معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اولین مورد بیماری ناگ (شبه وبا) در کاشان شناسایی شد.
کد خبر: ۹۹۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵ 04 September 2021

مهدی دلاوری اظهار کرد: به دنبال مراجعه یک خانم ۳۵ ساله با علائم بیماری اسهال نسبت به نمونه‌گیری بعد از تایید بیماری ناگ(شبه وبا) در آزمایشگاه تشخیص طبی دانشگاه نمونه جهت تایید نهایی به آزمایشگاه مرجع کشوری ارسال شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه در آزمایشگاه مرجع کشوری باید بیماری مورد تایید قرار بگیرد، افزود: آزمایش وبا رایگان است و خوشبختانه بابررسی اطرافیان مورد دیگری از بیماری مشاهده نشد.

وی گفت: بیماری‌های منتقله از آب و غذا یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی واگیردار هستند که در صورت غافل شدن از آنها می‌تواند جوامع بشری را با چالش مواجه سازد.

دلاوری  یکی از مهمترین این بیماری‌ها را بیماری وبا برشمرد و افزود: شهرستان کاشان و آران وبیدگل از مناطقی است که بیماری وبا در آن بومی است و سیستم بهداشتی درمانی در هر زمان باید هوشیار بوده و نسبت به رصد این بیماری اقدام کند.

عضو هیأت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: شناسایی این مورد از نظر اپیدمیولوژیک و هوشیار بودن سیستم بهداشتی درمانی بسیار اهمیت دارد زیرا منجر به آگاه‌سازی جامعه در مراجعه به موقع بیماران به پزشک و جلوگیری از انتشار بیماری در جامعه می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در زمانی که همه جامعه و پرسنل بهداشتی درمانی درگیر بیماری کرونا هستند، از سایر بیماری‌های واگیر نباید غافل شد لذا به کلیه شهروندان توصیه می‌شود در صورت داشتن بیماری اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه کنند و جهت جلوگیری از انتشار بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :