با توجه به اینکه فردا اول مهر و شروع سال تحصیلی جدید است متأسفانه حدود ۴ میلیون بازمانده از تحصیل از سنین ۶ تا ۱۸ سال داریم. این آمار جدا از آمار بی‌سوادان است .
کد خبر: ۹۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۰ 22 September 2015

تابناک آذربایجان غربی :نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور امروز (۳۱ شهریورماه۹۴) هفته دفاع مقدس را گرامی و اظهارداشت: با توجه به اینکه فردا اول مهر و شروع سال تحصیلی جدید است متأسفانه حدود ۴ میلیون بازمانده از تحصیل از سنین ۶ تا ۱۸ سال داریم. این آمار جدا از آمار بی‌سوادان است با توجه به اینکه ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بی‌سواد نیز وجود دارند.

وی با بیان اینکه همه ما در این میان مسئول هستیم، افزود: این مسائل به کاهش شاخص درآمد ملی کشور بر می‌گردد، یعنی این نشان‌دهنده اختلاف طبقاتی شدید است. متأسفانه شتاب رشد علمی کشور در دو ساله اخیر کند شده است. وزارت علوم بهداشت و درمان و آموزش و پرورش از حاشیه‌سازی دست بردارند و به تولید علم و فناوری نوین بپردازد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: امروز نیروهای پیش‌دبستانی که مجلس تصویب کرده است به صورت سلیقه‌ای جذب شده‌اند آیا سزاوار است در این مملکت صاحب‌الزمانی قریب به ۱۰ میلیون بی‌سواد داشته باشیم چون درآمد سرانه کشور پائین است پس شاخص تحصیلی افت کرده‌ است در نتیجه شاخص بهداشت و درمان، دفاع عمومی نیز پایین کاهش پیدا کرده است، دولت باید به فکر درآمد ملی باشد، حق و حقوق معلمان و بازنشستگان تضییع شده است.

قاضی‌پور در ادامه مطلب فوق خطاب به دولت گفت که دولت باید این مسئله را جبران کند، آقای روحانی! همه ما مسئول هستیم تا اقتصاد مقاومتی و به تعبیر مقام معظم رهبری که همان تولید ملی است باید صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف و رواج مصرف کالای خارجی باشیم تولید داخلی یعنی اشتغال جوانان ما موظف هستیم امروز از خطر رکود اقتصادی جلوگیری کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: از همه مسئولین می‌خواهم اجازه ندهند تاریخ تکرار شود. امروز نوبت خودروسازی کشور است ۸ سال است که در مجلس فریاد زدیم که کیفیت خودروها را بالا ببریم هزینه‌ها را کاهش دهیم و گران‌فروشی نکنیم اما کو گوش شنوا! خودروسازان به وعده خود عمل کنند. حال می‌بینیم در این زمینه هیچ اقدامی نکرده‌اند و شاهد بودیم که به فکر افزایش قیمت خودرو بودند ما در این زمینه مخالفت کرده و خواهیم کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی همچنین متذکر شد: ما در زمینه خودروی سایپا به صورت مستند خاطیان را به قوه قضائیه معرفی کردیم چرا که حقوق مردم را خودروسازان رعایت نکردند. آنها می‌توانند ۳۰ درصد قیمت خودرو را پایین بیاورند من و دوستانم طرفداران کارگران زحمت‌کش خودروسازان و قطعه‌سازان واشتغال در کشور هستیم.

«خودروسازان موظف هستند با کیفیت استاندارد جهانی خودرو تولید کنند و هزینه‌های خودرو را کاهش دهند. دولت نظارت کند تا قطعه ایرانی مستقیم از قطعه‌ساز ایرانی در داخل خریداری شود و با همان قیمت عرضه شود. دولت از ورود خودروهای میلیاردی به کشور جلوگیری کند

وی در خاتمه مشکلات حوزه انتخابیه خود را مورد بحث قرار داد و از مسئولان مربوطه خواست در اسرع وقت به این مشکلات رسیدگی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار