۲۰۶ هزار مسافر در اردبیل جابجا شدند

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل گفت: ۲۰۶ هزار مسافر در سه ماه نخست امسال در این شهرستان جابجا شدند.
کد خبر: ۱۱۷۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ 09 July 2024

به گزارش «تابناک اردبیل» به نقل از ایرنا، بهرام خیاوی افزود: جابجایی این مسافران در قالب ۳۱ هزار و ۵۶۴ سفر توسط ۲۵ شرکت حمل و نقل مسافر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست سال جاری بیش از ۴۸۹ هزار تن کالا توسط ۳۴ شرکت حمل و نقل از شهرستان اردبیل جابجا شده است، بیان کرد: در این مدت ۳۴ هزار و ۱۵۵ برگ بارنامه صادر شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف راهداران حفظ و صیانت از حریم قانونی راه‌هاست، اظهار کرد: راهداران امسال با انجام ۲۰۹ مورد گشت از ۱۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری و با اخذ دستور قضایی ۸۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز را قلع و قمع و تخریب کردند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اردبیل راه و حریم آن را سرمایه ملی عنوان کرد و گفت: همچنین در سه ماه نخست امسال ۳۴ مورد تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز شناسایی و قلع و قمع ، ۵۴ مورد ساخت و ساز و درخت‌کاری غیرمجاز متوقف و از ۴۸ مورد حفاری غیرمجاز جلوگیری شد.

خیاوی اصلاح و بازسازی ۵۸۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه‌ها، بیش از سه هزار مترمکعب شن‌ریزی، تسطیح و بهسازی یک هزار و ۶۰۰ کیلومتر از حریم راه‌ها و درزگیری ۶ هزار متر راه آسفالته را از جمله اقدامات راهداران شهرستان اردبیل در سه ماهه نخست سال جاری ذکر کرد.

وی ۸۸ کیلومتر خط‌کشی محورهای مواصلاتی، اصلاح ۱۹ هزار متر از شیب شیروانی راه‌ها، ایجاد ۱۷ عدد سرعت‌کاه مجازی و آسفالتی و تهیه و نصب ۷۰۶ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی برای آگاهی‌دهی به رانندگان و ملزم کردن آنها به رعایت قوانین را از دیگر اقدامات راهداران شهرستان اردبیل برشمرد.

وی اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال راهداران چهار عدد از رمپ‌های ورودی و خروجی استان را ایمن‌سازی ، ۲۶ راه دسترسی غیرمجاز را مسدود و ۲۲۲ کیلومتر افتادگی شانه راه‌ها را رفع کردند.

معاون حمل‌ و نقل اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: مردم و مسافران می‌توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.

اردبیل با جمعیت بیش از ۶۰۰ هزار نفر یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان اردبیل در شمال غربی کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار