مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : خوشبختانه با پیگیریهای انجام شده و با هدف فرهنگ سازی و ترویج روش های صحیح برخورد با حیوانات و تلطیف فضای همزیستی با آنها و رفع خلأهای قانونی در حوزه مقابله با حیوان آزاری و پیش بینی ضمانت اجراهای قانونی پیشگیرانه و بازدارنده، «لایحه حمایت از حیوانات» در خرداد ماه سالجاری به تصویب رسید.
کد خبر: ۹۹۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 03 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، رضا میرزائی به مناسبت روز جهانی حقوق حیوانات با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست تنها متولی حیات وحش کشور است افزود: امید می رود با اجرایی شدن مصوبه قانونی حمایت از حیوانات وآموزش مستمر و فرهنگ سازی در آینده نزدیک دیگر شاهد آزار و اذیت حیوانات در کشورمان نباشیم.
وی یادآورشد: هدف از این روز که از سال ۱۹۹۸ توسط فعالان و کنشگران حقوق حیوانات گرامی داشته می شود، نشانگر حقوق و حمایت از حیوانات است که بعضا توسط انسانها بدست فراموشی سپرده شده است.
وی افزود:این روز فرصتی فراهم می آورد تا به مردم یاد آوری شود که حیوانات نیز حق زیستن دارند و مستوجب رنج و آزار نیستند.
وی گفت : حیوانات زنجیره جدایی ناپذیر محیط زیست هستند و ضرورت حمایت اخلاقی و حقوقی از حیات، سلامت و امنیت حیوانات زمانی قابل فهم می‏ شود که انسان، از نگاه شیء‏گونه به طبیعت و حیوانات فاصله بگیرد و حیوانات را نَه به‏ مثابه منابعی برای تأمین خوراک و پوشاک و رفاه و ابزارهایی برای سرگرمی و آزمایش ‏ها و پیشرفت ‏های پزشکی و علمی و نظامی، که به ‏مثابه موجوداتی فی نفسه ارزشمند و صاحب حق و صاحب دَرد بنگرد.
وی ادامه داد: ضرورت حمایت اخلاقی و حقوقی از حیات، سلامت و امنیت حیوانات مبتنی بر آموزه های دینی، ضرورت ساماندهی حیوانات بویژه حیوانات ولگرد و رها شده، جلوگیری از آزار رسانی به حیوانات و دور کردن جامعه از رفتارهای توأم با خشونت با گونه های مختلف حیوانی و حفاظت از تعادل محیط زیست براساس تکلیف قانون اساسی، از جمله دلایل و اهداف تصویب لایحه یاد شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این مصوبه و ظرفیتهای پیش بینی شده در آن از منظر حقوقی و کیفری و همکاری کلیه دستگاههای ذیربط و با استناد به فرهنگ غنی قریب به اتفاق جامعه در خصوص حیوان دوستی و حمایت از حیوانات آموزش مستمر و فرهنگ سازی در آینده نزدیک دیگر شاهد آزار و اذیت حیوانات در کشورمان نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار