سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مدیریت واحد شهری با کمک دولت و دیگر نهادهای مربوطه محقق می‌شود اما منتج کردن همه برنامه‌ها به سمت شهرداری پایتخت، به سختی امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۹۸۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 25 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مرتضی نادعلی روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: برای رسیدن به مدیریت شهری واحد در تهران، می توان از تجربه قرارگاهی داشتن استفاده کرد؛ یعنی با هماهنگی از سطوح بالا، تمام دستگاه ها را در کنار هم قرار دهیم تا با همدیگر، میانداری و مدیریت بیشتر کارها و برنامه ها، پیش برود.

وی اضافه کرد: به این طریق جایگاه هر کدام از نهادهای دخیل در مدیریت تهران نادیده گرفته نمی شود و مقاومت به حداقل می رسد که این مساله نیاز به تمرین و فرمول خاص دارد و به طور قطع این مساله را در شورای شهر در پیش خواهیم گرفت.

به گفته وی تمام گزینه هایی که برای شهرداری مطرح بودند دستیابی به مدیریت واحد شهری در تهران را در برنامه های خود مطرح کردند.

نادعلی ادامه داد: اگر بیشترین نقدی برای مدیریت شهری پنجم وجود داشته باشد، به خاطر کارهای نکرده آنان است؛ احساس می کنم اقدامات انجام گرفته در دوره پیشین، بیشتر از جنس مینیمال و مینیاتوری و به گونه‌ای نمایشی بود.

دوره مدیریت قالیباف در تهران با قبل و بعد قابل مقایسه نیست

وی یادآروشد: به صورت مشخص، معتقدم در دوره مدیریت شهری چهار ساله پنجم که بخشی از آن را حناچی شهردار است، زحمات بسیاری کشیده شده است و همکارانشان کارها و خوش فکری های خوبی داشتند اما اگر نخواهیم بی انصافی کرده باشیم، با دوره پیش از خود قابل مقایسه نیست.

نادعلی اظهارداشت: فارغ از نگاه سیاسی، همانگونه که نگاه و رویکردهای سیاسی و اجتماعی کرباسچی (شهردار اسبق تهران) را قبول نداشتم، اما باید گفت که تهران پیش از شهرداری وی، پیشرفت آنچنانی نداشت اما دوره قالیباف با قبل و بعد از خود قابل مقایسه نیست.

حناچی در برابر رانت‌خواری ایستاد

وی تاکید کرد: از افتخارات آقای حناچی این بود که در برابر بی عدالتی و رانت خواری که اطراف رئیس جمهوری پیشین وجود داشت، برائت جست و مقابل آن ایستاد و این موضوع به وی لطمه زد و از آن پس وی را به هیات دولت راه ندادند.

نادعلی به برنامه های در پیش مدیریت شهری تهران اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره ای هستیم که هماهنگی ها در مدیریت تهران، برای پیشبرد کارها بسیار کمک می کند اگر چه خیال از هر جهت در این زمینه راحت نیست چون در این دوره مشکلاتی که از هشت سال گذشته باقی مانده، تحریم ها و بدهی های فراوان شرایط را دشوار کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار