به بهانه‌ی بازگشت پیکر اولین شهید روحانی مدافع حرم به قم؛
این روزها شهر قم میزبان پیکر شهیدی است که 6 سال قبل در شامگاه دوشنبه 31 فروردین 1394 همراه با رزمندگان تیپ فاطمیون در منطقه بصری‌الحریر استان درعای سوریه به شهادت رسید.
کد خبر: ۹۸۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 13 August 2021

از تولد تا شهادت در سوریه

به گزارش تابناک قم، شهید محمد مهدی مالامیری که به اولین شهید روحانی مدافع حرم ایران معروف است، ساکن قم بودند و دو فرزند با نام فاطمه و بشری از ایشان به یادگار مانده است.

حسین احمدی، پدر همسر شهید محمد مهدی مالامیری در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: شهید محمد مهدی مالامیری 6 سال قبل در جبهه بصری الحریر سوریه به دست داعش به شهادت رسیدند و داعش نیز از تحویل جنازه این شهید بزرگوار به ایران امتناع می‌کرد. بعد از ازادسازی منطقه، به خانواده شهید اعلام شد که جنازه پیدا شده است. پس از تطابق با دی‌ان‌ای که از قبل از خانواده شهید گرفته شده بود، تایید شد که جنازه‌ی مطهر متعلق به شهید محمد مهدی مالامیری است که روز گذشته نیز از سوریه به تهران منتقل شده است.

وی درخصوص ویژگی‌های این شهید بزرگوار بیان کرد: این شهید در دامن پدر و مادری انقلابی رشد کرده بود و در متن انقلاب اسلامی تربیت شده بود. او در تبعیت از سخنان رهبری که بیان کرده بودند در جبهه‌های سوریه باید روحانیوون تبلیغی رزمی نیز حضور داشته باشند، در جبهه‌ی مقابله با کفر که این بار در سوریه برپا شده بود حضور پیدا کردند. اقدام ایشان، درحقیقت قیام برای خداوند بود.

احمدی درباره صفت ساده‌زیستی و مدارج علمی شهید محمد مهدی مالامیری بیان کرد: زندگی طلبگی ساده‌زیستی را هم همراه خود دارد. شهید محمد مالامیری به علت اشتغال جدی که به امر طلبگی داشتند و تمرکز فوق‌العاده خود در مسائل علمی، در سن 30 سالگی به اجتهاد رسیدند و استاد درس کفایۀ در حوزه علمیه بودند. گاها 15- 16 ساعت در روز با زبان روزه در حال مطالعه بودند. علم و درس برای ایشان بسیار جدی بود. به خاطر همین رویکرد مورد توجه بسیاری از اساتید حوزه قرار گرفته بودند. تاکید حوزه هم بر این بود که روحانیونی که درجات علمی بالا دارند در جبهه‌ی سوریه حاضر شوند تا بتوانند پاسخگوی سوالات مختلف رزمندگان باشند و طلاب با تحصیلات عالیه برای این امر در دعوت می‌شدند.

وی ادامه داد: ایشان حدود 8 سال قبل از آنکه در جبهه سوریه حضور پیدا کنند، تاکید داشتند که بتوانند به عنوان نیروی حزب‌الله، در جبهه‌ی نبرد با اسرائیل حضور پیدا کنند. اما در آن سال‌ها این خواسته ایشان محقق نشد. تا اینکه سال‌ها بعد در جبهه‌ی سوریه به مقصود خود که جهاد در راه خدا بود، رسیدند.

احمدی درباره مواجهه خانواده با مسئله شهادت بیان کرد: خانواده ما با جهاد و شهادت بیگانه نبود. روحیه دخترم در برخورد با مسئله شهادت ایشان، روحیه‌ای عالی و قوی بود. در بحث جهاد و شهادت اگر خانواده اکراه داشته باشند و مانع شوند، معمولا کسی که می‌خواهد در این مسیر گام بردارد، با مشکل برخواهد خورد، اما اگر الان با پدر و مادر و برادران این شهید، با همسر و فرزندان این شهید صحبت کنید، روحیه متعالی آن‌ها را مشاهده خواهید کرد چرا که همگی در یک مسیر قدم برمی‌دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار