امام جمعه ممسنی در ادامه رسیدن پنجمین محموله سوختی کشورمان به لبنان را به منزله یک تیر و ۴ نشان برشمرد و گفت: این اتفاق بیانگر نجات ملت مظلوم لبنان از تحریم‌های مشکل‌آفرین یک‌سال پیش و پیروزی جبهه مقاومت و موفقیت جمهوری اسلامی و روسیاهی استکبار جهانی است.
کد خبر: ۹۹۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰ 25 September 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت الاسلام و المسلمین حسین شاکری فر، در خطبه‌های نماز جمعه شهر نوراباد، با اشاره به هم‌زمانی ۳ رویداد مهم اربعین حسینی، هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه اظهار داشت: این هم‌ زمانی فرصت مغتنمی است برای بازسازی روحیه معنوی، اخلاقی و خدمتگزاری در جامعه.

وی افزود: پیوند این ۳ موضوع می‌تواند جامعه را به رشد و کمال برساند؛ زیرا ترکیب علم و ایمان با دانش، معرفت و آگاهی و مجاهدت با روحیه ایثار و از خود گذشتگی و کار و تلاش دلسوزانه، آبادانی دنیا و آخرت را موجب می‌شود..

امام جمعه ممسنی در ادامه گفت: اربعین حسینی یک روز تاریخ ساز بود که برای همیشه در تاریخ بشریت سعادت آفرین است و الگویی دارد که با خوشبینی منطقی، سختی‌ها و رنج‌های فراوان را زیبا می‌بیند و جمله زرین ما رأیت الا جمیلا درس صبر و بردباری است برای مصیبت دیدگان و درس استقامت و پایداری است برای هدف داران و در یک کلام درس زندگی سرافرازانه است برای همگان.

وی با اشاره به پیوند اربعین و دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: محرم کلاس خوب زیستن و اربعین ارتقای این درس آموزی است و اگر پیاده روی تک‌نفره صحابی رسول خدا(ص) به نهضت ۲۰میلیونی اربعین تبدیل شده است، بخشی از آن ثمره دفاع مقدس ملت ایران است.

وی افزود: وعده ان تنصروا الله ینصرکم همیشگی است و امروز جاودانگی اربعین به اخلاص عاشورائیان وابسته است، جلوه‌هایی از آن در دفاع مقدس نمایان بود و امروزه نیز اخلاص یکی از ضرورت‌های جامعه است.

خطیب جمعه ممسنی در ادامه بیان داشت: گسترش مفاهیم بنیادین همچون ایمان، اعتقاد قلبی به خدا و عشق به مقام عند ربهم یرزقون که ویژه شهداست، در دوران حماسه و ایثار، برگرفته از کربلا و اربعین است که باید در آغازین روزهای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی، مورد توجه اساتید، کادر و دانش آموزان و طلاب و دانشجویان قرار بگیرد.

حجت الاسلام شاکری فر گفت: دفاع مقدس امروز ما در حوزه علم و دانش است، در زمینه اخلاق و تهذیب و اقتصاد و معیشت است و در زمان کنونی که جنگ نرم جایگزین جنگ سخت دیروز شده است باید هنرمندان به میدان بیایند و شاعران و ادیبان و اصحاب رسانه و سینماگران و فرهیختگان وارد میدان شودند و در یک کلام بسیج عمومی برای دفاعی دیگر شکل بگیرد.

وی سبک زندگی زینبی و حسینی را بهترین شیوه دفاع در مقابل حمله همه جانبه دشمنان برشمرد و گفت: عزت و اقتدار ملت، مدیون تلاش همگانی در تاریخ انقلاب اسلامی است و لازم است با الگوگیری مناسب این روحیه تقویت و این عزت و اقتدار فراگیر و جهانی و زمینه ساز شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی شود.

امام جمعه ممسنی در ادامه رسیدن پنجمین محموله سوختی کشورمان به لبنان را به منزله یک تیر و ۴ نشان برشمرد و گفت: این اتفاق بیانگر نجات ملت مظلوم لبنان از تحریم‌های مشکل‌آفرین یک‌سال پیش و پیروزی جبهه مقاومت و موفقیت جمهوری اسلامی و روسیاهی استکبار جهانی است.

اشاره به نقش و جایگاه زنان در پیشبرد اهداف الهی دفاع مقدس موضوع دیگری بود که امام جمعه ممسنی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ممسنی بیان شد.

وی اظهار داشت: انتظار می‌رود این معنویت که از پاک‌دامنی بانوان در دفاع مقدس فراگیر شد، امروزه نیز در جامعه گسترش یابد و جلوه‌های زیبای معنویت در حامعه نهادینه شود.

اشاره به فرا رسیدن روز جهانی گردشگری و جهان‌گردی یکی دیگر از نکات بیان شده در خطبه‌های امروز نماز جمعه ممسنی بود.

خطیب جمعه ممسنی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری و زمینه‌های جذب توریست از جمله شهرهای تاریخی لیدوما و میل اژدها و دژ سپید و جاذبه‌های طبیعی فراوان در این شهرستان گفت: هر چند کرونا مشکلات بسیاری را در این زمینه در سطح کشور به وجود آورده، انتظار می‌رود مسؤولین با تلاش بیشتر، این ظرفیت بی‌نظیر را فعال کنند تا زمینه اشتغال و کارآفرینی و جذب سرمایه برای شهرستان شود.

وی در پایان ضمن تبریک روز آتش‌نشانی و ایمنی و تقدیر از آتش‌نشانان پرتلاش از زحمات کادر درمان و جهادگران سلامت نیز تشکر کرد و گفت: با ادامه جهاد و همراهی مردم و رعایت دستورالعمل‌ها روزهای بهتری را در پیش داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار