سه کشته در حوادث گازگرفتگی پایتخت

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: در دو عملیات شب گذشته و صبح امروز سه نفر از هم‌وطنان جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز مصدوم شد.
کد خبر: ۱۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰ 04 April 2015

جلال ملکی در گفت‌و گو با فارس، درباره حادثه گازگرفتگی اظهار داشت: در ساعت 19:42 دقیقه شب گذشته حادثه گاز گرفتگی در خیابان شهید عراقی نرسیده به خیابان گیلان به سامانه آتش نشانی شهر تهران اعلام و ماموران آتش‌نشانی ایستگاه 97 به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: با حضور آتش‌نشان به محل حادثه مشاهده شد در یک منزل 40 متری نشت گاز اتفاق افتاده بود  که اهالی ساختمان پیش از رسیدن آتش نشانان متوجه غیبت طولانی مدت اعضای این خانواده می‌شوند و در را باز می‌کنند.

ملکی افزود: آتش نشانان با حضور در محل حادثه یک آقا و خانم حدوداً 80 ساله را که با جسم بی‌جان آنها مواجه شده‌اند را از داخل منزل خارج می‌کنند و تحویل عوامل اورژانس می‌دهند که مشخص شد متاسفانه جان خود را از دست داده‌اند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران افرود: علت این حادثه استقرار آب‌گرمکن زمینی بدون نصب دودکش بوده است و در ساعت 20:54 دقیقه عملیات به اتمام رسید.

ملکی در ادامه در خصوص حادثه گاز گرفتگی دیگری در شهر تهران اظهار داشت: در ساعت 8:14 دقیقه صبح امروز حادثه گاز گرفتگی در جاده ساوه محله گلدسته به سامانه آتش‌نشانی 125 شهر تهران اعلام و ماموران ایستگاه 12 به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در یک گاراژ اتاق نگهبانی وجود داشته است که پدر خانواده با مراجعه به منزل با وضعیت بی‌رمق پسر 16 ساله و همسر خود مواجه می‌شود و بلافاصله این حادثه را به سامانه 125 آتش نشانی شهر تهران اطلاع می‌دهد و آتش نشانان با حضور به محل حادثه این مادر و فرزند را تحویل عوامل اورژانس می‌دهند که مادر این خانواده دچار مصدومیت شدید  شده و به مراکز درمانی منتقل شد ولی پسر نوجوان به دلیل استنشاق گازهای منوکسید کربن جان خود را از دست می‌دهد.

ملکی افزود: استفاده از آب گرمکن دیواری و نقص در دودکش آکاردونی و شیب منفی باعث انتشار گاز منوکسید کربن شده بود.

ملکی یادآور شد در ساعت 9:15 دقیقه عملیات این حادثه به اتمام می‌رسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار