راه‌اندازی قرارگاه هسته ای در آذربایجان شرقی

چون ما به فرهنگ ايراني و اسلامي معتقد هستيم و در فرهنگ ما موضوع جنگ ناشايست خوانده شده ، تهاجم عليه ساير جوامع در برنامه ريزيهاي کلان ما محلي از اعراب ندارد ولي ميبايد با تاتخاذ تدابير پيشگيرانه مانع از تاثير اقدامات سو دشمنان شويم.
کد خبر: ۱۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴ 06 March 2015

به گزارش خبرنگار ما ، احمد جهانسری، مدیرکل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل تبریز بر لزوم راه اندازی قرارگاه هسته ای جهت پدافند غیرعامل در استان تأکید کرد و اظهار داشت: دو قرارگاه زیستی و سایبری در استان تشکیل شده و پیگیر تشکیل قرارگاه هسته ای در استان هستیم.

 

 

 

وی بر لزوم راه اندازی قرارگاه هسته ای در آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: مرکز هسته ای ارمنستان که تا چند سال قبل تعطیل بود، مدتی است فعالیت خود را آغازکرده و باید توجه کنیم که اگر امروز حادثه ای در این نیروگاه رخ دهد، نتایج مخرب آن به فاصله چند ساعت در تبریز قابل مشاهده خواهد بود.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی همچنین به موضوع فضای سایبری و تاثیرات آن اشاره کرد و گفت: ایرانی ها 80 درصد از امور و کارهای خود را در فضای سایبری انجام می دهند، ولی با وجود این‌که همه ما درگیر این فضا هستیم، آموزش های لازم در این زمینه ضعیف است.

جهانسری در ادامه با بیان این‌که در کشورهایی مثل هند و چین سازمان پدافند غیرعامل با قدمت 20 ساله وجود دارد و در کشور ما سال 82 نهاد و سپس سازمان پدافند غیرعامل تشکیل یافت، گفت:  این کارگروه ها شامل 11 مورد از جمله آب، برق، تلفن، راه، بازرگانی، تلفن و ... است.

مدیرکل پدافند غیر عامل آذربایجان شرقی با بیان این‌که در دنیا نگاه به پدافند غیرعامل بر دو اساس استوار است، گفت: بخشی از آن شامل کشورهایی است که جنگ در آنها روی نداده و به پدافند غیرعامل از دید آمایش سرزمین نگاه می کنند.

وی در ادامه به فضای سایبری و زیستی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی، روانی و ... به عنوان مؤلفه های مختلف مورد توجه در پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: اگر به این مسائل توجه نکنیم، کسی که در میدان نبرد بازنده است، ما خواهیم بود.

وی گفت: ایرانی ها 80 درصد از امور و کارهای خود را در فضای سایبری انجام می دهند، ولی با وجود اینکه همه ما درگیر این فضا هستیم، آموزش های لازم در این زمینه ضعیف است.

جهانسری به موضوع سازه های امن به عنوان یکی از این موارد اشاره کرد و افزود: در موضوع قابل لمس و همه شمولی مثل سازه های امن مشکل زیادی نداریم و به راحتی از سوی مردم و متخصصان مورد قبول واقع می شود ولی در موضوعات سایبری و مجازی مشکلاتی و ابهاماتی وجود دارد

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی تاکید کرد: خوشحالیم در اتوبان تبریز- بازرگان مطالعاتی آغاز شده تا اجرای این پروژه خطرات و مشکلات زیست محیطی به همراه نداشته باشد.

معرفي کارگروه هاي 11 گانه پدافند غيرعامل در تبريز

به گزارش خبرنگار ما ؛ کارگروههاي يازده گانه شوراي پدافند غيرعامل شهرستان تبريز  در این جلسه معرفي شدند.

 بر اين اساس کارگروههاي 11 گانه اين شورا بدين شرح است: کارگروه امنيتي و انتظامي، کارگروه بهداشت، سلامت و بيولوژيک، کارگروه صنعت، معدن و تجارت، کارگروه انرژي و آب، کارگروه فرهنگي، آموزشي و اجتماعي، کارگروه ارتباطات و فناوري اطلاعات، کارگروه پشتيباني و خدمات شهري، کارگروه راه و شهرسازي، کارگروه امداد و نجات، کارگروه سازمان‌دهي و مشارکت مردمي و کارگروه جهاد کشاورزي.

رياست اين کارگروه ها با رييس شوراي پدافند غيرعامل شهرستان و بر عهده دکتر شهرتي فر فرماندار تبريز بوده.  سعيد برزگر معاون سياسي و اجتماعي فرماندار تبريز نيز به عنوان دبير اين شورا معرفي شد.

در اين جلسه مقرر شد کارگروه هاي مشخص شده تا ارديبهشت سال 94 نتايج و گزارش نخستين جلسه برگزار شده خود را ارائه دهند.

بزرگترین عارضه جوامع بشري استفاده از علم و دانش خود بر عليه يکديگر است

فرماندار شهرستان تبريز به برنامه ريزي عالمانه در اجراي پروژه هاي عمراني با توجه به الزامات پدافند غير عامل تاکيد کرد.

به گزارش خبرنگار ما ؛  دکتر رحيم شهرتي‌فر در جلسه شوراي پدافند غيرعامل شهرستان تبريز با بيان اينکه مکلف به اجراي سياست هاي کلي نظام در امور پدافند غير عامل هستيم، گفت: سياست هاي کلي نظام در امور پدافند غير عامل تصويب شده و مطابق آن سياست ها دستورالعمل اجرايي در استانها و شهرستان ها ابلاغ شده است.

وي با تاکيد بر اينکه اين عارضه بزرگ جوامع بشري است که از علم و دانش خود بر عليه يکديگر استفاده مي کنند، تصريح کرد: چون ما به فرهنگ ايراني و اسلامي معتقد هستيم و در فرهنگ ما موضوع جنگ ناشايست خوانده شده ، تهاجم عليه ساير جوامع در برنامه ريزيهاي کلان ما محلي از اعراب ندارد ولي ميبايد با تاتخاذ تدابير پيشگيرانه مانع از تاثير اقدامات سو دشمنان شويم.

شهرتي فر افزود:  همين که مي بينيم امروز سيل مواد مخدر افيوني بطور گسترده مشکل ساز شده بايد زمينه هاي مقابله با اعتياد و آموزش هاي عمومي در اين زمينه افزايش يابد و جامعه مصون سازي شود.

فرماندار شهرستان تبريز با اشاره به اينکه بايد ابتدا از درون خودمان اقداماتي را آغاز کنيم، يادآور شد: حالا که در حال صرف هزينه هستيم و کشور در حال توسعه است، هدف و برنامه ريزي بايد به گونه اي باشد که برنامه ها را هدفمندانه پيش ببريم تا امکانات ايجاد شده ضمن اينکه کاربري خود را حفظ مي کنند در عين حال حالت پدافندي نيز داشته باشند و تاثير آفندهاي دشمنان ملت و نظام جمهوري اسلامي به حداقل برسد.

وي به مشکلات اجرايي در ساختمان هاي جديد الاحداث اشاره کرده و افزود: مثلا اگر پروژه عمراني اي را احداث مي کنيم ، بايد توجه داشته باشيم وقتي سرتاسر نماي اين پروژه ساختماني را نماي شيشه استفاده کرده و پوشش مي دهيم، طبيعي است که با اندک جا به جايي و يا زلزله اي شديدرتمام آن شيشه ها روي سر مردم آوار شده و تلفات دهد.

 شهرتي فر به ايجاد کارگروه هاي تخصصي 11 گانه جهت پيگيري و اجراي موارد مطروحه در بحث پدافند غيرعامل اشاره کرده و اظهار داشت: اين کارگروه هاي تخصصي 11 گانه تشکيل يافته و هم اکنون مسئولان آن مشخص شده است که اميدواريم در سال 94 کارگروه ها فعال تر عمل کنند.

وي با اشاره به اينکه براي هر کارگروه دستور العمل اجرايي در سطح استان ابلاغ شده است، تصريح کرد: نتايج طرح آمايش سرزمين که در حال انجام است نيز دراختيار اين کارگروه ها قرار گرفته و اميدواريم مطابق با نتايج آن فعاليت ها اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار