مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی عنوان کرد:
پنجمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس ویژه تولیدات آثار هنری و سینمایی دفاع مقدس استان روز یکشنبه در دو بخش تولیدات هنری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بخش آزاد برگزار شد. بیانیه جشنواره توسط مهدی رحیم آبادی مدیر هنری و امور سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی و دبیر جشنواره قرائت شد.
کد خبر: ۹۸۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 10 August 2021

راهیابی 14 اثر به مرحله نهایی جشنواره فانوس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی با اشاره به اینکه ۱۴ اثر هنرمندان این استان به مرحله نهایی جشنواره «فانوس» راه یافت گفت: مرحله کشوری این جشنواره آبانماه ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود.
غلامرضا فلاحی عنوان کرد: برگزاری پنجمین دوره جشنواره ملی هنری فانوس بستری مناسب برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بی‌بدیل فراهم آمده از حماسه هشت سال دفاع مقدس محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه چنانچه از ظرفیت‌ها درست و هوشمندانه استفاده شود می‌تواند عزت، اقتدار و امنیت پایدار ملت ما را برای قرن‌ها تأمین و تضمین نماید، عنوان کرد: سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس به برگزاری این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری اقدام کرده است.

ارتقای کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره ضمن ارتقای کمی و کیفی تولیدات هنری و سینمایی به کشف استعدادهای بومی به ویژه هنرمندان جوان متعهد و انقلابی و ایجاد رقابت و انگیزه در بین آن‌ها می‌پردازد.
فلاحی بهره‌گیری از قالب‌های متنوع و جذاب هنری و هنرمندان جوان استان برای معرفی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، گفتمان‌سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری، ارتقاء کیفیت تولیدات هنری و سینمایی ادارات حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها را از اهم اهداف این جشنواره عنوان کرد. وی عنوان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با در نظر داشتن موضوعات، بخش‌های هنری و مقررات و شرایط شرکت در جشنواره، برنامه‌ریزی لازم برای اجرای مرحله استانی را انجام و نسبت به معرفی آثار برتر به دبیرخانه دائمی جشنواره اقدام نمود.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌‌جنوبی نقش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دفاع مقدس، نقش مردم در دفاع مقدس، نقش بسیج در دفاع مقدس، شهیدان جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان، مدافعان حرم و وطن و مجاهدان مقاومت اسلامی را از موضوعات این جشنواره نام برد.

ارسال 105 اثر به دبیرخانه جشنواره
فلاحی با بیان اینکه این جشنواره در ۵ رشته هنر‌های نمایشی، موسیقی و سرود، تجسمی و سنتی، بخش رادیویی و تلویزیونی و سینمایی برگزار شد، مطرح کرد: در طول مدت فراخوان جشنواره که از بیستم اسفند ماه سال ۹۹ تا دهم تیرماه ۱۴۰۰ انجام شد تعداد ۱۰۵ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی فانوس ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۳۷ نفر از هنرمندان استان در بخش‌های مختلف هنری حائز رتبه‌های برتر شدند، یادآور شد: در مجموع از این تعداد ۱۴ نفر به مرحله کشوری که دی‌ماه امسال در مشهد برگزار می‌شود، راه یافتند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار