صنعت و دانشگاه باید در کنار هم به هم‌افزایی برسند

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد با اشاره به ظرفیت‌های عظیم در حوزه صنعت و دانشگاه در استان یزد گفت: این دو قطب قوی باید در کنار یکدیگر به هم‌افزایی برسند.
کد خبر: ۱۴۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۵ 15 December 2015

به گزارش تابناک یزد،غضنفر میرجلیلی، در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان یزد به مناسبت هفته پژوهش اظهار داشت: در این مراسم از دو نهاد اثرگذار در توسعه کشور یعنی صنعتگران و پژوهشگران علمی تجلیل می‌شود که اگر این عناصر به تعامل مطلوب برسند ما کار مبتنی بر دانش را در استان و کشور خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد این دوقطب تاثیرگذار به اندازه مطلوب موجود است، افزود:‌ بالغ بر 3 هزار و 400 واحد صنعتی و بالغ بر 100هزار دانشجو و قریب به هزار عضو هیئت علمی در استان یزد فعالیت دارند و در واقع دو پتانسیل بسیار قوی در استان یزد وجود دارد و باید این دو نهاد در کنار هم هم‌افزایی کنند.

میرجلیلی تاکید کرد: علم باید به کمک صنعت برود و صنعت نیز درهای خود را به روی علم باز کند که خوشبختانه آثار آن در استان یزد هویدا است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاریخچه اتاق بازرگانی در استان یزد اظهار داشت: اتاق بازرگانی در سال 1310 با عنوان اتاق تجارت در استان تاسیس شد و در دو دوره اخیر بنا به اهدافی که هیئت نمایندگان داشتند به این نکته توجه شده که باید به سمت دانشگاه برویم.

وی افزود: نشاط علمی زمانی به وجود می‌آید که دانشگاه برای صنعت و جامعه فعالیت کند و این امر باعث می‌شود دانشجویان به کار واقعی دست پیدا کنند و با صنعت آشنا شوند و به نیازهای استان توجه کنند و روی آن فکر کنند.

میرجلیلی تاکید کرد: اگر ما به دنبال توسعه هستیم باید دانشگاه را به سمت صنعت پیش ببریم.

وی با اشاره به تاسیس مرکز علم و کار استان در دانشگاه یزد خاطر نشان کرد: از طریق این مرکز قریب به 40 نفر از دانشجویان ممتاز به صنعت معرفی شده‌اند.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد افزود: اتاق بازرگانی استان کمیسیون‌های‌ آموزشی به صورت رایگان در اختیار دانشجویان گذاشته است تا آموزش‌های به‌روز ببینند.

میرجلیلی بیان کرد: جای امیدواری وجود دارد که این تعامل هر چه بیشتر برقرار شود و دانشجویان به جای درس‌های تئوری که می‌خوانند در عمل هم فعال باشند.

وی اظهار داشت: علم باید به کمک صنعت برود و در این بازار رقابت جهانی که وجود دارد، اگر محصولات ما محصولات رقابت‌پذیر نباشد، به طور قطع دچار مشکل خواهیم شد بنابراین راه حل توسعه استان و کشور تعامل بین علم و کار است و امیدواریم این تعامل هرچه بیشتر با حمایت دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه مادر و اتاق بازرگانی یکی از اتاق‌های پیشگام در این کار برقرار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار