رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: فردی که اقدام به شکار ۲ قلاده روباه و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی کرده بود به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.
کد خبر: ۹۹۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 08 September 2021
 رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهار گفت: فردی که اقدام به شکار ۲ قلاده روباه و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی کرده بود به تحمل ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش تابناک همدان، معصومه پارچیان اظهار داشت: شکارچی متخلف مدعی بود که در حین رانندگی با تراکتور با این ۲ روباه برخورد کرده و آن‌ها را شکار نکرده است که این ادعای شکارچی با توجه به هراس و فرار روباه رد شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهار ادامه داد: علت صدور مجازات حبس بیش از حداقل مجازات قانونی پیش بینی شده برای این شکارچی، اقدامات صورت گرفته پس از ارتکاب بزه و نشر تصاویر آن در فضای مجازی است.

پارچیان با بیان اینکه گونه روباه به وفور در این شهرستان دیده می‌شود ادامه داد: روباه در فصل خرداد ماه یعنی زمان آغاز زاد و ولد نزدیک جوامع انسانی شده و در اراضی کشاورزی و نزدیکی مرغداری‌ها لانه می‌سازد.

وی اضافه کرد: کشاورزانی که در حال کشت و کار در مزرعه هستند به علت ترس از خسارت و آسیب این گونه جانوری اقدام به از بین بردن لانه آن‌ها و برخی مواقع آسیب زدن به روباه می‌شوند در حالیکه روباه نه تنها به انسان حمله ور نمی‌شود بلکه با دیدن افراد به سرعت از محل می‌گریزد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بهار یادآوری کرد: پیشتر نیز ۲ مورد پرونده مربوط به انتشار تصاویر شکار خرگوش به مرجع قضایی ارسال شده بود که پرونده‌ها رسیدگی و مختومه شد و متخلفان علاوه بر پرداخت جریمه در حق دولت مکلف به جبران ضرر و زیان وارده به محیط زیست شدند.

بخشی از منطقه شکار ممنوع الوند شهر همدان در حوزه شهرستان بهار قرار دارد همچنین شهرستان بهار فاقد منطقه حفاظت شده بوده بلکه بخشی از روستا‌های آن در حاشیه منطقه حفاظت شده آلمابلاغ (چشمه سیب) اسدآباد قرار دارند.
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار