فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران: معدل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تهران از ۴۸ درصد به ۶۵ افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۸۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷ 29 August 2021

به گزارش «تابناک تهران»، مرکز درمان سرپایی و بستری موقت بیماران کرونایی در بیمارستان روانپزشکی رازی امین‌آباد شهرستان ری با حضور دکتر زالی افتتاح شد.


فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران در حاشیه آغاز به کار این مرکز گفت: با توج به اعلام نیاز ستاد مقابله کرونای استان تهران و با همکاری بیمارستان روانپزشکی رازی و معاونت درمان دانشگاه علوم بهزیستی در کمتر از یک هفته این مرکز درمانی با ظرفیت پذیرش ۵۰ تخت برای ۲۵ بیمار کرونایی آقا و ۲۵ بیمار کرونایی خانم آغاز به کار کرد.


دکتر زالی با اشاره به اینکه در این مرکز درمانی متخصصان عفونی و طب اوژانس به همراه پرستاران مجرب حضور دارند، افزود:در این مرکز امکان افزایش تخت‌ها و پذیرش بیماران تا ۴ برابر ظرفیت هم وجود دارد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر الگوی بیماری کرونا در تهران در شرایط سینوسی است، اظهار داشت: خوشبختانه شاخص مراجعه بیماران سرپایی کرونا در تهران کاهش سه و دو دهم درصد نسبت به هفته گذشته را نشان میدهد و از ۸ هزار ۵۰۰ بیمار به ۶ هزار بیمار سرپایی کاهش داشته و با همکاری مردم معدل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تهران از ۴۸ درصد به ۶۵ افزایش یافته است.


فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به تاثیر مستقیم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بر مراجعه بیماران سرپایی خاطر نشان کرد: متاسفانه به محض اینکه آمار بیماران سرپایی و میزان مرگ و میر کاهش می‌یابد با یک ساده انگاری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی روبرو می‌شویم که این امرموجب بازگشت به شرایط حاد کرونایی می‌شود.


رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نیز در این مراسم گفت: این مرکز به بیماران مزمن روانی که دیگر بیمارستان‌ها حاضر به پذیرش آن‌ها نیستند هم خدمات کرونایی ارائه می‌دهد.


دکتر حمیدرضا خانکه با اشاره برای ارایه خدمات واکسیناسیون در این مرکز اعلام آمادگی کرده ایم، افزود: با توجه به اینکه امین آباد از مناطق محروم محسوب می‌شود، در راستای مسئولیت اجتماعی و دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ستاد کرونا استان تهران برای راه اندازی این مرکز برنامه ریزی کردیم.


وی خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود یکهزار بیمار مزمن روانی از این مرکز خدمات درمانی مربوط کووید ۱۹ را دریافت کرده اند.


مرکز درمان سرپایی و بستری موقت بیماران کرونایی در یکی از سالن‌های ورزشی بیمارستان روانپزشکی رازی امین‌آباد شهرستان ری با حضور دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران و رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی روز یکشنبه به بهره‌برداری رسید.


بیمارستان رازی بزرگ‌ترین مرکز روانپزشکی کشور و دارای ۲۵ بخش و ۳۶ ساختمان و یکهزار و ۳۷۵ تخت مصوب و یکهزار و ۱۷۵ تخت فعال در حال ارائه خدمت به بیماران اعصاب و روان و مزمن روانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار