بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 24 September 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

اظهارات صریح علم الهدی درباره برجام،احمدی نژاد،واعظ طبسی و.../کنسرتی که درآن منکرات نباشد وجودندارد

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی می‌گوید: احمدی‌نژاد در دولت دهم زاویه‌ای با ولایت پیدا کرد و برنامه قدرت‌محوری به وی دست داد، یک مرتبه همه مسائل را در شعاع قدرت خود دید، این موضوع حداقل در دید نخبگان نسبت به ایشان تردیدِ جدی ایجاد کرد.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

**هر جریان سیاسی‌ای که هر یک از دو اصل جمهوریت و مردم‌سالاری یا وجود حصار محکم ولایت در حفاظت و صیانت کشور و نظام و جامعه را منکر است، قطعاً جریانِ غیرخودی است که باید توجه داشته باشیم، خطر این موضوع که جریانِ غیرخودی، عامل نفوذی دشمن باشد، وجود دارد بنابراین همه جریان‌های سیاسی همسو با نظام وظیفه دارند در راستای کنار زدن جریان‌های غیرخودی فعالیت کنند. همچنین عوامل مجری و ناظر انتخابات نباید بگذارند جریان‌های غیرخودی که ممکن است عامل نفوذی دشمن باشند، در نظام جمهوری اسلامی نفوذ پیدا کنند.

**جریانی که با رهبری زاویه داشته باشد، نمی‌تواند در عرصه سیاسی خودنمایی کند.

**خدا در این نظام همه‌کاره است؛ نظام به خدا مربوط است و نقش در بنده‌سازی برای خدا دارد و خدا هم در این نظام مشیت و اراده‌اش حاکم اول است. خدا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ است بنابراین در کنار همه فعالیت‌های سیاسی و زد و بند‌ها، «دل» دستِ خداست. اراده‌ای که انسان‌ها می‌خواهند داشته باشند برای رأی‌دادن و غیره، در آخر با خواست دل انجام می‌دهند که این دل در دست خداست. حال با توجه به چنین باورمندی‌ای نوع تحلیل‌ها نسبت به جریان و جناح‌های سیاسی فرق می‌کند.

**هنوز مردم نسبت به نتیجه مذاکرات مردد هستند. کسی را در کشور پیدا نمی‌کنید که در مسئله مذاکرات یک بینش و نگاهِ قاطعِ منفی یا مثبت داشته باشد، بلکه همه درحال «تردید» به سر می‌برند، بنابراین یک جریان مردّد نمی‌تواند در اراده و تصمیم مردم کاملاً نقش داشته باشد.

**آقای احمدی‌نژاد خیلی قابل ارزیابی نیست، ایشان فردی است که سیاست را معاینه کرده و حرکات دولت دهم هم ثابت کرد که وی بیش از اینکه «فرد دینی» باشد، «فرد سیاسی» است و حال و هوای سیاست را زیر و زبر می‌کند، بنابراین براساس تحلیل‌ها نسبت به آینده سیاست، باید دید که ورود خواهد داشت یا خیر.

** ممکن است هنوز آقای احمدی‌نژاد نفوذی در میان بخشی از مردم داشته باشد. بلاخره وی به‌عنوان رئیس‌جمهور در دولت نهم و دهم خدماتی داشته که این خدمات برای مردم ملموس بوده و اثرگذاری خود را داشته است اما در دولت دهم به‌خاطر زاویه‌ای که با ولایت پیدا کرد و برنامه‌ی قدرت‌محوری که به ایشان دست داد و یک مرتبه همه مسائل را در شعاع قدرت خود دید، خیلی از مشکلات را به‌وجود آورد. این موضوع حداقل در دید نخبگان نسبت به ایشان تردیدِ جدی ایجاد کرد.

** اگر خدمات دولت فعلی نیز برای مردم ملموس نباشد و این خدمات نتواند نظر مردم را به خود جلب کند، طبیعی است که نفوذ احمدی‌نژاد زنده می‌ماند و اثر خود را می‌گذارد.

**دولت فعلی تا به امروز ممکن است خدمات زیاد و فعالیت‌های مثبتی داشته باشد، اما آنچه مسلم است، این بوده که فعالیت‌ها و این عملکرد به‌جزء در مسئله طرح تحول سلامت، در زندگی مردم ملموس نبوده است، مردم هم چیزی را قبول دارند که در زندگی‌شان ملموس باشد.

**اینکه آمار داده و سخنرانی کنیم و شعار دهیم، در زندگی مردم تاثیر نمی‌گذارد. اما احمدی‌نژاد خدماتی داشت که مردم در زندگی خود لمس کردند حال اگر دولت فعلی خدماتی نداشته باشد و احساس مردم در داخل زندگی‌شان نسبت به خدمات دولت طوری نباشد که گذشته را فراموش کنند، طبیعی است که نفوذ سیاسی احمدی‌نژاد هم باقی خواهد ماند.

 

**اینکه بگوئیم دوره آینده خبرگان رهبری از حساسیتی برخوردار است که در دوره‌های قبلی این‌گونه نبوده، حرف غلطی است. محور نظام مقام معظم رهبری هستند و عشق و دلدادگی که مردم نسبت به رهبر انقلاب دارند، گویای این مطلب خواهد بود که این ادعا‌ها و حرف‌ها مبنی براینکه به صرف 7 یا 8 سال بالارفتن سن ایشان دوره آینده خبرگان مهم‌تر و حساس‌تر است، کاملاً غلط است.

** امروز ما در وضعیت سلامتی مقام معظم رهبری با روز نخست که ایشان به‌عنوان رهبر از سوی مجلس خبرگان رهبری منصوب شدند، هیچ تفاوتی نمی‌بینیم و آن سلامتی همچنان برقرار است. افرادی که می‌گویند دوره آتی مجلس خبرگان رهبری، دوره حساسی است، در پی القای یک جریان غلط در راستای تضعیف رهبری هستند. بنابراین دوه آتی هم مانند دوره‌های قبلی است و تفاوتی و حساسیت خاصی نسبت به سایر دوره‌ها ندارد.

**بنده در مسائل فرهنگی عقیده‌ام این است که این‌ها جریانات فرهنگی و واکنش فرهنگی نیست بلکه طرف مقابل ما، کارِ سیاسی می‌کند. بحث موسیقی نیست چراکه کنسرت ربطی به موسیقی ندارد، حرف ما این است. بنده مطلقاً این برخوردهای فرهنگی را با اغراض سیاسی حساب می‌کنم. بحث ما در کنسرت است، مسئله کنسرت با موسیقی فرق دارد، کنسرت یک سری حواشی و فرایند‌های سوء دارد. در فرایند اجرای یک کنسرت اتفاقاتی می‌افتد که هیچ معیار دینی و شرعی آن را نمی‌پذیرد. منکراتی اتفاق می‌افتد که تقریباً نمی‌شود آن‌ها را از کنسرت منها کرد چراکه اگر منها شوند، دیگر ماهیت کنسرت ندارد. به‌عنوان مثال یک خانم بدحجاب با موی پریشان و ظاهر آرایش کرده و لباس تنگ و نا‌مناسب می‌نوازد و مردان تماشاچی هم نگاه می‌کنند. یا در جریان هیجان موسیقی نواخته شده زن و مرد هورا می‌کشند و بالا می‌پرند در کنار هم و این اختلاط منکر است. تقریباً هم نمی‌شود این‌ها را حذف کرد، چون ماهیت کنسرت همین است؛ شاید مدیران فرهنگی بتوانند در این راستا ابداعی کنند که به آن چیز دیگری می‌گویند.

** از قدیم از ارادتمندان آیت‌الله واعظ‌طبسی بودم و ارادت من نسبت به ایشان کامل است، همچنان ادامه دارد و به این ارادت نیز افتخار می‌کنم. بنده آیت‌الله واعظ‌طبسی را خادمِ با اخلاص حضرت ثامن الحجج (ع) می‌دانم. البته وضعیت ایشان، وضعیتِ خاصی است هم از لحاظ مزاجی و هم از لحاظ اشتغالات، ممکن است خیلی ارتباط فیزیکی نتوان برقرار کرد ولی اینکه بگویند ارتباط نداریم، دروغ است.به هرحال طبیعی است که رفتار سیاسی هرکسی مطابق پسند خود فرد است. ولی در خط سیاسی، هیچ تمایز و تفاوتی بین خط من و خط آیت‌الله واعظ‌طبسی نیست و هیچ اختلاف‌نظری نیز نداریم.

شکنجه و آزارجنسی 7 مرد افغان در باغ میوه

پنج پسر جوان و نوجوان با طراحی نقشه‌ای تبهکارانه ٧مرد افغان را به بهانه چیدن میوه‌های باغ به اسارتگاه خود کشاندند. این باند خشن پس از تجاوز به طعمه‌هایشان با خانواده‌های آنها در افغانستان تماس می‌گرفتند و در ازای آزادی فرزندانشان درخواست پول میلیونی می‌کردند.

روزنامه شهروند: پنج پسر جوان و نوجوان با طراحی نقشه‌ای تبهکارانه ٧مرد افغان را به بهانه چیدن میوه‌های باغ به اسارتگاه خود کشاندند. این باند خشن پس از تجاوز به طعمه‌هایشان با خانواده‌های آنها در افغانستان تماس می‌گرفتند و در ازای آزادی فرزندانشان درخواست پول میلیونی می‌کردند.

تله‌ای برای جویندگان کار

٧ مرد افغان از کابل، هرات و شهرهای کوچک و بزرگ افغانستان به ایران آمده بودند، هدف‌شان پیدا کردن کار بود و هرگز نمی‌دانستند در مقصد رویایی‌شان در دام بزرگ باندی آدم‌ربا گرفتار خواهند شد. اعضای این باند آدم‌ربا با شناسایی افغان‌های جویای کار نقشه هولناک‌شان را اجرایی می‌کردند. این سناریو که ابتدا با پیشنهاد کارگری در یک باغ در فردیس کرج از سوی آدم‌ربایان مطرح می‌شد، خیلی زود ابعاد هولناک‌تری پیدا کرد. ٧گروگان که به امید پیدا کردن کار سوار بر خودرو آدم‌ربایان می‌شدند تا در ازای چیدن میوه‌های باغ دستمزد دریافت کنند، باور نداشتند که با پای خودشان به اسارتگاه آدم‌ربایان قدم گذاشته‌اند.

اعضای این باند آدم‌ربایی که در مدت یک هفته ٧ مرد افغان را ربودند و به شکنجه‌گاه خود آورده بودند پس از تجاوز به گروگان‌هایشان آنها را مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند و با زور شماره تماس خانواده‌هایشان را از آنها می‌گرفتند. همین تماس کافی بود تا خانواده‌های افغان در آن سوی مرزهای ایران در جریان اسارت فرزندان‌شان در دام آدم‌ربایان قرار بگیرند. مردان آدم‌ربا نیز در صحبت‌های تلفنی‌شان از آنها درخواست‌های میلیونی داشتند.

رفت‌وآمدهای مشکوک در باغ میوه

٧ گروگان ٧ شبانه‌روز در باغ میوه مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفتند تا این‌که راز این اسارتگاه مخوف برملا شد. رفت‌وآمد‌های مشکوک به این باغ میوه کافی بود تا ظن همسایه‌ها برانگیخته شود. صدای ناله و فریاد گروگانگیران در باغ متروکه به هیچ کجا نمی‌رسید تا این‌که یکی از همسایه‌ها پلیس را در جریان رفت‌وآمد‌های ٥ مرد در یکی از باغ‌های اطراف خانه‌شان قرار داد.
با اعلام این خبر به کارآگاهان اداره آگاهی بلافاصله تحقیقات گسترده‌ای برای رازگشایی از رفت‌وآمدهای مرموز ٥ مرد به باغ میوه آغاز شد. وقتی ماموران این باغ را تحت نظر قرار دادند هرگز تصور نمی‌کردند این مکان اسارتگاه ٧ گروگانی باشد که در دام باند آدم‌ربایی افتاده بودند.

ماموران پلیس با محاصره این باغ میوه عملیات دستگیری ٥ مرد مظنوان را آغاز کردند و پس از وارد شدن به این مکان مخوف راز هولناک این باند خشن برملا شد. ٧ مرد افغان درحالی‌که دست‌ها و پاهایشان با طناب بسته شده بود در ساختمان قدیمی که در وسط باغ قرار داشت به اسارت گرفته شده بودند. آنها ماموران را در جریان به دام افتادن در تله اعضای این باند که به بهانه کار تک‌تک‌شان را به این مکان کشانده و پس از آزار و اذیت از خانواده‌هایشان درخواست پول‌های میلیونی کرده بودند، قرار دادند.

با دستگیری اعضای این باند ٥ نفره مشخص شد ٢ مرد سرکردگی این گروه خشن را برعهده داشته‌اند. صبح دیروز با انتقال اعضای این باند به شعبه هفتم دادسرای جنایی پایتخت متهمان به جرم‌شان اعتراف کردند و به بازپرس سعید احمد بیگی گفتند: «به پول نیز داشتیم و به همین خاطر نقشه‌ای طراحی کردیم تا افغان‌های جویای کار در تهران را گروگان بگیریم و در ازای آزادی‌شان درخواست پول کنیم.

به همین خاطر ٧ نفر را در این مدت شناسایی کردیم و پس از این‌که به آنها پیشنهاد دادیم تا برای چیدن میوه‌های باغ با ما همراه شوند تا در مقابل این کار دستمزد خوبی دریافت کنند، سناریوی خود را به اجرا گذاشتیم و با کشاندن‌شان به باغ میوه‌ای در فردیس کرج آنها را گروگان گرفتیم. پس از این ماجرا وسوسه شدیم و تصمیم گرفتیم تا علاوه‌بر شکنجه به آنها تجاوز کنیم. تا این‌که بعد از گذشت یک هفته و در ٢٨ شهریورماه مخفیگاه‌مان توسط ماموران پلیس محاصره شد و دستگیر شدیم.»

این باند مخوف درحالی در بن‌بست قانون قرار گرفتند که هنوز مشخص نیست در این مدت از خانواده‌های گروگان‌هایشان پول دریافت کرده‌اند یا خیر. با اعترافات تکان‌دهنده این متهمان با دستور قاضی سعید احمدبیگی تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده آغاز شد و متهمان روانه بازداشتگاه شدند.

حضور سفیر فرانسه در حرم امام رضا (عکس)

«برونو فوشه» افزود: آستان قدس رضوی از مجموعه‌های بزرگی است که توانسته توفیقات مختلفی را کسب کند و در ایران و سطح جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
سفیر فرانسه به همراه گروهی از اساتید دانشگاه‌ها و فعالان فرهنگی و اقتصادی کشور فرانسه به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.

به گزارش ابنا‌، سفیر فرانسه در جمهوری اسلامی ایران پس از تشرف به حرم امام رضا(ع) گفت: به همراه یکصد نفر از اساتید دانشگاه‌ها و فعالان بازرگانی و اقتصادی به مشهد مقدس آمده‌ایم تا از ظرفیت‌های بی نظیر آستان قدس رضوی در حوزه‌های علمی و آموزشی، پزشکی و داروسازی مطلع شویم و زمینه همکاری‌های مشترک را فراهم آوریم.

«برونو فوشه» افزود: آستان قدس رضوی از مجموعه‌های بزرگی است که توانسته توفیقات مختلفی را کسب کند و در ایران و سطح جهان اسلام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ضمن اشاره به پیشینه فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی گفت: من پیش از این نیز به مشهد سفر کرده‌ام و با حرم مطهر رضوی و مجموعه آستان قدس رضوی آشنایی نسبی دارم؛ از این رو پیشنهاد کردم که هموطنانم هم حتماً از این مکان مقدس و شگفت انگیز دیدن کنند.

سفیر فرانسه افزود: ساخت بناهای جدید حرم مطهر با هماهنگی و همسانی کامل بناهای تاریخی صورت گرفته و این مکان را به یکی از جاذبه‌های زیبا، دیدنی و مهم در دنیا تبدیل کرده است.

لازم به ذکر است؛ هیئت کشور فرانسه امروز از مزرعه نمونه آستان قدس رضوی، بیمارستان رضوی و داروسازی ثامن بازدید خواهند کرد.


تصاویر/تداوم پوشش نامناسب زنان دیپلمات مقابل مسئولان ایرانی

سئوال اساسی که در این روند بوجود می‌اید این است که مسئول این نابه‌سامانی دیپلماتیک کیست؟ و چه کسی باید تذکرات و اطلاعات لازم را به خانم‌های دیپلمات اروپایی بدهد که با احترام به فرهنگ ایرانی اسلامی با پوشش مناسب در دیدار با نمایندگان ملت ایران حاضر شوند.

به گزارش مشرق، اهمال‌کاری در نوع پوشش‌های زنان اروپایی در دیدارهای دیپلماتیک با مقامات دولتی کشورمان دیگر به یک روند ارتجاعی تبدیل شده است. متاسفانه و با کمال تعجب این موضوع چندین و چندبار تکرار شده است اما با تمام جنجال‌هایی که به وجود آمده و با همه انتقاداتی که صورت گرفته، هنوز شاهد تکرار رفتارهای نابه‌هنجار دیپلمات‌های زن اروپایی در کشورمان هستیم و کسی از مسئولان نیز پاسخگوی چنین رفتاری نیست.




چندی پیش بود که در حاشیه دیدار وزیر خارجه ایتالیا با حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان شاهد حضور زنی با لباس نامتعارف بودیم که رسانه‌های ایرانی پوشش وی را پیژامه خواندند، اینک معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در دیداری با وزیر آموزش، دانشگاه‌ها و تحقیقات ایتالیا شرکت کرده که خانم وزیر با لباسی نامتعارف با فرهنگ ایرانی اسلامی به دیدار اقای مسئول رفته است.



البته این تمام ماجرا نیست بلکه زنان اروپایی که به ایران می‌ایند و با مقامات ایرانی دیدار می‌کنند اغلب با لباس‌ها و پوششی در این دیدارها شرکت می‌کنند که نه با فرهنگ ملت ایران همخوانی دارد و نه زیبنده است که یک مقام مسئول جمهوری اسلامی در دیدار با بانوانی شرکت کنند که پوششی نامتعارف دارند.





سئوال اساسی که در این روند بوجود می‌اید این است که مسئول این نابه‌سامانی دیپلماتیک کیست؟ و چه کسی باید تذکرات و اطلاعات لازم را به خانم‌های دیپلمات اروپایی بدهد که با احترام به فرهنگ ایرانی اسلامی با پوشش مناسب در دیدار با نمایندگان ملت ایران حاضر شوند.





به نظر می‌رسد تکرار این موضوع از سوی زنان مسئول اروپایی سبب شده که امر بر آنان مشتبه شود که حضور در دیدارها با چنین لباس‌هایی چندان مشکل‌زا نیست و بدعتی در دیدارهای دیپلمات‌های زن اروپایی در ایران بوجود آمده است هر روز شاهد اتفاق تازه‌ای به این شکل هستیم.

ارتباط رابطه جنسی و سکته قلبـی را بدانیـد

یک مطالعه جدید علمی ده ساله نشان می‌دهد این احتمال که رابطه جنسی نقش تعیین‌کننده‌ای در بروز سکته قلبی داشته باشد، بسیار بعید است. پژوهش‌های قدیمی اما نشان داده‌اند که "خیانت" خطر به مراتب بیشتری برای قلب به همراه دارد.

به گزارش دویچه وله، یک باور که بیش از همه خاطر بیماران قلبی را آزرده می‌کند و سال‌هاست که جای خود را در افکار عموم باز کرده، ارتباط میان رابطه جنسی و بروز سکته قلبی است. برای مثال در آلمان در همین رابطه داستانی وجود دارد: فردریک هشتم، پادشاه دانمارک، در سال ۱۹۱۲ زمانی که از شهر نیس در جنوب فرانسه قصد بازگشت به کپنهاگ را داشت، در مسیر بازگشت در خیابانی در شهر هامبورگ ناگهان دچار حمله قلبی شد و جان سپرد.

تا به امروز این شایعه بر سر زبان‌ها می‌چرخد که او اندکی پیش از مرگ مدتی را در یک روسپی‌خانه سپری کرده و حمله قلبی نتیجه رابطه جنسی شدیدی بوده که ظاهرا خارج از توان این مرد ۶۹ ساله بوده است.

در این امر که رابطه جنسی تأثیراتی را بر قلب می‌گذارد، هیچ شکی وجود ندارد. فشار خون و ضربان قلب به هنگام برقراری رابطه جنسی به شدت بالا می‌روند که همین امر می‌تواند موجب افزایش خطر بروز سکته قلبی در انسان شود.

اما یک تحقیق جدید در آلمان نشان می‌دهد که احتمال اینکه فرد به هنگام برقراری رابطه جنسی یا اندکی پس از آن سکته قلبی کند، بسیار اندک است.

تحقیقی ده ساله
برای این تحقیق که در دانشگاه "اولم" انجام شده، پژوهشگران داده‌های پزشکی ۵۳۶ بیمار را که به تازگی سکته قلبی کرده بودند، مورد مشاهده و بررسی قرار دادند. جنسیت بیشتر این بیماران مذکر بوده است.

شرکت‌کنندگان در این پژوهش باید در یک فرم به پرسش‌هایی در مورد رابطه جنسی خود پاسخ می‌دادند؛ از جمله اینکه پیش از حمله قلبی، چند بار در هفته رابطه جنسی داشته‌اند و آخرین رابطه ‌جنسی‌شان به چه زمانی باز می‌گشته است.

از میان شرکت‌کنندگان تنها سه نفر گفته بودند که به هنگام برقراری رابطه جنسی دچار حمله قلبی شده‌اند. ۸۰ درصد پرسش‌شوندگان گفته بودند که میان آخرین رابطه جنسی‌شان و حمله قلبی بیش از ۲۴ ساعت فاصله بوده است.

دیتریش روتن‌باخر، رئیس این گروه تحقیقاتی می‌گوید: «بر اساس همین نتایج به نظر می‌رسد این موضوع که فعالیت جنسی نقش مهمی در بروز سکته قلبی دارد، بسیار بعید باشد.»

یکی از ویژگی‌های مهم این پژوهش طولانی بودن مدت زمانی بوده است که بیماران تحت نظر قرار گرفته‌اند.

پژوهشگران دانشگاه اولم به طور متوسط این بیماران را به مدت ده سال زیر نظر داشته‌اند. در طی این مدت ۱۰۰ نفر از این بیماران بار دیگر دچار حمله قلبی شده‌اند که به گفته پژوهشگران این موضوع ارتباطی با تعداد دفعات برقراری رابطه جنسی، پیش از بروز سکته قلبی نداشته است.

در گزارشی که در مورد این تحقیق در مجله تخصصی Journal of the American College of Cardiology به چاپ رسیده، پژوهشگران نوشته‌اند که به محض اینکه وضعیت جسمانی یک بیمار مبتلا به سکته قلبی به ثبات می‌رسد، فرد می‌تواند از نظر جنسی فعالیت داشته باشد.

پژوهش‌های علمی نشان می‌دهند که برقراری مرتب رابطه جنسی می‌تواند موجب افزایش کیفیت زندگی شده، میزان استرس را کاهش داده و از ابتلا به افسردگی جلوگیری کند.

به گفته انجمن قلب آلمان، فشاری که قلب به هنگام برقراری رابطه جنسی متحمل می‌شود، بیشتر از فشاری نیست که به هنگام پیاده‌روی سریع به آن وارد می‌شود.

رابطه جنسی نه، خیانت چرا
با این حال پژوهش‌های قدیمی نشان داده‌اند که "خیانت در روابط زناشویی یا جنسی" خطر به مراتب بیشتری از برقراری رابطه جنسی برای قلب بیمار دارد. در پژوهشی در همین رابطه در دانشگاه فرانکفورت ۶۰ مورد مرگ کسانی که به هنگام برقراری رابطه جنسی درگذشته بودند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ۵۶ نفر از این افراد مرد بودند که به طور متوسط ۵۹ سال داشته و در اثر سکته قلبی جان خود را از دست داده بودند.

بیش از نیمی از این افراد به هنگام داشتن رابطه با معشوقه خود یا یک روسپی دچار حمله قلبی شده بودند. از هر چهار نفر تنها یک نفر از این مردان زمانی که در حال برقراری رابطه جنسی با همسر خود بوده، دچار سکته قلبی شده و درگذشته بود.

یک تحقیق دیگر در بریتانیا نیز نتایجی مشابه با این پژوهش را به دست داده بود.

پزشکان توصیه می‌کنند بیماران دارای مشکلات قلبی که نگران وارد آمدن فشار به قلب‌شان هستند می‌توانند با مراجعه به متخصص و انجام آزمایش ارگومتر (دوچرخه ثابت) اطمینان خاطر حاصل کنند از اینکه مجاز به انجام چه فعالیت‌هایی هستند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار