معاون حفاظت بهره برداری منابع آب سازمان آب منطقه ای:

تمامی چاه های غیرمجاز آذربایجان شرقی تا پنج سال آینده مسدود می شود

معاون حفاظت بهره برداری منابع آب سازمان آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: :تمامی چاه های غیرمجاز استان تا پنج سال آینده مسدود می شود.
کد خبر: ۱۴۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 07 December 2015
به گزارش تابناک تبریز، مجتبی جلیل زاده روز دوشنبه در نشست مشترک مسئولان ستاد احیای دریاچه ارومیه و آب منطقه ای و جهاد کشاورزی استان های آذربایجان شرقی و غربی در شهرستان ملکان افزود: در استان آذربایجان شرقی 18 هزار و 700حلقه چاه غیر مجاز وجود دارد که از این تعداد پنج هزار و 700 حلقه به صورت غیر مجاز حفر شده است.
وی با اعلام اینکه ، امسال 950 حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است، گفت: به شدت با متخلف ها دراین زمینه برخورد می شود.
وی با هشدار در زمینه حفرچاه غیرمجاز اظهار داشت: علاوه برانسداد چاه و جریمه نقدی سنگین برای افراد خاطی، با هماهنگی قوه قضائیه محکومیت حبس در انتظار متخلف ها می باشد .
فرماندار شهرستان ملکان هم در این نشست از ایجاد 9 واحد پمپاژ برای برای 1600 هکتار از اراضی باغی و زراعی این شهرستان با استفاده از اعتبارات احیای دریاچه ارومیه خبر داد.
جهانگیر اسکندرزاده با اعلام اینکه میزان مصرف آب در اراضی یاد شده 16 میلیون متر مکعب در سال است ، گفت: با اجرای سامانه های آبیاری تحت فشار و قطره ای 3.5 میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه جویی شده و به دریاچه ارومیه هدایت خواهد شد.
وی با بیان اینکه امسال 134 حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان ملکان مسدود شده است، خاطرنشان کرد: بیشترین چاه غیرمجاز استان مربوط به این شهرستان است.
شهرستان ملکان با 110هزار نفر جمعیت در فاصله 155 کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است./ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار