سرپرست دادگاه خانواده قم:

مبانی اعتقادی در خانواده ها ترویج شود

سرپرست دادگاه خانواده قم گفت: مبانی اعتقادی و دینی باید در خانواده ها ترویج شود تا با نفوذ مباحث دینی شاهد کاهش آسیب های اجتماعی و تحکیم بنیان های خانواده باشیم.
کد خبر: ۱۸۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰ 20 February 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین رضا بزاز بنابی روز شنبه در نشست هم اندیشی حوزه و بهزیستی با موضوع مساله کاهش طلاق در استان قم، با اشاره به اینکه مباحث مربوط به خانواده و جلوگیری از بهم پاشیدن این بنیان از مهمترین اقدام هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد افزود: خانواده هر قدر با آموزه های دینی و اموری که با روح و روان انسان با آنها درگیر است، آشنا باشد موفق تر عمل می کند.

وی ادامه داد: همایش ها و جلساتی در خصوص بررسی وضعیت طلاق برگزار می شود که در عمل و به صورت کاربردی کار آنچنانی برای آن انجام نمی گیرد. 

سرپرست دادگاه خانواده قم با بیان اینکه در حوزه طلاق آسیب شناسی اصلی صورت نمی گیرد گفت: برخی از مراکز به وضعیت ماهواره و اعتیاد در موضوع طلاق می پردازند که باید بررسی شود که این موضوع ها چقدر در امر طلاق تاثیر گذار است.

وی افزود: درد جامعه امروز ما ماهواره و اعتیاد نیست اینها کرم هایی از یک مرداب هستند که ما باید به خشکاندن مرداب همت کنیم.

بزاز بنابی با اشاره به اینکه در بحث باورهای دینی کار عمیقی صورت نگرفته است گفت: اگر زیربناهای جامعه به صورت ریشه ای و عمیق با اعتقادات دینی ساخته شود سایر مشکلات مرتفع می شود. 

وی بیان داشت: باید به امر طلاق در سطح کلان توجه شود، در غیر اینصورت بی توجهی باعث می شود که دادگاه ها شلوغ شوند و این بحثی است که باید مورد اهتمام قرار بگیرد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار