات را عنوان کند
یوسفی تصریح کرد: خبرنگاران هنرمندان واقعی هستند که قادرند با تمام واژه‌ها یک محتوا را خلق کنند هر فردی با سوادی جزئی می‌تواند متن بنویسد اما شخصی که بتواند با واژه‌ها وقایع را تحلیل و مشکلات را عنوان کند و در بین مسئولان انعکاس دهد و هنر به نمایش گذاشته است و این مطالبه گری گاهی از لنز دوربین‌ها عبور کرده و در قالب نوشتارها از مسئولان خواسته می‌شود.

وی در ادامه افزود: فارغ از هر نوع نگاه‌های سیاسی و جدا از هر گونه دسته بندی‌های حزبی و گروهی خبرنگاران پای رسالت شغلی خود مطالبه‌گر خواسته‌های مردم در اوضاع سخت تحریم‌ها گرفته تا اپیدمی کرونا شاهد هستیم که همپاى مدافعان سلامت در کنار مردم بودند، آنها همیشه سخنی برای گفتن دارند حتی با دستان خالی!

عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: با شروع مجلس یازدهم بیمه خبرنگاران از جمله دستوراتی بود که در اولویت کاری قرار گرفت و در شان خبرنگاران نیست که با تلاش و عشق پا به عرصه ظهور می‌گذارند و با جان بی ادعا پای ایثار و آرمان خود می‌ماند اما از کمترین خواسته‌ها از امنیت شغلی گرفته تا بیمه محروم باشند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر برگ برگ تاریخ را مرور کنیم از خبرنگاران محور مقاومت تا پرواز سی- 130 و… همه پای یک آرمان آن هم عشق و حقیقت در پوشش مطالبه گری جان خود را دست داده‌اند و به حرمت "ن والقلم وما یسطرون" این بار ما مطالبه گر حقوق خبرنگاران خواهیم بود.

یوسفی در پایان خاطر نشان کرد: بیمه خبرنگاران و مطالبه‌گری حقوق اهالی رسانه جزء شروط وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم خواهد بود از طرف مجلس یازدهم پیگیرى می‌شود و همچنین در بودجه ۱۴۰۰ هم برای اهالی فرهنگ اعتبارات خاصی در نظر گرفت شده است که خواسته خبرنگاران جز آنها باید دیده شود./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار