مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: این استان آزمونه (پایلوت) کشوری اجرای طرح ثبت الکترونیکی واقعه ازدواج شد.
کد خبر: ۹۸۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹ 25 August 2021
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: این استان آزمونه (پایلوت) کشوری اجرای طرح ثبت الکترونیکی واقعه ازدواج شد.

به گزارش تابناک همدان، به نقل از ایرنا، اصغر پیرهادی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: الکترونیکی شدن ثبت واقعه ازدواج از ابتدای محرم سالجاری در دفاتر ثبت ازدواج همدان آغاز شده است و واقعه ازدواج هم اینک در سامانه طراحی شده از سوی سازمان اسناد و املاک، ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن ثبت واقعه ازدواج، دفاتر و قباله ازدواج جمع می‌شود افزود: تمامی اطلاعات شناسنامه‌ای عروس و داماد در سامانه ثبت شده و امضا و اثر انگشت زوجین در دفاتر ثبت ازدواج به صورت الکترونیکی دریافت می‌شود. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان اضافه کرد: با الکترونیکی شدن ثبت واقعه ازدواج، دقت آمار تعداد وقوع عقد و نوع مهریه‌ها بالا رفته و به جای گزارش افراد می‌توان آمار و اطلاعات را به صورت دقیق از سامانه استخراج کرد.

پیرهادی جمع شدن اوراق کاغذی را از مهمترین مزیت‌های این طرح دانست و اظهار داشت: همچنین در آینده برای صدور اجراییه و پیگیری برای دریافت وام ازدواج و دیگر تسهیلات نیازی به ارائه قباله نامه ازدواج نیست.

وی درباره حدنگاری نیز گفت: کار انقلابی در ثبت اسناد و املاک با ورود روی کار آمدن حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رییسی، رییس سابق قوه قضاییه صورت گرفت به گونه‌ای که سال گذشته سهم همدان از اجرای قانون حد انگار، مستند سازی ۷۰۰ هزار هکتار اراضی ملی بود که در این تاکنون برای ۴۸۰ هزار هکتار از اراضی ملی سند صادر شده است. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: پنج ماهه امسال ۲۴ هزار ۳۴۳ فقره سند تک برگ به مساحت ۱۷۹ هزار هکتار صادر شده که از این تعداد ۲ هزار و ۲۴۰ سند متعلق به املاک دولتی است همچنین این رقم در پنج ماهه سال گذشته ۵۷۷ فقره سند تک برگی برای ۳۴ هزار هکتار بوده است.

پیرهادی بیان کرد: در حوزه اجرای ماده ۱۱۳ برنامه ششم توسعه کشور که امسال در پایان این برنامه قرار داریم باید همه فرایند «اجرا» از طریق حوزه اجرا صورت گیرد و در صورت شناسایی نشدن اموال افراد به شاکی گواهی مراجعه به دادگستری داده می‌شود.

وی بیان کرد: پنج ماهه امسال در حوزه اجرا سه هزار و ۴۵۸ فقره پرونده تشکیل و سه هزار ۶۷۷ فقره پرونده مختومه شد که این آمار در زمان مشابه سال گذشته مختومه شدن یک هزار و ۹۲۷ فقره پرونده بوده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان ادامه داد: یک هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال از مطالبات معوق بانکی، اشخاص و کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری توسط این اداره کل در پنج ماهه سالجاری وصول شده است 

پیرهادی بیان کرد: در حوزه الکترونیکی شدن خدمات، سازمان ثبت اسناد و املاک برنامه‌هایی بر هر سازمان تعیین کرده و باید خلاصه معامله در ثبت اسناد تایید شود که در این باره همدان با ۹۹.۹ درصد و ثبت و تایید خلاصه معامله در کمتر از ۲ روز، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

وی گفت: یکی از سیاست‌های محوری این سازمان آرشیو کردن اوراق املاک، کاهش پرونده کاغذی و فیزیکی و الکترونیکی شدن آن‌ها است در این راستا تاکنون به جز شهرستان اسدآباد تمامی اوراق ۹ شهرستان معادل ۱۱ میلیون اوراق اسکن شدند و تا پایان شهریور با تکمیل این طرح در اسدآباد در مجموع حدود ۱۲ میلیون اوراق اسکن و آرشیور می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار