در دهه پایانی صفر صورت می‌گیرد:

پیاده‌روی 3 هزار کاشمری به مقصد حرم رضوی

فرماندار کاشمر گفت: در دهه پایانی صفر بیش از 3 هزار کاشمری در قالب کاروان‌های پیاده عازم مشهد مقدس می‌شوند.
کد خبر: ۱۲۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 11 November 2015
مهدی فروزان در جلسه ستاد هماهنگی کاروان‌های پیاده دهه آخر صفر در بیت امام جمعه کاشمر اظهار داشت: سال گذشته در مجموع 20 کاروان پیاده از نقاط شهری و روستایی کاشمر عازم مشهد مقدس شدند.

وی اضافه کرد: تمام دستگاه‌ها و ادارات کاشمر در زمینه فراهم کردن شرایط برای اعزام کاروان‌های پیاده از این شهر و نیز استقبال و پذیرایی از کاروان‌هایی که از کاشمر عبور می‌کنند، همکاری خواهند کرد.

فروزان یادآور شد: هوشیاری مردم و اطاعت‌پذیری زائران از مدیران کاروان‌ها از مهم‌ترین خواسته‌ها به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی است، ضمن اینکه کاروان‌های پیاده به محض تاریک شدن هوا اجازه تردد را نخواهند داشت و پلیس را از حرکت کاروان‌ها در ساعات شب جلوگیری می‌کند.

فرماندار کاشمر گفت: مردم کاشمر در دهه آخر صفر علاوه بر اعزام کاروان پیاده به مشهد و پذیرایی از کاروان‌های عبوری، میزبان جمعیت 2 هزار نفری کاروان پیاده عاشقان خاندان عصمت و طهارت از بخش کوهسرخ در صبح روز 28 صفر در آستان مقدس امامزاده سید مرتضی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حرکت کاروان‌های متعدد از روستاهای تابعه بخش کوهسرخ از ساعات اولیه سالروز شهادت امام حسن مجتبی(ع) و رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) ضروری است، نیروی انتظامی، پلیس راهور، اورژانس، راه و شهرسازی در مسیر حضوری فعال داشته باشند تا برای کاروان‌های پیاده حادثه‌ای به وجود نیاید.

فروزان با بیان اینکه بر اساس هماهنگی‌ها در این روز عبور خودروهای سنگین ممنوع و تردد وسایط نقلیه سبک نیز با محدودیت‌هایی در نظر گرفته شده است، گفت: خوشبختانه با تعاملی که بین مسئولان ادارات و نهادها ایجاد شده، کاشمر برای اعزام و پذیرایی از کاروان‌های پیاده در دهه پایانی صفر آماده است.

فرماندار کاشمر با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) موضوعات فرهنگی بوده است، تصریح کرد: باید ایجاد محتوای فرهنگی و پرداختن به معنویات در کاروان‌ها در طول سفر دغدغه اصلی متولیان و مسئولین کاروان‌ها باشد به طوری که زیرساخت‌های فرهنگی به گونه‌ای باشد تا بر غنای فرهنگی کار بیافزاید.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار