رئیس سازمان حج و زیارت:

امیدواریم عربستان با کمیته حقیقت یاب همکاری کند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: کمیته حقیقت یاب در سطح بین الملل در باره فاجعه منا از سوی کشورهای مختلف تشکیل می شود که امیدواریم عرستان سعودی با این کمیته همکاری کند.
کد خبر: ۱۴۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 13 December 2015
سعید اوحدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران خراسان شمالی اظهار امیدواری کرد: با همکاری عربستان حق هیچ زائری ضایع نخواهد شد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب به دو نکته تشکیل کمیته حقیقت یاب و همچنین فراموش نشدن فاجعه صحرای منا تاکید داشته اند.
وی در خصوص پیکر جان باختگانی که بدون مجوز در عربستان دفن شده اند نیز گفت: تعدادی از خانواده ها رضایت دادند که پیکر جانباختگان آن ها در عربستان بماند اما تعدادی از آنان درخواست انتقال به کشور داده اند.
وی تعداد کل جانباختگانی که در کشور عربستان دفن شده اند 57 نفر عنوان کرد و افزود: 10 نفر از این تعداد خانواده های آن ها درخواست انتقال پیکر عزیزانشان را به کشور داشته اند.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 37 خانواده اعلام رضایت داشته اند و 20 خانواده نیز تاکنون اعلام نظری نکرده اند.
وی اظهار کرد: تمامی خانواده ها مطمئن باشند که درخواست آنان برای انتقال پیکر جانباختگان حادثه منا پیگیری جدی خواهد شد و جای هیچ نگرانی نخواهد بود.
وی افزود: تیم مستند ساز نیز توسط دستگاه های مسئول و مربوط در کشور هم اکنون در حال پیگیری هستند تا حق و حقوق تمامی جانباختگان گرفته شود.
وی در خصوص پرداخت بیمه نیز گفت: تمامی زائران کشورزیر پوشش بیمه ایران بودند که از این نظر هیچ مشکلی وجود ندارد.
وی از تمامی خانواده های جانباختگان حادثه منا خواست تا برگ وکالت را پر کنند تا مسئولان مربوط به صورت قانونی پیگیر این امر باشند و حق و حقوق تمامی جانباختگان را دنبال کنند.
اوحدی در خصوص آیین معنوی عتبات عالیات نیز گفت: این آیین امسال هرچه بیشتر با شکوه برگزار شد اما تنها در مرز مهران بی نظمی در تاخیر صدور ویزا وجود داشت که علت آن نیز تعداد کم دفاتر بود.
وی اظهار کرد: در سال های آینده تمام این مشکلات کوچک نیز با برنامه ریزی رفع خواهد شد و همچنین با همکاری کشور عراق با ایجاد تفاهم نامه ای این موضوع را ساماندهی خواهیم کرد که این امر هنوز در دست پیگیر و اقدام است.
رئیس سازمان حج و زیارت برای حضور در آئین تودیع و معارفه مدیر حج و زیارت خراسان شمالی به بجنورد سفر کرده بود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۷
اره امیدوار باش،فقط خواهشا ناراحتی نکن
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار