مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: بخش شعر مختص شاعران بومی استان با موضوع ایثار و شهادت با توجه به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان به بخش ویژه کنگره ملی عقیق و ارغوان اضافه شد.
کد خبر: ۹۸۸۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 25 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ عمران خودآموز در نشست هماهنگی برگزاری سومین کنگره ملی اربعین در آینه شعر اقوام ایرانی با عنوان عقیق و ارغوان افزود: بخش ویژه این رویداد فرهنگی به مناسبت برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچینن با توجه به اینکه مهران قدمگاه زائران عتبات عالیات است، آیین اختتامیه این کنگره امسال در شهرستان مهران برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آبان ماه امسال به میزبانی این استان برگزار می‌شود.

خودآموز تاکید کرد: این کنگره از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت امام‌حسین(ع)، تجلی همگرایی اقوام ایرانی در ایینه شعر اربعین و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

وی محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت می‌توانند تا پایان آبانماه برای ارسال آثار از طریق تارنمای شمس توس به نشانی ilam.shamstoos.ir و یا portal.shamstoos.ir مراجعه کنند.

خودآموز افزود: آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه کنگره ملی عقیق و ارغوان، نیمه دوم آبان ماه سال ۱۴۰۰ و زمان برگزاری کنگره نیز پایان آبان ماه خواهد بود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان ایلام و به ویژه شهر مهران با عنوان پایتخت خادمین سیدالشهدا (ع) و همچنین محل تردد زوار اربعین حسینی است، دبیرخانه اجرایی کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی در شهر مهران قرار داده شده و بر این اساس بیشترین حجم کاری این کنگره در مهران خواهد بود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار