آیت‌الله مکارم شیرازی:
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی ضمن تسلیت درگذشت آیت الله حسن حسن‌زاده آملی، تالیف آثار فراوان در علوم مختلف را از ویژگی‌های این عالم ربانی دانست.
کد خبر: ۹۹۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 28 September 2021

به گزارش تابناک قم، در پیام این مرجع تقلید آمده است: رحلت عالم ربانی آیت الله حسن زاده آملی موجب تاثر گردید. این عالم ربانی در طول عمر خویش آثار فراوانی در علوم مختلف از خود به یادگار گذاشت و شاگردان فراوانی را پرورش داد.

وی افزوده است: این ضایعه مولمه را به حوزه علمیه، همۀ علاقمندان و بیت مکرم ایشان تسلیت عرض نموده، صبر و اجر فراوان برای همۀ بازماندگان خواهانم.

علامه حسن حسن‌زاده آملی دانشمند برجسته و عالم شاخص دینی، شنبه شب این هفته به دلیل نارسایی قلبی پیشرفته در ۹۳ سالگی در بیمارستانی در شهر آمل استان مازندران درگذشت.

حال علامه از یک سال پیش نامساعد بود و ۲۳ شهریور امسال نیز هم شایعه فوت وی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

این فیلسوف بزرگ ایرانی پس از سکونت در قم، ۱۴ دوره شرح منظومه، چهار دوره اشارات، یک دوره اسفار اربعه و چهار دوره شرح فصوص قیصری را تدریس کرد؛ شرح تمهید و مصباح الانس نیز از جمله تدریس‌های اوست. وی همچنین حدود ۱۷ سال دروس ریاضیات، هیات، وقت و قبله را درس داده که کتاب دروس «معرفة الوقت و القبلة» محصول آن درس‌هاست.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار