آنهایی که بر طبل تنش کوبیده و با پمپاژ نفرت علیه مسئولان به دنبال بازگرداندن شرایط ملتهب و غبارآلود در استان البرز هستند، باید پاسخگوی رفتار و سخنان خود باشند.
کد خبر: ۹۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 23 September 2015
طی روزهای اخیر برگزاری کنسرت‌های دارای مجوز که با حضور و نظارت ماموران نهادهای نظارتی و انتظامی و اخذ کامل مجوزهای قانونی همراه بود، موجی از تهدیدها و انتقادهای غیر منصفانه علیه دستگاه های متولی امور فرهنگی به ویژه اداره کل ارشاد استان البرز به راه انداخته است.
متاسفانه نقدها از حالت دلسوزانه خارج شده و به افراط گرایی بیشتر شبیه است، به صورتی که در شبکه های مجازی برخی رعایت ادب و اخلاق اسلامی را نکرده و مدیر کل ارشاد استان البرز را تهدید و حتی گفته اند که "درهای اداره ارشاد را گل می‌گیریم"
به طور قطع نقدهایی که با چنین شیوه‌هایی مطرح شود، نه تنها راهگشا و موثر نخواهد بود، بلکه منجر به افزایش فاصله میان مردم و مدعیان اصلاح فرهنگی خواهد بود.
طی روزهای اخیر نقدهای غیر منصفانه از حد دیالوگ های غیر اخلاقی در شبکه های مجازی خارج و به رسانه های البرز نیز کشیده شده است.
رسانه هایی که با چشم پوشیدن بر واقعیت های فرهنگی البرز به عنوان استانی که بیشترین تنوع فرهنگی، قومی و رفتاری را دارد، به سوء استفاده از ارشادات و راهنمایی ها دلسوزانه امام جمعه کرج متوسل شده و در مطالب خود می نویسند ""
برگزاری ششمین نمایشگاه کتاب البرز نیز به عنوان اقدامی فرهنگی با تبلیغات گسترده‌ای از سوی اداره ارشاد همراه بود که البته عدم حضور نماینده ولی‌فقیه استان البرز در مراسم مختلف این نمایشگاه به‌ویژه افتتاحیه آن، نشان از عدم تایید اقدامات انجام شده توسط این اداره کل از سوی امام جمعه کرج دارد که البته مشکلات و معضلات ایجاد شده پس از باد و طوفان نه چندان شدیدی که سبب اختلال در این نمایشگاه شد، گواه نظرات آیت‌الله حسینی همدانی بود که این اقدامات بدون تصمیم گیری صحیح و استفاده از خرد جمعی اجرایی می‌شود."
به طور قطع کسانی که چنین سطوری را نگاشته‌اند، به دلیل ورود تازه به استان البرز خبر ندارند که چند سال قبل، برپایی حتی یک چادر معمولی برای عرضه کتاب از سوی ناشران البرزی، آرزوی دست نیافتنی بود و حالا نمی توان به بهانه طوفان و بارش باران و تلاش برای جمع آوری کتاب‌ها و انتقال کتب، کل فعالیت های فرهنگی انجام شده را زیر سوال برد و این باد و طوفان را هم ناشی از گلایه و انتقاد امام جمعه توصیف کرد.
نکته تاسف‌آور این است که بخواهیم از ارشادات نماینده محترم ولی فقیه و خطیب دانشمند جمعه کرج سوء استفاده کرده و با تیغ تیز انتقاد غیر دلسوزانه، نهادها و دستگاه های دولتی را به باد انتقاد گیریم. غافل از اینکه چنین شیوه‌هایی بیشتر تداعی کننده سنگ اندازی بر سر راه دستگاه های دولتی و به طول کلی مانع تراشی در راه خدمات رسانی دولت در جامعه معنی می دهد.
آنچه که طی روزهای اخیر در استان البرز اتفاق افتاد، تلاش برای اخلال در برگزاری مراسم‌هایی است که دارای مجوز هستند و متاسفانه عده‌ای بدون توجه به خواست مردم و نیاز استان به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری فاخر (و صد البته به دور از منکرات و رفتارهای غیر شرعی) هر چه نامی از فرهنگ و هنر داشته باشد، با شلاق نقد غیر منصفانه می‌نوازند.
و صد افسوس که رفتارهای افراطی خود را به نام نماینده ولی فقیه در استان البرز گره می‌زنند، غافل از اینکه خطیب محترم جمعه کرج بارها و به صراحت تاکید کرده است که مخالفتی با امور قانونی نداشته و آنچه مورد انتقاد ایشان و به طور قطع عموم مردم استان البرز بوده، فعل حرام است.
تابناک البرز در تاریخ بیست و هشتم شهریور و در حین برگزاری کنسرت گروه رستاک در کرج که یک گروه دارای مجوز و قانونی است، گزارشی را با عنوان "
تلاش برای اخلال در برگزاری کنسرت گروه رستاک / تهدید مدیر کل ارشاد استان البرز" منتشر و در آن به صراحت رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان البرز را برای چندمین بار بازنشر داد.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در یکی از ارشادات خود به صراحت این موضوع را تبیین و تشریح و تابناک فایل صوتی این سخنان را منتشر کرده بود که گفته است "
کنسرت ها اگر قانونی است اجرا بشود. کسی با قانون مخالفتی ندارد. چیزی که با آن مخالفت می شود، با حرام است. این را من مکرر عرض کردم و برای بار چندم عرض می کنم"
حال این پرسش مطرح می شود که چرا باید با وارونه نشان دادن دیدگاه های امام جمعه کرج، به دنبال تحقق اهداف شخصی و گروهی و جناحی بود.
و بالاخره باید از آنهایی که بر طبل تنش کوبیده و با پمپاژ نفرت علیه مسئولان به دنبال بازگرداندن شرایط ملتهب و غبارآلود در استان البرز هستند پرسید، اگر عده‌ای و به ویژه جوانان البرزی این حرف‌ها را باور کرده و تصور کنند که امام جمعه محترم کرج با برگزاری هرگونه کنسرت و برنامه هنری مخالف هستند و به دنبال این باور غلطی که شما در ذهن آنها تزریق کرده‌اید، رفتاری خارج از قانون (مانند اقداماتی که در زمان برگزاری کنسرت گروه رستاک شاهد بودیم) انجام دهند، آیا شما پاسخگو خواهید بود و یا اینکه اینبار به دستگاه های سیاسی و انتظامی می‌تازید که چرا از برقراری نظم و امنیت عاجز هستید؟
تابناک البرز بارها به برخی از نقص ها در عملکرد دستگاه‌های متولی امور فرهنگی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز انتقاد کرده و معتقدیم که فضای خالی از نقد و نقادی، آسیب بسیاری به همراه دارد، اما نمی‌توان به بهانه جامعه را به سمتی سوق داد که در فضاهای عمومی به صراحت از تهدید یک مدیر دولتی سخن گفته شود.
و در نهایت باید پرسید، اگر با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اجرای فعالیت‌های هنری از جمله تئاتر و موسیقی و برپایی نمایشگاه‌های کتاب و مطبوعات مخالف هستید، چه جایگزین مناسبی برای آنها دارید؟ شاید باید تمام این امور را تعطیل کرد و جوانان را به سمت قیان‌سراها هدایت کنیم و دست روی دست بگذاریم تا تولیدات هالیوودی و بالیوودی و از آن بدتر ترکیه‌ای هر روز بیشتر در مدارس و دانشگاه‌ها و پارک‌های ما دست به دشت شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
یعنی چی؟؟؟ چون امام جمعه مخالف و منتقد بود، طوفان اومد نمایشگاه کتاب خوب برگزار نشد؟؟؟؟
مدیر پایگاه به طور قطع امام جمعه فهیم و با بصیرت شهرستان کرج نیز با چنین تعابیر و حمایت‌هایی موافق نبوده و نباید هر سخنی را مورد تایید ایشان دانست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
کسانی که چنین تحلیل هایی دارند، باید مراقب باشند. تابناک درست نوشته. اگه فردا چهار نفر یک کار غیر قانونی کردند، باید این افراد جوابگو باشند. نمی شود مدام جامعه را تحریک کرد. تابناک ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار