معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در روزهای آغازین مهرماه شاهد افزایش تعداد مراجعین سرپایی بودیم که با توجه با نزدیک شدن فصل سرد سال، نگرانی ما را از خیزش جدید این ویروس دو چندان کرده است.
کد خبر: ۹۹۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 06 October 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی افزود: متاسفانه موج پنجم کرونا در استان بیش از ۱۲ هفته طول کشید که نسبت به سایر پیک ها و موج ها نسبتا طولانی تر بود.
وی یادآورشد: اکیدا توصیه می کنیم که رعایت پروتکل های بهداشتی مجددا در دستور کار قرار گرفته و مردم هر چه سریعتر واکسن بزنند.
وی تاکید کرد: آن دسته از کادر درمانی که همچنان واکسن نزده اند نیز توصیه می کنیم به دلیل شانس ابتلا بسیار بالا و انتقال آن به خانواده و سایر افراد در جامعه هر چه سریعتر(ظرف مدت ۸ روز آینده) با مراجعه به مراکز تجمیعی، واکسن مورد نظر خود را تزریق کنند.
دکتر صادقی ادامه داد: همچنین برای افزایش ایمنی و بالا بردن آمادگی برای مقابله با موج ششم، اقدامات جدی تری باید برنامه ریزی و مدون شود که هماهنگی های لازم صورت گرفته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در حال حاضر علیرغم اینکه روند کاهشی را تجربه می کنیم اما به دلیل احتمال درگیری در ماه آینده، تغییراتی را در سیستم درمانی ایجاد کرده و در همین راستا، همچنان سانتر اصلی درمان کرونا بیمارستان امیرالمومنین(ع) بوده و تمام ظرفیت این مرکز به این امر اختصاص یافته است.
وی یادآور شد: تعداد تخت هایی که در این مرکز خالی می شود را به ارائه سایر خدمات تخصیص داده ایم و مرکز درمان سرپایی و تحت نظر کووید، فعلا ادامه خدمت می کند و به محض کمتر شدن ضریب اشغال تخت بیمارستانی به کمتر از ۵۰ درصد، این مرکز تعدیل و یا تعطیل خواهد شد.
دکتر صادقی گفت: در مرکز آموزشی و درمانی آیت الله خوانساری بخش عادی کووید پاک سازی شده و آماده ارائه خدمت به بیماران خاص این بیمارستان است و بخش icu نیز با ظرفیت ۵۰ درصدی ارائه خدمت می کند که با ترخیص این بیماران، تصمیم بر ارائه خدمت به بیماران بدخیمی ها گرفته شده و انجام خواهد شد.
وی افزود: در بیمارستان امیرکبیر نیز صرفا یک بخش و ۴ تخت icu به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و بیمارستان آیت الله طالقانی نیز به ارائه خدمت به مادران مشکوک و مبتلا به کرونا در یک مسیر ایزوله تنفسی و کاملا ویژه مشغول است و مابقی مراجعین نیز به بیمارستان های ولیعصر(عج) و امیرالمومنین(ع) متناسب با نیازی که دارند، سوق داده خواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار