معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۹ از اجرای لکه گیری و آسفالت ریزی ۹ هزار و ۵۰۰ تنی در ۱۲۲ هزار مترمربع از معابر پهنه غربی پایتخت در۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۹۹۰۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ 31 August 2021

به گزارش «تابناک تهران» از شهرداری منطقه ۹، فرزاد فرهادیان با اعلام این خبر گفت: یکی از برنامه های معاونت فنی و عمران نگهداشت و بهبود وضعیت معابر محدوده منطقه است که در این راستا عملیات لکه گیری و آسفالت ریزی به صورت مستمر و جدی در معابر اصلی و فرعی غرب پایتخت انجام می شود.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات آسفالت به سه روش لکه گیری، درزگیری و روکش مکانیزه انجام شده است، افزود: در بخش تراش و روکش مکانیزه آسفالت به حجم پنج هزار تن به مساحت ۲۲ هزار متر مربع، عملیات لکه گیری، مرمت نوار حفاری و روکش دستی آسفالت به حجم ۴۵۰۰ تن و مساحت ۴۰ هزار متر مربع در محلات هشت گانه و نهایتا عملیات درزگیری آسفالت به متراژ ۴۰ هزار متر در معابر منطقه صورت گرفته است.

معاون فنی و عمرانی منطقه ۹ تاکید کرد: عملیات بهسازی معابر و نگهداشت وضعیت آسفالت در پهنه غربی پایتخت در معابر اصلی و فرعی، در راستای خدمت رسانی بهتر به شهروندان و به صورت مستمر و منظم و اصولی انجام می گیرد تا وضعیت تردد شهروندان و خودروها تسهیل شود.

آغاز فعالیت سمن سرای منطقه ۲

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲ گفت: به منظور تقویت مشارکت اجتماعی شهروندان، توان افزایی و حمایت از فعالیت های سازمان های مردم نهاد، خیریه ها، فعالیت سمن سرای منطقه آغاز شد.

کاظم داودی، با اعلام این خبر گفت: به منظور تقویت مشارکت اجتماعی شهروندان، توان افزایی و حمایت از فعالیت های سازمان های مردم نهاد، خیریه ها، سمن سرای منطقه دو با برگزاری نشست های تخصصی متعدد فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: تاکنون بیش از چهار نشست تخصصی در قالب کارگروه های ۱۲ گانه از باشگاه داوطلبان اجتماعی شهرتهران دراین مرکز برگزار شده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه ۲ گفت: این نشست ها در قالب کارگروه های حقوق شهروندی، کودکان، هویت و میراث فرهنگی و بانوان از باشگاه داوطلبان اجتماعی شهر تهران در رابطه با نقش تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در ترویج و آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی، تعلیم-تربیت، نشاط وشادمانی کودکان، بررسی ظرفیت تشکل ها و سازمان های مردم نهاد درافزایش نشاط اجتماعی شهروندان به شیوه های حضوری بارعایت پروتکل های بهداشتی و مجازی برگزار شده است.

داودی در ادامه اظهار داشت: از آنجاییکه فعالیت نهادهای مردمی و Ngo ها، کارهای داوطلبانه و خیرخواهانه ای است که جامعه ما را زیست پذیرتر می کند. در فراخوانی از تمامی فعالان مدنی و کنشگران اجتماعی درخواست شدتا در راستای افزایش مشارکت های مردمی به منظور دستیابی به مطالبات اجتماعی و فرهنگی آنها با این مرکزِ مردم نهاد همکاری داشته باشند.

وی افزود: باتوجه به اینکه سمن سرا یکی از ظرفیت های مهم سرمایه اجتماعی است لذا مدیریت شهری منطقه دو این آمادگی را دارد تا از تمامی نهادها، خیریه ها و کنشگران مدنی در راستای تقویت مشارکت اجتماعی شهروندان و رفع مشکلات شهری دراین منطقه حمایت کند.

بازدید عضو شورای شهر تهران از مرکز واکسیناسیون منطقه ۵

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران در بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون پرسنل شهرداری منطقه ۵ گفت: خوشبختانه منطقه ۵ در واکسیناسیون شهروندان و پرسنل شهرداری پیشرو است و اقدامات خوبی را در این راستا صورت داده است.

علیرضا نادعلی گفت: امروز در شهرداری منطقه ۵ حضور پیدا کردم تا از روند واکسیناسیون در این منطقه بازدید کنم.

وی افزود: خوشبختانه منطقه ۵ درواکسیناسیون شهروندان و پرسنل شهرداری پیشرو است و اقدامات خوبی را در این راستا صورت داده است.

نادعلی اذعان داشت: در شرایط پیچیده همه گیری کرونا و لطمه ای که مردم عزیز از این بیماری دیدند مهم است که همه دستگاه های حاکمیتی فعال و کمک رسان باشند.

وی به منطقه ۵ اشاره کرد و افزود: چهار مرکز برای واکسیناسیون در شهرداری منطقه ۵ فعال است و روزانه هزاران نفر از شهروندان در این مراکز واکسیناسیون می شوند و یک مرکز هم برای واکسیناسیون پرسنل عزیز شهرداری و همکاران ما در مدیریت شهری مشغول به فعالیت است.

نادعلی گفت: به شهردار منطقه خدا قوت می گویم، انشالله همه مناطق شهرداری تهران همه امکانات را بسیج کنند تا بتوانیم این بیماری را مدیریت کنیم و با آمدن شهردار جدید این اتفاق با جدیت و سرعت بیشتری صورت بگیرد.

واکسیناسیون کارکنان شهرداری منطقه ۵ از هفته گذشته در مرکز تجمیعی واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران واقع در سوله مدیریت بحران منطقه آغاز شده و روزانه حدود ۳۰۰ نفر از کارکنان شهرداری منطقه مقابل بیماری کرونا واکسینه می شوند.

توزیع بیش از ۴۰ هزار تن آسفالت در محورهای عبوری منطقه ۱۴

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۴ اعلام کرد: عملیات عمرانی لکه گیری و روکش آسفالت معابر و بزرگراه های این منطقه در حال انجام است.

لطیف پنداریان در این باره گفت: لکه گیری و آسفالت کشی با هدف رسیدن به استاندارهای قابل قبول معابر و محورهای عبوری در نواحی شش گانه در شیفت شب و روز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته تاکنون تغییر درکیفیت روسازی معابر و خیابان ها برای شهروندان منطقه ملموس بوده است، افزود: بیش از ۱۲ هزار و ۵۵۳ تن آسفالت پخش شد و بزرگراه های بسیج، شهید محلاتی همچنین خیابان خاوران از جمله نقاط عبوری اصلی برای این منظور مناسب سازی شده است.

پنداریان همچنین با اشاره به اجرای بیش از پنج هزار تن روکش و آسفالت مکانیزه واستفاده بیش از هفت هزار تن برای لکه گیری معابر و خیابان ها از جمله در خیابان ملاشریفی، درودیان، واضحی فرد، کریمشاهیان، پاسدار گمنام و...افزود: برای روان سازی تردد شهری در مسیرهای اصلی و فرعی و رفاه حال شهروندان نیز بیش از چهار هزار تن آسفالت برای بهسازی مسیرهای اتوبوس تندرو منطقه از جمله در محور بسیج و خاوران انجام شده است.

معاون فنی و عمران شهرداری منطقه ۱۴ با اشاره به فعالیت های این حوزه برای پخش بیش از ۴۲ هزار تن آسفالت تا پایان سال، یاداور شد: به منظور ایجاد خیابان ها و معابری حتی المقدور بی نقص، جهت تردد شهروندان و وسایل حمل و نقل عمومی، مناسب سازی و فعالیتهای شبانه روزی این حوزه در نواحی شش گانه این منطقه به صورت مستمر انجام می شود.

منطقه ۱۵ بیشترین صدور پروانه را به خود اختصاص داد

معاون شهرسازی و معماری منطقه ۱۵ گفت: بیشترین تعداد صدور پروانه ساختمانی طی پنج ماه نخست سال به این منطقه اختصاص یافت.

مهدی صفدری با اعلام این خبر گفت: صدور پروانه ساخت و ساز مهم ترین نقش را در ارتقای کیفیت سکونت در مناطقی جنوبی شهر و دارای بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر ایفا می کند. ساخت و سازهایی که همراه با توسعه، چهره فرسوده و ناکارآمد شهر را دگرگون می سازد.

به گفته وی؛ در این راستا بیشترین فراوانی صدور پروانه ساخت در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۰ را منطقه ۱۵ با ۲۸۱ پروانه، بالاتر از مناطق ۲۲ گانه شهر تهران قرار گرفت.

صفدری ادامه داد: با توجه به صدور پروانه‌های صادره در پنج ماهه نخست سال جاری و با وجود رکود موجود در بازار بدلیل تحریم ها و کرونا، این منطقه موفق به کسب رتبه نخست در شهر تهران شده که نشان از افزایش چشمگیر سرمایه‌گذاری در ساخت و ساز و به ویژه ساخت و ساز واحدهای مسکونی در این منطقه دارد.

وی افزود: همچنین از لحاظ متراژ ساخت‌وساز در پنج ماه اول امسال، مجوز ساخت حدود سه میلیون و ۹۷۱ هزار مترمربع در شهر تهران صادر شده است که مساحت ۲۲۰ هزار و ۵۶۳ مترمربع از آن به منطقه ۱۵ اختصاص دارد.

تنظیم ساعت های شهری شمال شرق تهران در آستانه تغییر فصل

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از تنظیم و سرویس ساعت های شهری منطقه خبر داد.

مجید رجبی با اعلام این خبر گفت: پیرو فعالیت های انجام گرفته درخصوص نگهداری ساعت های شهری موجود تنظیم، سرویس و تعویض قطعات آسیب دیده ساعتهای موجود در منطقه اجرایی شد.

وی گفت: در این خصوص ساعت های میدان های ملت، پروین، هروی، هنگام و بزرگراه باقری سرویس و بازنگری شد.

معاون شهردار منطقه ۴ در ادامه از شستشو، رنگ آمیزی، بازسازی و ترمیم تابلوهای سطح منطقه خبر داد و گفت: با توجه به تابلوهای معرفی در میادین اصلی منطقه، شستشو، رنگ آمیزی، بازسازی و درصورت لزوم ترمیم تابلوهای سطح منطقه انجام شد.

رجبی افزود: از دیگر اقدامات این اداره حذف زواید فیزیکی، حذف دیوارنوشته های مازاد و جمع آوری پلاکاردها و تبلیغات غیرمجاز از سطح معابر است که رسیدگی به این مهم در دست اجراست.

ارتقای روشنایی بوستان به منظور از بین‌بردن فضاهای بی‌دفاع شهری در قلب طهران

شهردار منطقه ۱۲ از ارتقای روشنایی بوستان شوش به منظور از بین‌بردن هرچه بیشتر فضاهای آسیب‌زا و مخاطره‌آمیز این بوستان و ایجاد امنیت بیشتر برای شهروندان خبر داد.

علی‌محمد سعادتی، با تأکید بر ضرورت ایجاد فضای امن برای حضور شهروندان و خانواده‌ها در فضاهای عمومی و زدودن چهره آسیب‌های اجتماعی از سیمای شهری گفت: بوستان شوش در گذشته محل حضور معتادان متجاهر و افراد بی‌خانمان بود که این مسأله سبب شده بود خانواده‌ها، به‌ویژه کودکان و نوجوانان از فضای این بوستان برای گذراندن اوقات فراغت که از مهم‌ترین اهداف احداث بوستان‌ها در شهر است، استفاده نکنند.

وی با بیان این نکته که حصارکشی بوستان شوش با درخواست شهروندان ساکن، کسبه و شوراهای محلی انجام شد، افزود: خوشبختانه اکنون پس از گذشت سه ماه از این اتفاق، هر روز شاهد حضور بیشتر خانواده‌ها و زدوده‌شدن آسیب‌ها از چهره این بوستان و برپایی برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در آن هستیم.

شهردار قلب طهران از ارتقای روشنایی بوستان شوش در گام بعدی به منظور ایجاد امنیت بیشتر برای شهروندان خبر داد و بیان کرد: عملیات اجرای شبکه روشنایی کم‌مصرف SMD در این بوستان شوش با نصب ۲۰ برج ۱۲ متری و ۲۴۰ شعله طی دو ماه تیر و مرداد صورت گرفت تا کمک بیشتری به حذف فضاهای بی‌دفاع شهری در این بوستان شود.

وی همچنین از بازپیرایی کل فضای سبز بوستان در آینده نزدیک خبر داد و ادامه داد: سرویس بهداشتی قسمت جنوبی بوستان نیز که به صورت پرتابل است و دچار فرسودگی شده، قرار است به صورت ابنیه به عنوان جایگزین اجرا شود.

گفتنی است بوستان شوش دارای زمین ورزشی، مددسرای بانوان و آقایان بی‌خانمان، زمین بازی و... است که حصارکشی‌ها اخلالی در فعالیت‌های این اماکن به وجود نیاورده و این فعالیت‌ها همچنان ادامه دارند.

بهره برداری از پروژه گازرسانی روستاهای همه سین و هاجر آباد در منطقه۱۳

پروژه گازرسانی روستاهای همه سین و هاجر آباد واقع در حریم شهرداری منطقه ۱۳ با حضور فرماندار تهران، شهردار منطقه و جمعی از مسئولین افتتاح و به بهره برداری رسید.

آئین افتتاح و بهره برداری از شبکه گاز رسانی روستاهای همه سین و هاجرآباد با حضور عیسی فرهادی فرماندار تهران، مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳، فرنیاپور بخش دار مرکزی تهران، توکلی مدیرعامل شرکت گاز استان تهران اعضای شورای اسلامی روستاهای همه سین و هاجرآباد، ائمه جماعات، خانواه معظم شهدا و جمعی از مسئولین کشوری و لشگری صبح امروز نهم شهریور ماه برگزار شد.

فرماندار تهران در این مراسم ضمن تقدیر از شهردار منطقه ۱۳ به‌منظور رسیدگی به امور و تسریع در امر گازرسانی به این روستاها گفت: روستاهای «همه سین» و «هاجر آباد» از آخرین روستاهایی است که گازرسانی ۱۰۰ درصد در آن‌ها انجام شد و آماده انشعاب به مردم است.

مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳ نیز در حاشیه این مراسم با بیان اینکه گاز، یکی از پیشران های توسعه محسوب می شود و امیدوارم با روشنایی گاز شاهد ایجاد امید در روستاهای همه سین و هاجر آباد باشیم، دستیابی به این مهم را به مردم منطقه تبریک گفت.

گفتنی است در این مراسم معاون استاندار و فرماندار تهران با اهدای لوح از شهردار منطقه ۱۳ به جهت مساعدت ها، توجه و زحمات بی شائبه و موثر وی در امر خدمت رسانی و اجرای پروژه گازرسانی قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار