موزه یکی از باستانی ترین مناطق کشور در اغما
پنج ماه پیش بود که میراث فرهنگی استان تصمیم به بازسازی موزه آثار فرهنگی خلخال گرفت ولی این تصمیم زمانی اجرا شد که آغاز فصل گردشگری و سفر بود و خیلی ها که راغب به دیدن موزه تاریخی خلخال بودند به در بسته خوردند.
کد خبر: ۹۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 21 September 2015

به گزارش تابناک اردبیل نقل از ازناو، پنج ماه پیش بود که میراث فرهنگی استان تصمیم به بازسازی موزه آثار فرهنگی خلخال گرفت ولی این تصمیم زمانی اجرا شد که آغاز فصل گردشگری و سفر بود و خیلی ها که راغب به دیدن موزه تاریخی خلخال بودند به در بسته خوردند.

سوال شهروندان خلخالی به جاست که چرا موزه خلخال تعطیل شده و میراث فرهنگی استان اگر قصد تعمیر و مرمت موزه را دارد در این پنج ماه هیچ فعالیتی در موزه خلخال دیده نشده است.

از چند ماه گذشته حضور مدیر کل جدید برای توسعه و رونق گردشگری خلخال تاثیری نداشته زیرا وی هیچ پروژه گردشگری را فعال نکرده و تنها توجهش به خلخال در چند جلسه با فرماندار خلخال و مکاتبات اداری بوده است.

با خبر شدیم که هیچ اعتباری نیز برای موزه خلخال و بخش میراث فرهنگی شهرستان در سال های اخیر در نظر گرفته نشده است.

از شرق تا غرب خلخال از گورستان تاریخی شمس آباد در هشتجین تا خانقاه گیلوان و بیش از 100 روستای خلخال همه آثاری تاریخی را به یادگار دارند که مورد بی توجهی شدید میراث فرهنگی استان واقع شده است.

از تعطیل شدن موزه گرفته تا از بین رفتن تکیه مختار، تعطیل شدن پروژه کارگرجنوبی همه دست به دست هم داده اند تا میراث فرهنگی شهرستان از تحرک باز ماند.

مدیر کل میراث فرهنگی تحقیقات جای خود دارد، حفظ آثار و مرمت موزه ها وظیفه ذاتی این دستگاه است؛ فصل کار عین برق و باد گذشت و رفت و پاییز به خلخال قدم گذاشت چه کاری برای خلخال کردید؟

مردم خلخال از مسئولین شهرستان خلخال انتظار دارند که مثل سایر شهر های کشور که شاید آثاری کمتر از خلخال را دارند اما موزه های خیلی زیبا و بی نظیری دارند موزه خلخال دوباره احیا شود و اثارش در دید و منظر گردشگران و علاقمندان به اثار تاریخی و فرهنگی این شهرستان قرار گیرد.

اهالی خیابان الشریفی خلخال با گله مندی از تعطیل بودن موزه و اینکه یک پروژه نیز در کنار این بلاتکلیف مانده ناراحت هستند و اظهار می دارند که از اوایل تابستان تا روزهای اخیر خیلی از گردشگران از مناطق مختلف کشور خبر موزه خلخال را می گرفتند و وقتی مراجعه کردند با درب بسته موزه که جز تابلویی فرسوده بر بالای درب آن نصب شده چیز دیگری قابل رویت برای گردشگران و علاقمندان نبود.

مغازه داران روبروی موزه نیز می گویند چند ماه است که از اداره میراث به موزه مراجعه نکرده و حتی درب آن را باز نکرده اند و چند ماه پیش وسایل آن را به قصد تعمیر موزه به مکانی نامعلوم انتقال دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار