رئیس اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت خبر داد:

اجرای طرح آزمایشی غربالگری سرطان

رئیس اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از اجرایی شدن طرح غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان در دیماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 24 November 2015
دکتر علی قنبری مطلق در جمع خبرنگاران گفت: در این طرح، غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌های پستان، دهانه رحم و روده بزرگ به صورت رایگان انجام خواهد شد.

وی افزود: فاز نخست این طرح به صورت آزمایشی در چند شهر کشور و از طریق مراکز و خانه‌های بهداشت اجرایی می‌شود و فاز دوم آن بین شش ماه تا یک سال دیگر در کل کشور اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ادامه داد: یکی از اقدامات مرتبط با تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحم، غربالگریِ ویروسِ اچ.آی.وی خواهد بود.

وی افزود: این ویروس در افزایش احتمال ابتلا به سرطان دهانه رحم نقش دارد و تشخیص ابتلا به این ویروس نیز در دستور کار این طرح قرار دارد.

وی در خصوص طرح‌های در دست اقدام اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: در حال توسعه مراکز تشخیص و درمان سرطان در کشور در سه سطح ارائه خدماتی هستیم.

مطلق ادامه داد: مراکز تیپ یک ما در حال ساخت هستند و تعدادی از این مراکز از سال آتی فعالیت خود را شروع خواهند کرد، همچنین مراکز تیپ ۲ و ۳ که خدمات تشخیصی، رادیوتراپی و شیمی درمانی را ارئه خواهند کرد از طریق مشارکت با بخش‌های غیر دولتی خصوصی و همچنین مراکز خیریه در دست اقدامند.

وی به راه‌اندازیِ کمپین مبارزه با سرطان از سوی اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور خبر داد و گفت: از دیماه این کمپین فعالیت‌های خود را به صورت فراگیر آغاز خواهد کرد و در هفته‌های منتهی به روز مبارزه با سرطان فعالیت‌های این کمپین گسترده تر و قدرتمندتر اجرایی خواهد شد.

رئیس اداره مبارزه با سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور خاطرنشان کرد: این کمپین در خصوص آگاهی‌رسانی عمومی در زمینه سرطان، برگزاری برنامه‌ و کارگاه های مختلف آموزشی فعالیت خواهد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار