در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند :رضایی: سفرای انگلیس و روسیه از صندلی خالی آمریکا عبرت بگیرند / تکذیب به کما رفتن نماینده ولی فقیه در سپاه / یوسفیان ملا: ۴۰ سال برای پذیرفتن مسئولیت‌های یک وزارتخانه خیلی کم است / واکنش آشنا به عکس جنجالی و توهین آمیز سفرای روسیه و انگلیس /باغگلی: هیچ نسبتی با خانواده رئیسی و علم‌الهدی ندارم و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۹۸۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ 12 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

سکوت تریبون مجلس جای سوال دارد


حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم:واکنش‌ها به اقدام استعماری سفرای روسیه و انگلستان، محافظه‌کارانه و ناکافی بود، در حالی که این اقدام نوعی توهین به ملت ایران بود.این عکس نشان داد رابطه با انگلستان برای روس‌ها راهبردی‌تر است تا با ایران؛ معتقدم سفیر روسیه باید از ایران اخراج شود و این واقعیت انکارناپذیر است.ایران عملاً به پشتوانه روسیه دست رد به همه واکسن‌های دنیا زد، اما دیدیم که روس‌ها عهدشکنی کردند و این یک واقعیت است.تریبون خاموش مجلس برای من جای سوال دارد، در حالی که باید از تاریخ ایران دفاع کنند و این امر بسیار جای انتقاد دارد./ایلنا

سروری: عده‌ای برای انتخاب زاکانی جیغ بنفش می‌کشند

عضو شورای شهر تهران: اصلا مشکلی برای آقای زاکانی وجود ندارد. مقداری فضاسازی انجام شده است و برخی‌ها جیغ بنفش می‌کشند.ان‌شاءالله زودتر از سه ماه روال کار به سرانجام می‌رسد و آقای زاکانی به عنوان شهردار فعالیت می‌کند.سازمان بازرسی کل کشور توصیه عمومی کرده است تا دستورالعمل ها و آیین نامه های موجود در فرآیند انتخاب شهردار رعایت شود که ما هم انجام آن را دادیم./برنا

سفیر روسیه از رنجش مردم ایران ابراز تاسف کرد

لوان جاگاریان سفیر روسیه در ایران:قصدم از انتشار این عکس صرفا یادآوری اتحاد روسیه با بریتانیا بر علیه ارتش نازی در طول جنگ جهانی دوم بوده است.به هیچ وجه هیچ انگیزه و منظور ضد ایرانی پشت انتشار این عکس وجود ندارد.روابط دو کشور ایران و روسیه راهبردی است و مراودات عمیق و دوستانه بین دوکشور وجود دارد.از اینکه انتشار این عکس باعث سوتفاهم و رنجش خاطر مردم کشور دوست، ایران شده اظهار تاسف می‌نمایم./ایرنا

پیشنهاد علی مطهری به رئیسی در مورد مذاکرات وین

ایران ادامه مذاکرات را مستقیماً با آمریکا انجام دهد.طرف اروپایی را از واسطه بودن و دلالی کردن حذف کنید.وقتی داریم با آمریکا مذاکره می‌کنیم چرا مستقیم انجام نشود و یک واسطه حرفهای ما را به او منتقل کند./اعتماد

تقاضا برای هویج ۳ برابر شد

رئیس اتحادیه بارفروشان: در دوشب گذشته بارهای ۱۵۰۰ تنی هویج به میدان تره بار مرکزی تهران وارد شده که این میزان نسبت به چند وقت اخیر افزایش هزار تنی داشته است. با شدت گرفتن شیوع کرونا مصرف آب هویج و سیب تا چندین برابر افزایش یافته است، به نحوی که تنها در هویج درخواست‌ها به۳ برابر رسیده است.قیمت عمده هر کیلوگرم هویج در میادین تا ۲۰ هزار تومان هم بالا رفته بود. با افزایش ورود میزان هویج به تره‌بار مرکزی قیمت‌ها تا حدودی تعدیل داشته و به ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان رسیده است.

باغگلی: هیچ نسبتی با خانواده رئیسی و علم‌الهدی ندارم

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:اگر برای خود و خانواده ام مستندی به وجود آید که بابت همه مشورت ها در مدارس غیردولتی یک ریال دستمزد داشته باشم همین جا استعفا خواهم داد.بنده هیچ نسبتی جز برادر دینی با آقای رئیسی ندارم و حتی دانشجوی خانم علم الهدی هم نبوده ام و آشنایی من با ایشان در یک همایش علمی بوده است.

تکایا و هیات ها تا چه ساعتی می‌توانند فعالیت کنند؟

سردار معصوم بیگی، رئیس پلیس پیشگیری ناجا:مراسم‌های ایام محرم باید در محیط باز و با فاصله اجتماعی برگزار شود.اصراری بر این موضوع که مراسم‌ها حتما باید تا ساعت ۱۰ شب تمام شود نداریم، اما بهتر است مراسم‌ها تا ساعت ۲۲ و یا نهایتا ۲۳ تمام شود.مساجد و هیئت‌ها و تکایا باید مراسم‌های خود را به گونه‌ای برگزار کنند که برای هیچ فردی مزاحمت ایجاد نشود./باشگاه خبرنگاران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: به نظر می‌رسد مذاکرات ادامه خواهد داشت

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طبق اظهارات رئیس‌جمهور به نظر می‌رسد مذاکرات در دولت آتی ادامه خواهد داشت، گفت: لغو ناقص تحریم‌ها انتفاع اقتصادی ایران از توافق را محدود و ناکام می‌گذارد، از این جهت لغو کامل تحریم‌ها خواسته ما را محقق می‌کند.ابوالفضل عمویی با بیان اینکه، به نظر می‌رسد مذاکرات هسته‌ای ایران موضوع ادامه داری است، گفت: بخشی از منطق ایران در مذاکرات وین مورد پذیرش قرار گرفته اما هنوز با خواسته‌های اساسی ایران فاصله دارد.عمویی با بیان اینکه طبق اظهارات رئیس جمهور به نظر می‌رسد مذاکرات در دولت آتی ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: باید در پیگیری مطالبات ایران در مذاکرات دو مسئله دیده شود. اول از همه دفاع جدی از منافع ملی مردم است به این عنوان که مردم ما می‌خواهند تحریم‌ها به صورت کامل لغو شود.این نماینده مجلس تصریح کرد: لغو ناقص تحریم‌ها انتفاع اقتصادی ایران از توافق را محدود و ناکام می‌گذارد، از این جهت لغو کامل تحریم ها خواسته ما را محقق می‌کند.عضو کمیسیون «امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس» با بیان اینکه در چارچوب منافع ملی حتما باید مذاکرات آتی ادامه پیدا کند، بیان داشت: ما باید از تجربیاتی که در گذشته در مذاکرات به دست آوردیم استفاده کنیم به این عنوان که نقاط قوت و ضعف دوران گذشته را مورد بررسی قرار دهیم و رویکردهای جدیدی را انتخاب کنیم تا از فرصت تغییر دولت در ایران استفاده کنیم و جاهایی که این رویکرد نیاز به اصلاح دارد، را اصلاح کنیم.

واکنش آشنا به عکس جنجالی و توهین آمیز سفرای روسیه و انگلیس

حسام‌الدین آشنا در واکنش به تصویر مشترک سفرای روسیه و انگلیس در توئیتی نوشت: از آن عکس تاریخی تا این عکس توهین آمیز، خیلی چیزها عوض شده؛ قدرتی مطلق برای آمریکا، امپراطوری برای بریتانیا، وجودی برای اتحاد جماهیر شوروی و جوانک شاهی برای ایران اشغالی باقی نمانده است. اما یک چیز هنوز باقی است: سرشت استکباری و خوی خود برتر بینی کسانی که به صندلی‌ها تکیه زده‌اند.

یوسفیان ملا: ۴۰ سال برای پذیرفتن مسئولیت‌های یک وزارتخانه خیلی کم است

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نسبت به سن کم برخی وزرای پیشنهادی رئیس جمهور انتقاد کرد.عزت‌الله یوسفیان ملا در ارزیابی خود از کابینه پیشنهادی رئیس جمهور اظهار کرد: افراد با تجربه در کابینه حضور دارند اما افراد کم تجربه‌ای هم هستند البته من به حضور جوانان اعتقاد دارم اما ۴۰ سال برای وزارت خیلی جوان است و این فرد شاید در داخل وزارتخانه مقبولیت نداشته باشد؛ زیرا در همان وزارتخانه افرادی حضور دارند که سابقه ۴۰ ساله کار دارند ولی یک فرد ۴۰ ساله شاید نهایتا ۱۰ تا ۱۲ سال تجربه داشته باشد.وی با بیان این‌که « ۴۰ سال برای پذیرفتن مسئولیت یک وزارتخانه کم است» گفت: در این شرایط شاید کار به دست مشاوران و معاونان بیفتد، زیرا این فرد تجربه زیادی ندارد من معتقدم وزیر باید بالای ۵۰ سال سن داشته باشد تا توسط آن مجموعه مقبولیت داشته باشد و پذیرفته شود. برخی از وزرای انتخاب شده افراد باتجربه‌ای هستند اما در رابطه با افراد جوان‌تر این نگرانی وجود دارد که آن‌ها تحت تاثیر دیگران قرار بگیرند.یوسفیان ملا درباره گزینه پیشنهادی وزارت کشور هم اظهار کرد: وزیر پیشنهادی کشور فرد کارآزموده‌ای و با تجربه‌ای است که در سپاه قدس هم سابقه فرماندهی دارد. من در مجلس شورای اسلامی با او سابقه کار دارم و می‌دانم فردی مسلط بر امور و نیرویی جاافتاده است. سردار وحیدی تجارب خوبی دارد و معتقدم می‌تواند کار را به پیش ببرد.

تکذیب به کما رفتن نماینده ولی فقیه در سپاه

روز گذشته شایعاتی مبنی بر به کما رفتن حجت الاسلام حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه در فضای مجازی منتشر شده بود.خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرده است که وی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان بقیه الله بستری شده اما به هرگز به کما نرفته است و در حال طی کردن روند درمانی بوده و حال عمومی وی رو به بهبود است.

رضایی: سفرای انگلیس و روسیه از صندلی خالی آمریکا عبرت بگیرند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید با سفرای انگلیس و روسیه قاطعانه برخورد شود تا بفهمند ایران امروز جای این ژست ها و نمایش های توخالی نیست.محسن رضایی در توییتر نوشت: «سفیر انگلیس با رفتن به مهمانی سفیر روسیه می خواهد بگوید که ⁧روسیه‬⁩ و ⁧‫انگلیس‬⁩ منهای آمریکا در موضوع ایران با هم هستند. آن ها از صندلی خالی آمریکا در ایران عبرت بگیرند. باید با هر دو سفیر قاطعانه برخورد شود تا بفهمند ایران امروز جای این ژست ها و نمایش های توخالی نیست.»

اعتراض عضو جبهه پایداری به رئیسی

قاسم روانبخش، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نامه ای سرگشاده خطاب به ابراهیم رئیسی مخالفت خود را به معرفی حجت الاسلام خطیب به عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات اعلام کرد.

متن نامه به شرح ذیل آمده است:

جناب آیت الله رئیسی

رئیس جمهور انقلابی ایران

با سلام و آرزوی موفقیت در جهت به کار گیری نیروهای مخلص و انقلابی و کارآمد.

شنیده ها حاکی است که برای وزارت مهم و کلیدی اطلاعات فردی به نام آقای سید اسماعیل خطیب در نظر گرفته اید از آن جایی که وزارت اطلاعات بسیار مهم و استراتژیک است و در موفقیت و عدم موفقیت دولت شما می تواند نقش بسزایی ایفا کند به دلیل سابقه طولانی وی در مدیریت اداره اطلاعات قم و شناختی که جریان انقلابی قم از کارنامه ایشان دارند وی را برای این جایگاه مهم مناسب نمی دانیم.

همچنین برخی از احتمال عبداللهی دادستان سابق ویژه روحانیت که از نیروهای ایشان می باشد برای وزارت اطلاعات سخن می گویند.

با توجه به توصیه اخیر امام خامنه ای مبنی بر مشورت با نخبگان، اگر اجازه بفرمایید قبل از معرفی، جمعی از دوستان خدمت برسیم مطالبی که در این راستا وجود دارد مطرح کنیم. بی تردید می تواند در انتخاب این پست مهم و در جهت موفقیت شما در خدمت خالصانه به مردم مؤثر باشد»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :