شهید باکری انسانی بزرگوار بود که با رفتارش به دیگران درس های زیادی داد

کد خبر: ۱۳۳۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳ 12 March 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در پیامی به یادواره گرامیداشت سالگرد شهادت مهدی باکری که با حضور مردم تبریز در مسجد جامع این شهر برگزار شد، شهید باکری، پاسداری عارف بالله و عامل به اسلام و پایبند به ارزش های اسلامی بود.

 

در این پیام آمده است: شهدا با خون خود، عزت و سربلندی را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس در این پیام خاطرنشان کرده است: شهید باکری، پاسداری عارف بالله و عامل به اسلام و پایبند به ارزش های اسلامی بود و در خدمتگزاری به اسلام و امت اسلامی و عشق به امام همواره صادق بود.

 

آیت الله مجتهدشبستری در این پیام علت اصلی تبدیل شهادت باکری به حماسه را دست خالی جنگیدن وی با دشمن عنوان کرد و افزوده است: این شهید بزرگوار، بدون اینکه لحظه ای به برگشتن فکر کند با ایستادگی و شهادتش موجب موفقیت رزمندگان در نبردهای مختلف شد.

 

امام جمعه تبریز در این پیام خاطرنشان کرده است: شهید باکری از جمله افرادی بود که رفتارش چه در لشکر عاشورا و چه در خارج از آن، تاثیر زیادی برروی دیگر رزمندگان می گذاشت. شهید باکری انسانی بزرگوار بود که با رفتارش به دیگران درس های زیادی داد و مصداق حدیث کونوا دعاه الی الله بغیر السنتکم بود.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پیام خود آورده است: شهید باکری به رزمندگان آموخت که این جبهه نیست که به آنها نیاز دارد بلکه این آنها هستند که به جبهه نیاز دارند تا روحشان متعالی شود.

 

گفتنی است، شهید مهدی باکری در سال 1333 در شهرستان میاندوآب از توابع استان آذربایجان غربی متولد و در 25 اسفند ماه سال 1363 و در عملیات بدر به مقام شهادت نایل شد

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار