فرمانده پلیس راه استان قزوین گفت: از ابتدای اجرای طرح ممنوعیت تردد بین‌استانی تا امروز میزان ترددها و سفرهای جاده‌ای استان در محورهای برون‌شهری ۴۷درصد کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۸۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸ 21 August 2021

به گزارش تابناک قزوین، با اشاره به کاهش شدید میزان ترددهای جاده‌ای استان در روزهای تاسوعا و عاشورای امسال اظهار داشت: از ابتدای اجرای طرح ممنوعیت تردد بین‌استانی از ساعت 12 روز یکشنبه گذشته (24 مردادماه) تا امروز میزان ترددها و سفرهای جاده‌ای استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 47 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در طول این 6 روز شاهد بروز تخلفات تازه‌ای از جمله تلاش برای خروج از استان از طریق محورهای فرعی و خاکی بودیم؛ غافل از اینکه مأموران پلیس راه ناجا در همه محورهای مواصلاتی استان قزوین اعم از اصلی و فرعی حضور پررنگی داشتند و به متخلفان اجازه ندادند که قانون ممنوعیت تردد ستاد ملی کرونا را نقض کنند.

ذاکری‌منش ادامه داد: در ضمن با توجه به خلوت شدن مسیر بسیاری از خودروهای پلاک بومی استان قزوین اقدام به رانندگی پرسرعت و خطرناک در محورهای مواصلاتی استان قزوین کردند که در همین زمینه تخلف چنین خودروهایی توسط دوربین کنترل سرعت ثبت شده است و باقی خودروها هم توسط نیروهای پلیس راه در محل‌های مختلف به‌صورت دستی اعمال قانون و جریمه شدند.

وی یادآور شد:‌ در طول تعطیلات یک هفته اخیر بیشترین میزان ترددها در آزادراه قزوین ـ کرج و در حدفاصل بین شهرستان آبیک تا قزوین صورت گرفت و بیشترین جریمه‌های یک‌میلیون تومانی هم مربوط به همین مسیر بود که آمار نهایی آن را طی روزهای آینده جمع‌بندی و اعلام خواهیم کرد.

مردم بعد از 5 شهریور فقط سفرهای ضروری داشته باشند

رئیس پلیس راه استان قزوین در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به تداوم اجرای قانون ممنوعیت تردد بین‌استانی تا 5 شهریورماه گفت: با توجه به اینکه ممکن است بعد از این تاریخ حجم ترددهای وسایل نقلیه سبک و سنگین در آزادراه به‌قصد سفر به تهران یا نقاط دیگر کشور افزایش یابد، هم‌استانی‌ها باید بعد از اتمام تاریخ اجرای این قانون فقط ترددهای ضروری به استان‌های هجموار داشته باشند تا دوباره گرفتار موج تصادفات نشویم.

ذاکری‌منش افزود: با توجه به تلاش شبانه‌روزی نیروهای پلیس راه از مردم تقاضا داریم که در محورهای مواصلاتی مختلف و به‌ویژه آزادراه‌ها همکاری کاملی با پلیس برای اعمال قانون داشته باشند تا شاهد ایجاد حواشی مختلف در این حوزه نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار