نگاه روزنامه های قم به مسائل استان

مطبوعات استان قم، روز دوشنبه 27 مهرماه موضوع های مختلفی از جمله؛ افتتاح 19 طرح عمرانی سفر رهبری به قم، بدهی میلیاردی کارفرمایان به تامین اجتماعی، عملکرد ضعیف بانک های خصوصی در حمایت از صنعت، برگزاری ورزش صبحگاهی با حضور مسوولان و ساماندهی وانت بارها، را انعکاس دادند.
کد خبر: ۱۱۴۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۳ 19 October 2015
روزنامه ایمان 

در یکی از عنوان های صفحه نخست روزنامه ایمان آمده است: گلایه استاندار از بانک های خصوصی و نیز به نقل از سید مجتبی موسوی مدیرکل تامین اجتماعی قم از بدهی 2200 میلیارد ریالی کارفرمایان به تامین اجتماعی این استان خبر داده است. 

این نشریه به نقل از سید مهدی صادقی استاندار قم نوشته است: اخلاقگرایی در ورزش مورد توجه باشد و تشریفات و حواشی پیرامون ورزش کم شود. 

این روزنامه گفت وگویی با محمدرضا اسماعیلی مقدم نماینده پیشین مردم قم در مجلس شورای اسلامی با موضوع مهاجرت انجام داده که در این مصاحبه به نقل از وی آمده است: بنده سال ها از ابتدای انقلاب درسخنرانی ها و مقالات و دوره ششم مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای بهبود وضعیت مهاجرت درقم انجام دادم اما متاسفانه به دلایل عدیده اراده ای برای بهسازی و قانونمند کردن مهاجرت درقم و جلوگیری از بحران های پیش رو در همه ابعاد وجود نداشت و امروز هم ندارد.

از دیگر عنوان های این روزنامه می توان به؛ افتتاح 19 طرح عمرانی سفر رهبری به قم، ناگفته های لاریجانی از جلسه تصویب برجام، توزیع 600 تن برنج بین هیات های مذهبی قم، مراسم ورزش صبحگاهی با حضور مسوولان درقم ، مشاغل کوچک روستایی در بخش های قم اولویت بندی شد، ساماندهی وانت بارها به طور جدی دنبال می شود و کنترل مکانیزه ترافیک به مدیریت هر چه بهتر کمک می کند، اشاره کرد.

روزنامه شاخه سبز 

این نشریه به نقل از حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه آورده است: مسائل مطرح شده در منبرهای محرم باید مورد اتفاق نظر همه مسلمانان و شیعیان باشد و مداحان وارد جزییات اختلافی نشوند. 

در این روزنامه یادداشتی به قلم علی محمدی به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش با عنوان تربیت بدنی حلقه مفقوده تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش منتشر شده و در این مطلب آمده است: جا دارد در ایامی مثل هفته تربیت بدنی یا هفته تربیت، به اصلاح و بازنگری در شیوه های اجرایی برنامه های تربیتی در سطوح مختلف دوره های تحصیلی آموزش و پرورش خارج از شعارپردازی توجه نماییم و برای تقویت برنامه های تربیت بدنی که کارگاه عَملی تعلیم و تربیت است از وجود معلمان متخصص ورزش مدارس بیشتر استفاده کنیم تا زمینه توسعه ورزش همگانی در بین دانش آموزان فراهم شود. 

از عنوان دیگر این نشریه می توان به؛ عملکرد ضعیف بانک های خصوصی در حمایت از صنعت در قم، میدان آستانه برای ایام محرم فضاسازی می شود، خیمه عزای دانشجویان عاشورایی در ستاد دانشگاه علوم پزشکی قم برپا شد، 42 واحد صنعتی مهم و بزرگ در قم فعال است، 7 گروه دامپزشکی بر ذبح دام های نذری در قم نظارت می کند، دستگاه های اجرایی در توسعه ورزش همگانی قم مشارکت کنند، تیم هندبال بانوان هدف پویان جوان قم در لیگ برتر کشور به دیدار ذوب آهن اصفهان می رود، رقابت یاسین پیشرو قم برای رسیدن به صدر جدول لیگ برتر تکواندو کشور و اعزام تیم تنیس روی میز قم به مرحله پایانی لیگ برتر کشور، اشاره کرد. 

روزنامه 19 دی
این روزنامه نیز نوشته است: آیت الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید در توصیه های خود ضمن بیان آسیب های عزاداری رایج در جامعه، مجلس های سوگواری را مکانی برای آموزش مسائل دینی و ترویج حق دانسته و بر لزوم اخلاص در عزاداری ها تاکید کرده است. 

از عنوان های دیگر این روزنامه می توان به؛ اهدای تندیس هفته تربیت بدنی به استاندار قم، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم از فارس می آید، مراسم تشییع مادر شهید حقانی در قم برگزار شد، تسریع صدور شناسنامه و کارت ملی در قم، مالیات بر ارزش افزوده یکی از مهم ترین مشکلات واحدهای تولیدی است، کاهش 30 درصدی بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور در قم و برگزاری همایش ورزش صبحگاهی، اشاره کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار